GLOCK 17 GEN5 T4E .43

Här diskuterar vi om luftvapen i form av luftpistoler

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

GLOCK 17 GEN5 T4E .43

Inläggav pb81 15 jan 2023, 10:56

Lite sugen på en pistol med co2. Tittat på många olika varianter med 4.5mm, men vettitusan vad man skall välja, många verkar ju ha problem med precisionen.
kollar man lite på denna med gummikulor så verkar den ju vara väldigt välbyggd, inget rasslande etc.

Vill ha den att plinka med.
Vad tror ni om GLOCK 17 GEN5 T4E .43?
Weihrauch HW97K / Hawke Vantage IR 4-12x50AO
Stoeger RX20 Dynamic / Stoeger 3-9x40AO
pb81

Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg

Re: GLOCK 17 GEN5 T4E .43

Inläggav börne 15 jan 2023, 11:20

Verkar ju vara en paintball pistol, Airsoft & paintball är normalt inget som snackas om på detta forumet så kanske inte rätt ställe att fråga.

Antar det finns forum även för paintball som kanske kan ge bättre svar.

Gummikulorna kostar dessutom 850 spänn för 500 stycken... Är ju i nivå med bra 22lr ammo.
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA Galahad R Carbine/Aztec 5,5-25X50
AA S400F Classic/Aztec 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
HW35E/UTG 3-12X44
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne

Tack utdelade: 2929 gång
Tackad: 6303 gånger i 2492 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Inläggav Luftpangarn 15 jan 2023, 13:10

EDIT: Jag hade glömmt att det finns en fjärde modell Glock 34 med CNC fräst mantel, längre pipa. För att följa länken så måste du registera dig.

Jag har faktiskt just undersökt saken så gott det går. Umarex har på sistone släppt Deluxe versioner av Glock, med CNC frästa mantlar, som inte skramlar omkring. Dels känns det förstås mycket mer solitt, men det betyder också att riktmedlen inte flyttar på sig mellan varje skott. Intressant är att de alla är kompatibla med original tillbehör till krutversionerna. Dels finns .43 versionen för gummikulor etc, dels finns två 6mm softairversioner. De är förstås rejält mycket dyrare än de sedvanliga replikerna med formsprutade mantlar.

Jag blir inte klok på vilken precision .43 versionen har. Min tanke är att det ju kunde vara skitkul att plinka med bortåt 5J anslagskraft och så grov kaliber. Men frågan jag ställer mig, är om det går att tillförlitligt träffa en colaburk på 10 meter? Det är liksom ett minimikrav för mig, ens för plinkning. I

ngen youtube film eller annat ger något svar på det. Den tydligaste filmen är två (vuxna) bröder som skjuter på varandras armar eller lår. De verkar stå och sikta på kanske +6 meters avstånd, som jag skattar saken. Ingen annan video ger någon fingervisning om precisionen för Glock .43 pistolen.

Min andra invändning mot .43 versionen är densamma som Börnes, nämligen att kulorna kostar sådär 1-2kr/st. Gummikulorna skall visst gå att återanvända i viss utsträckning. Men det ställer ju rätt omfattande krav på kulfång. Det borde dessutom säga en del om passformen, vilket kanske förklarar den halvrisiga precisionen?

Någon field strip är inte möjlig.

Kostar sådär dryga 3'000kr För att följa länken så måste du registera dig.

Softairversionerna har vad jag förstår mycket god precision, och 6mm BB är ju inte dyra. Det tråkiga med dessa, är att de bara levererar runt 1 ynka Joule. Det duger utmärkt för tavlor och väldigt lätta mål. Även en tom läskburk kommer att falla, men liksom inte skrynklas ihop och fara all världens väg, vilket ju är det roliga. Skjuta på kritor, porslin och annat, kommer inte fungera alls.

Om jag tolkar produktbeskrivningen rätt, framhåller tom Umarex gasversionens precision, då de skriver ".. erreicht die GLOCK 17 in Punkto Präzision Bestleistung". Den har ställbart sikte. Som det ser ut på bild, enbart i sidled. Den är dessutom helt möjlig att field strippa. Pris dryga 4'000kr. För att följa länken så måste du registera dig.

Sedan finns även en CO2 softair version. Jag har svårt att tro att det inte går att "drifta" / ställa siktet även på denna. Ser inte ut som manteln skiljer sig alls? Den CO2 drivna versionen kan även använda gasmagasinen, men inte tvärtom, om man får tro F&K Sport. Pris dryga 3'000kr. För att följa länken så måste du registera dig.

eller För att följa länken så måste du registera dig.

Hur slutade mina undersökningar? (Än så länge.)

Om det skulle gå att höja energin en aningen, tex genom att byta ventil på magasinen, så skulle jag nog köpa mig en softairversion. Men jag har i alla fall inte kunnat läsa mig till om någon ställbar- eller utbytesventil finns. Eller hur man möjligen kan modifiera en befintlig ventil.Jag kan inget om airsoft, och Umarex är ju inte stora på den marknaden heller, vad jag fattar. Om någon vet mer - berätta gärna!

Med låt säga med 3-4J, borde "sårytan" med 6mm få burkar och annat att hoppa mer än med min UX Race Gun 1,5J 4,5mm BB pistol. (Såryta 16 jämfört 28 kvmm, snudd på det dubbla alltså.)

Som det är nu, är jag extremt nöjd med precisionen hos min Umarex UX Race Gun. Och visst kan man skjuta läskburkar med den, men skjuter man på medivinburkar av seg plast, eller konservburkar, får man räkna med en och annan rickoschett. Likaså får jag räkna med returer, om jag skjuter lågt, och träffar träplankan burkarna står på.

Skulle det gå att höja energin hos min UX Race Gun, eller på någon Umarex airsoft Deluxe pistol med CNC fräst mantel, skulle jag bli mycket nöjd!

Om .43 Glocken faktiskt skulle gå att plinka med på 10m, kanske jag skulle fundera på den. Men 1-2kr/skott känns litet halvtrist, det får man ta med i beräkningen. (Billigaste jag sett hittills är dessa för 1:20 För att följa länken så måste du registera dig.

)
Favoriter för tillfället; Colt Government 1911 A1 diabol och UX Race Gun.
Luftpangarn

Tack utdelade: 1516 gång
Tackad: 329 gånger i 228 inlägg
Skytteklubb: nej, inte än
Luftvapen favorit: Kan ändra sig ;-)

Inläggav pb81 15 jan 2023, 18:16

Ja det är kostnaden för kulor som talar emot, annars verkar den vara mer välbyggd en versionen för 4.5mm.
Kollar man Glock 17 gen4 så verkar den vara bättre byggd än gen5 konstigt nog.

Har även kollat en hel del på P226 men det verkar vara många måndagsex gällande den.
pb81

Inläggav Luftpangarn 16 jan 2023, 06:45

Jag har ägt två olika P226 X-five. Den ena från Sig Sauer själva - "It shoots like Sig, because it is one!" står det på deras förpackningar. -Pytsan! Ingen djävel skulle köpa ett krutvapen som träffar som om man slog tärning om saken.

Den andra från Cybergun (KWC vill jag minnas tillverkar den). Mycket välgjord replik, och med BB traditionellt matat BB magasin, får man helt förbildsenlig funktion. Tillförlitligt kan du träffa en colaburk på max 4,5m med den. (Under ombyggnad har jag råkat pilla ur avtryckarmekanismen, och kan inte få ihop den. Den får följa med gratis, om någon köper de två magasinen för tre hundra.)

Man kan säga att det är ett dåligt skämt att någon av de två faktiskt har ställbara sikten.

Det samma gäller P320, som dessutom har ett bandmagasin som strular, så den har jag sålt. Där matar dessutom avtryckaren fram bandmagasinet, så trycket, om man kan kalla det så, är helt sjukt.

Två andra Sig Sauer fick gå i retur efter 20 skott, för det hade så sjukt dålig precision.

Jag är alltså extremt skeptisk till alla halvautomatiska pistolrepliker. (Några andra halvautomatiska pistoler är svåra att hitta.)

Det var först efter att jag sett tavlor med avståndsangivelser för UX Race Gun, och bara kunnat läsa positiva saker om den, som jag bestämde mig för att chansa, och beställa hem en. Kostar bara 149 Euro, och man kan ju alltid sälja den, tänkte jag. Men se, den här pickan är verkligen en riktigt god överraskning! Den går till och med att meningsfullt skjuta mot tavla med!

Den mekaniska konstruktionen skiljer sig radikalt, så det förklarar skillnaden. Pipan sitter fast i ramen, samt har stöd även framtill, och slutligen sitter rödpunktssiktet också fast i ramen, via en brygga över manteln. Manteln sköter endast frammatning av BB kulorna, den har inget med riktmedlen att göra, så länge de sitter på bryggan. Men även om man byter till något av de två medföljande vanliga - och fullt justerbara - siktena, så har pipan fortfarande stöd fram, så konstruktionen är fortfarande bättre än det normala. Fattas bara att denna pistol gjordes med CNC fräst mantel, så skulle det bra nära vara perfekt. Räfflad pipa för blyrundkulor kanske skulle ge litet ytterligare. Uppembarligen går det att sälja sådana här repliker för 3-4 tusen, så ekonomiskt vore det inte omöjligt. Jag skulle dessutom vilja ha den i tex .22 eller .25 och med 5J. Det skulle göra .22 lr i stort sett onödigt för sportskytte.

Realistiskt sett är Glock .43 en djävligt dyr plinkningspistol. Frågan är om den klarar att träffa ens ett kaffefat? Eller är det mattallriksstorlek som gäller? Ungefär som i Andy's Airgun Review För att följa länken så måste du registera dig.

Fast inte ens där framgår avståndet.
Luftpangarn

Inläggav Luftpangarn 16 jan 2023, 08:26

Förts nu observerade jag att denna ställbara ventil även passar Umarex airsoft Glockmodeller - åtminstone de där de står att de är utvecklade i sammarbete med VFC, tex CO2 Glock 17 Deluxe.
Pistolen För att följa länken så måste du registera dig.

Ställbar ventil För att följa länken så måste du registera dig.

EDIT:
Enligt ventilens tillverkare LayLax står att den fungerar med CO2, MEN "※Optimized for green gas, performance may vary on duster gas and co2." För att följa länken så måste du registera dig.

Vad nu det betyder?

Exakt hur hög maxenergi det ger, är jag nyfiken på.

Eventuellt skulle man kunna få bra resultat med 6mm (.236" / 5,994mm) stålkulor?

Finns en liten chans att man med dessa kombinationer skulle kunna få en både någorlunda kraftfull semiautomatisk pistol för plinkning, som samtidigt har anständig precision.
Senast redigerad av Luftpangarn 16 jan 2023, 10:39, redigerad totalt 2 gånger.
Luftpangarn

Inläggav Hachiman 16 jan 2023, 08:54

Enligt Umarex hemsida så ger den mindre än 1 Joule????+
För att följa länken så måste du registera dig.

40 skott (per gaspatron?) - sätter man då i en maxventil så blir det kanske att ladda o byta patron samtidigt? Låter dyrt

Samma gäller för T4E-vapnen (0.43 kaliber), samt att ammunitionen är redigt dyr - är väl egentligen framtaget som träningsvapen för polis/militär samt för självförsvar
Hachiman

Tack utdelade: 2 gång
Tackad: 3 gånger i 1 inlägg
Skytteklubb: Nej
Luftvapen favorit: Feinwerkbau

Inläggav Luftpangarn 16 jan 2023, 11:56

Hachiman skrev:Enligt Umarex hemsida så ger den mindre än 1 Joule????+

40 skott (per gaspatron?) - sätter man då i en maxventil så blir det kanske att ladda o byta patron samtidigt? Låter dyrt

Samma gäller för T4E-vapnen (0.43 kaliber), samt att ammunitionen är redigt dyr - är väl egentligen framtaget som träningsvapen för polis/militär samt för självförsvar

Jag hittar inga uppgifter på Umarex hemsida om hur många skott man får ut på CO2 airsoft pistolerna? Skall jag gissa, rör det sig mellan 60-100 skott/patron. (Har för mig jag hört / läst det också.)

4,5mm diabol/BB brukar ge 60-70 skott, och de pistolerna brukar ligga mellan 1,5-3J.

Jag tycker 40 skott med 4-5 Joule är fullt rimligt. Men med .43 kulorna så blir kostnaden jämförbar med .22lr

För övrigt köper jag 12g Co2 kapslar för 3:40kr/st, vilket gör att jag inte stör mig ett smack på kostnaden om sådär 6öre/skott för ca 60-70 skott. För .43 pickan rör det sig om CO2 för 9öre/skott. Och 45mm diaboler kostar ju typ 15 öre, BB kulor förstås ännu mycket mindre. BB kulor 6mm är inte rysligt dyra heller, om man inte tex kör stålkulor. Då hamnar man kanske på 1kr/st.
Co2 kapslar För att följa länken så måste du registera dig.

Det sura med CO2 är ju att det inte funkar någe vidare under sådar +12C, tycker jag Och det är ju fullt normat på hösten.
Luftpangarn

Inläggav Luftpangarn 17 jan 2023, 13:35

Jag lyckades litet bättre än förut att hitta alternativa kvaliteter på 6mm BB rundkulor. Uppenbarligen finns väldigt många alternativ. Plast BB på vikter mellan 0,12g och 0,48g, samt sådana som har metallinnehåll på mellan 0,40g till 0,85g. De senare är tydligen i första hand uppskattade av dem som just är ute efter precision - "snipers" som de skriver. Kostnaderna för metallinblandade varianter, rör sig om några ören. (Som jämförelse väger en stål BB 0,35g, och en förkopprad bly variant ca 0,48g i 4,5mm kaliber.)

Den japanska tillverkaren LayLax har svarat på min fråga huruvida deras ställbara ventil till gasdrivna Umarex Glock modeller möjligen ger högre hastighet / större energi på motsvarande Co2 versioner. De svarar att de inte har tillgång till någon Co2 driven variant. Att den är designad för vanlig drivgas, och att vem vet, den kanske fungerar mindre bra med Co2? ("Now, we are truly sorry but unfortunately we do not have access to CO2 Umarex Glocks, so we do not have the appropriate data.
The valve was optmized for green gas, so it may underperform in CO2.")

Med tanke på det högre trycket (Ca 10 bar respektive 55bar vid +20C), borde gasgenomströmmningen bli högre, tänker jag? Hammaren är kalibrerad för Co2, så öppna gör den. Jag gissar att fjädern som stänger är mjukare, vilket väl också borde längre öppentid - men riskerar man att den inte ens klarar att stänga pga alltför häftigt strömmande Co2 gas?

Om det funkar - vilket jag tror - tror jag Glock 17 Co2 6mm med ställbar ventil ger överlägsen precision jämfört .43 varianten. Båda har icke skramlig CNC fräst mantel, vilket är det som ger det överlägset bättre kvalitetsintrycket.

När jag valde mellan airsoft och Co2 versionerna av UX Race Gun, fick jag svaret på CO2air.de att det inte är skillnad på precision, utan att det handlar om önskat användningsområde. (I Airsoft IPSC får max 2J användas, och förstås inte 4,5mm/.177) UX Race Gun har som sagts tidigare, riktigt bra precision.

6mm kaliber borde ge rejält bättre "tjong i buljongen" vid plinkning. Finns det någon här som skjutit .25 vid 10J jämfört 4,5mm / .177 som kan ge en antydan till svar?

Som övningsvapen för den som även skjuter prick med en krutversion, torde det här vara bästa varianten, om det funkar.
Senast redigerad av Luftpangarn 19 jan 2023, 16:46, redigerad totalt 2 gånger.
Luftpangarn

Inläggav pb81 18 jan 2023, 17:47

Körde upp till Tobbe idag. De flesta modellerna kändes ju sjukt najs. Lutar nog åt P226 eller Glock 17 gen4 i 4.5mm
pb81

Inläggav Luftpangarn 19 jan 2023, 19:15

pb81 skrev:Körde upp till Tobbe idag. De flesta modellerna kändes ju sjukt najs. Lutar nog åt P226 eller Glock 17 gen4 i 4.5mm

Jag vet inte vilken tillverkare, kanske Cybergun / kanske KWC (vill minnas de är samma), eller om det är Sig Sauers egna du tittat på. Jag håller med om att de är jättenajsa att hålla i handen. Den ena modellen har fast pipa (vill minnas den även är räfflad) och går inte att field strippa, vilket ju mekaniskt sett är lovande. Den andra är egentligen byggd för softair, och man har helt enkelt fäst in pipan med en gjuten mjuk gummibussning vad gäller 4,5mm versionen. Båda har skramlig mantel, så det justerbara siktet är något slags justering av statistisk spridning. Men grundproblemet är att ingen av dem har en 99% spridning mindre än en colaburk, på mer än 4-5 meter.

Om du är nöjd med det, kan du få köpa min KWC P226 X-five för 200 spänn, inklusive 2 magasin. Den ligger i delar, och eventuellt måste du köpa en ny Cybergun/KWC picka till magasinen, för att ha kul.

För min del är jag fullständigt ointresserad av "skjutvapen" med den typen av "precision". Så nästa pistol kag köpte, var Artemis CP1-M - med vänsterbolt! Vänsterbolten uppskattade jag verkligen! Den har utmärkt precision, men Artemis magasinen strular något vansinnigt. Med enskottsadaptern som man ju får med, är det en helt opremlematisk jättebra picka för en ynka tusing!

Bara just jag dock, är inte helt nöjd med kolven och siktena. Men jag har inte läst eller hört en enda annan människa klaga på det!

Men sedan kunde jag här på forumet köpa en Röhm Twinmaster. för två tusen. Det är nog fan det bästa luftvapenköp jag någosnsin gjort! Forumsmedlemmen skulle gå upp till 15-20 tusen kronors klassen, så han är rimligen en djäkligt bra skytt. Någon vecka efter köpet pratade vi med varandra, och enades om att trycket i single action är helt acceptabelt. Den fingerformade kolven och det justerbara handlovsstödet, gör att pickan sitter som gjuten, och likadant varje gång. Åttaskottsmagasinet för double action, gör dock trycket alldeles för tungt. (Tänkt för snabbskytteträning.) Den här pickan får man typ kränga ur mina likstela fingrar, den dagen det vankas.

Begär att provskjuta mot tavla, innan du köper! Eller gör som jag, köp tre pistoler samtidigt från Cabom, provskjut 20 skott, och returnera de du inte gillar. OBS! Var mycket varsam med FÖRPACKNINGARNA och förstås också vapnen. Cabom måste ju kunna sälja puffrorna till någon annan, om inte du behåller dem. (I USA tar vissa företag 20% "restocking" avgift på returer. Och min erfarenghet som bla grundare av Teknikmagasinet, är att en skadad förpackning kan kräva 25% rabatt för att varan skall vara säljbar igen, fast jag vet att kunden bara haft den hemma en enda ynka dag. Hen var bara inte försiktig med att öppna kartongen försiktigt.Så det är ett tips - öppna kartonger jätteförsiktigt, så kommer ingen butik neka dig byte eller pengar tillbaka!)

Jag tycker vapenrepliker är kul, men replikgrejen skiter jag egentligen i vad gäller jakten på en semiautomatisk pistol. Youtubefilmer, där man hakar upp sig på stämplar och text på vapnet, är för mig fullständigt helknasiga. Men jag fattar, de flesta köper dessa vapen som repliker - som till nöds även går att skjuta en colaburk med. Standardmåttet för precisionen är tydligen 6-8 meter. Det finnst tom måltavlor med en colaburks siluett tryckt över ringtavlan.

Men för mig handlar det om att hitta en semiautomat - med precision! Bästa resultatet hittills - under 10'000 kronor - är UX Race Gun.

Men ja, jag vill fortfarande ha något bättre. Jag har kollat litet på original krutversioner i .22 kaliber - för ammunitionskostnadens skull. Är man luftvapenskytt, är man ju van att utan sneglande skjuta tills man tröttnar för den här gången.

Men med krutvapen följer ju också dessutom en hel annan cirkus. I Stockholm är det tom så djävligt, att de flesta pistolskytteklubbar inte alls välkomnar nya medlemmar, så chansen till licens är liksom djävligt trög från första början.

Sedan gillar ju jag att kunna skjuta närhelst andan faller på, hemmavidm eller på stranden. Låna ut puffran till grannar - varav en del har noll koll på skytte, medans en annan kanske varit ansvarig för inskjutning av sikten i en polsk pansardivision! (Han körde den berömda 3-skotts inskjutningen på ett av mina kikarsikten. :) )

Jag gillar dessutom att dricka öl, vin och kanske grilla korv i solnedgåmgen på stranden, när man skjuter. Funkar inte riktigt med .22lr. Eller för den delen luftvapen med hög effekt. (Mitt Hatsan AT44-10 i 4,5mm smäller som .22lr om jag använder luftmagasinstuben med FAC vetil. (Tror den ger top 40J)

Dessutom blir det ett djävla 5 gånger mer pumpande med hög effekt. Så jag använder av flera skäl aldrig luftmagasinstuben med FAC ventil. (Funderar på att sälja den.) Och i 7,5Joule är det däremot kanske det tystaste vapen jag har! Jättenajs och vilsamt att skjuta, om inte geväret också var rätt tungt för min smak. Sedan är jag jättetramsig. Jag tycker framstocken är fult fyrkantig. Jag tycker tom att hela geväret är skitfult, sånär som på att stocken är äkta valnöt. Men ser det ut så här, hjälper det inte mitt estetiska sinne. :o (Jag älskar den ställbara bakkappan. Fan vad den hjälper! Så just den gummibiten retar jag mi inte på... ha ha. :-) )

Det här var ett yvigt inlägg om saker att tänka på med luftpistoler och skjutvapen generellt. Var och en tar med sig det som kanske passar att själv fundera på.
Luftpangarn

Följande användare vill tacka Luftpangarn för detta inlägg
Nemesis64 (06 mar 2023, 07:54)

Inläggav Ivarsson 03 mar 2023, 12:56

Alla är vi olika. Personligen har jag inget som helst intresse av replikor/leksaker som är värdelösa att skjuta med.

Artemis CP1 skulle kunna vara en någorlunda vettig CO2-picka att börja med. Magasinen till de där luftvapnen är inte mycket att hänga i julgranen, med det går fint att använda dem som enpetare också.

Crosman 2240 är såvitt jag förstår en poppis pistol.

Har man tillgång till gamla kasserade kolsyresläckare att fylla ifrån så är min favvopicka Steyr LP1 ett stekhett alternativ. Lite dyrare, men bjuder på *riktigt* pistolskytte :)
BSA Meteor Mk2
Daisy 131
Diana 35
FWB 300s
HW50s
Artemis PR900W
FX Typhoon
HW97K

Diana mod.5
Steyr LP1
Ivarsson

Tack utdelade: 11 gång
Tackad: 10 gånger i 9 inlägg

Inläggav vettedax 03 mar 2023, 15:27

Det är ju så...skytte skall va roligt ju..köpte själv en kolsyrepicka 1911 blowback för två år sedan..skitrolig på tio meter å ölburkar tex...tavelskytte kan man glömma å skyddsglasögon är absolut tvunget..kulorna studsar tillbaka lätt. den känns faktiskt lite som min 22a Unique..men rent tavelskytte skulle jag inte ens kolla på en billig picka nu...bästa köp för det är enligt mig en beg Feinwerkbau 65 eller 80...inget slår det..säg 2500kr drygt å du får en pistol som duger till VM ju...
vettedax

Tack utdelade: 25 gång
Tackad: 294 gånger i 251 inlägg
Luftvapen favorit: fx 2000 HW 98 Diana 100

Inläggav chaosborn 04 mar 2023, 15:22

pb81 skrev:Lite sugen på en pistol med co2. Tittat på många olika varianter med 4.5mm, men vettitusan vad man skall välja, många verkar ju ha problem med precisionen.
kollar man lite på denna med gummikulor så verkar den ju vara väldigt välbyggd, inget rasslande etc.

Vill ha den att plinka med.
Vad tror ni om GLOCK 17 GEN5 T4E .43?

Jag har en UMAREX T4E HDR .50.

Tröttnade ganska fort, men kul att plinka burkar med, det är typ det som det funkar till.

Kolsyran räckte inte länge på vintern.

Jag återanvände gummikulorna.
Finns en mängd olika ammo i alla fall till den jag har olika typer av gummi och så stålkulor med plastkjol, paintball mm.

Min hängde sig någon gång och avlossade sig själv, värt att tänka på.
Omae wa mo shindeiru
Användarvisningsbild
chaosborn

Tack utdelade: 25 gång
Tackad: 77 gånger i 68 inlägg
Luftvapen favorit: Hatsan at p1

Återgå till Luftpistoler

| | |likartade trådar| | |