Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Martin skrev:Vet inte om det skulle vara så speciellt?
Martin skrev:Det är 8204 i min med.
börne skrev:Kul du verkar nöjd med din i alla fall, det är bättre att höra från nån som använder prylen utan vinstintresse som säger positiva saker, då kanske man själv kommer bli nöjd
börne skrev:Martin skrev:Vet inte om det skulle vara så speciellt?
Nä det är inget speciellt, har för mig nån sa på Youtube det inte gick på modellen innan. Därför jag jag skrev "har för mig" äldre modeller av denna klockan inte hade det.
Sako Finnbear skrev:Köpt på mig en del friluftsutrustning
Sako Finnbear skrev:Köpt på mig en del friluftsutrustning. Nu senast ett tält och en lykta som går på samma
gas som Trangiaköket.
gubbe skrev:Sako Finnbear skrev:Köpt på mig en del friluftsutrustning
Trevligt. Lite bättre väder sen är det bara att ge sig ut.
sem1902 skrev:Edit; varför blir bilden så liten i inlägget...?
sem1902 skrev:Jäkligt snygg!
börne skrev:sem1902 skrev:Jäkligt snygg!
Tackar... Är själv jäkligt nöjd med den & föredrar den över originalet som är så kantig, men är ju en smaksak.
En sak jag stör mig på att jag slarvade med eller glömde i all hast, minns inte exakt varför då det är bra längesedan jag tillverkade greppen & mässingsbitarna. Men jag glömde helt att slipa ryggen på heltången slät, en massa slipmärken i den från fabrik som hade varit så enkelt att fixa till![]()
Alldeles för kantig för min smak...
Så som jag valde att göra den, betydligt rundare även om den ju är som originalet i övrigt då tången anger formen om man inte formar om även den så klart. Framförallt älskar jag ådringen i Amboinan.
Som du säger, rejäla knivar med rätt tyngd, känns gedigen när man håller i den.
Martin skrev:Idag ramlade det in en massa saker, ny jacka, ny elvisp (den gamla pajade i förrgår, beställde ny på Amazon.se igår som kom idag!?), ny jacka mössa sockar med mera från Engelsons, ny cykelhjälm och ytterligare en Global-kniv. Dock läste kan mog lite fel, denna skiljer inte så mycket mot den nyligen andra inköpta..
Grymt nöjd med mina Globals. Den minsta är väl den som används minst.
Nyaste längst ned..den andra över
Skickat från min SM-G991B via Tapatalk
börne skrev:Tycker greppet är sjukt mycket bättre på den nedersta kniven mot den över så där gjorde du ett bra "felköp".
Betydligt mer att hålla i, dom andra är alldeles för smala enligt min smak.
Skyddsjägarn skrev:Inget är som väntans tider, ytterligare en FX denna gång en Dreamline GRS, tror att det är den vackraste kolv och bössa jag sett (luft)
Skyddsjägarn skrev:Förstår dej Börne blir inte bättre än så här
Återgå till Forum lekar & Forum fun
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster