Trevligt att panga med 10J igen, lite mer utmaning såklart, nu har det ju blivit en del med min
AA S400 MPR
FT i 19J & Tikka T1x 22lr c:a 150J igår så kul med omväxling
En del skyttar idag, Dappe50, jag, bojos, judgecipher & Sigge63 sen två som jag inte kan namnet på som sköt 22lr inför Svenska Dagbladets Riksskyttetävling.
Började med att skjuta in min FX Dreamline Bullpup 10J på 30 meter då den ju bara vistats inne i 10 meters hallen hela vintern, fem skott så den fungerade ju i alla fall ännu

Blev såklart att skruva ner lite till efter att jag kollat träffbilden, alltid lättare att skruva ut den lite från centrum så man kan hålla riktmedlet mitt i tavlan vid varje skott. Ångrade dock att det inte blev min
AA TX200HC som jag tänkte lite på igår kväll så jag kunde gjort honom sällskap med en fjäderpang då Sigge63 visade sitt nyköp innan vi drog hem efter den spontana arbetsdagen igår.

Idag hann jag få med bojos på en bild innan han drog.

Sigge63 med sin nya bössa, en HW97 i blå laminat, snyggt med laminat & det fick mig att vilja skjuta med min
AA TX200 HC, måste ta med den nästa gång &

så den inte rostar ihop helt i vapenskåpet

Vet inte vad judgecipher & Dappe50 snackar om...

Kanske hur många lager klarlack Dappe lagt på judgeciphers
AA S400 MPR
FT stock... sisådär 53 skulle jag gissa. Det är i alla fall

på som gäller annars blir man bländad.

En ställning där jag verkligen föredrar Bullpup framför mer traditionella stockar, både min FX Dreamline som i detta fallet & min
AA Galahad är grymt sköna att skjuta i stående ställning.

Jag reagerade inte alls & då snackade jag & Dappe ändå om hur illa Steyr låter speciellt i 16J, ett skarpt, snärtigt & obehagligt ljud. Det var först när Sigge började prata om att Dappe köpt ännu en ny bössa jag insåg va fan han hade ju en Steyr & inte sin FTP900 idag. Så det var två nya bössor på banan idag.

Vårt nya fina plank har redan fått lite stryk från nåt grovkalibrigt