Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
vettedax skrev:Ganska svårt att få till..nu är jag snickare å hade tillgång till geråkap samt överhandsfräs med flera stål till..van vid dessa maskiner men ändå tog det lång tid..nu skulle jag iåförsig kopiera av en vänsterkolv till en höger..ett evigt mätande å synande..nu blev det bra men vilket jobb...valnötsbiten fick jag av en trähandlare jag kände. problemet ligger i att du kan inte ångra det du gjort...det som är borttaget blir ju så... så visst går det om man vill, verktygen var geråkap..överhandsfräs..powerfile..en bra kort slöjdkniv..dremmel.
För att följa länken så måste du registera dig.
vettedax skrev:Ganska svårt att få till..nu är jag snickare å hade tillgång till geråkap samt överhandsfräs med flera stål till..van vid dessa maskiner men ändå tog det lång tid..nu skulle jag iåförsig kopiera av en vänsterkolv till en höger..ett evigt mätande å synande..nu blev det bra men vilket jobb...valnötsbiten fick jag av en trähandlare jag kände. problemet ligger i att du kan inte ångra det du gjort...det som är borttaget blir ju så... så visst går det om man vill, verktygen var geråkap..överhandsfräs..powerfile..en bra kort slöjdkniv..dremmel.
SWEcerb skrev:vettedax skrev:Ganska svårt att få till..nu är jag snickare å hade tillgång till geråkap samt överhandsfräs med flera stål till..van vid dessa maskiner men ändå tog det lång tid..nu skulle jag iåförsig kopiera av en vänsterkolv till en höger..ett evigt mätande å synande..nu blev det bra men vilket jobb...valnötsbiten fick jag av en trähandlare jag kände. problemet ligger i att du kan inte ångra det du gjort...det som är borttaget blir ju så... så visst går det om man vill, verktygen var geråkap..överhandsfräs..powerfile..en bra kort slöjdkniv..dremmel.
Det går kanske göra i furu som är mjukt trä och mer lätt arbetat? Varför används just valnöt?
underljudsförbud skrev:vettedax skrev:Ganska svårt att få till..nu är jag snickare å hade tillgång till geråkap samt överhandsfräs med flera stål till..van vid dessa maskiner men ändå tog det lång tid..nu skulle jag iåförsig kopiera av en vänsterkolv till en höger..ett evigt mätande å synande..nu blev det bra men vilket jobb...valnötsbiten fick jag av en trähandlare jag kände. problemet ligger i att du kan inte ångra det du gjort...det som är borttaget blir ju så... så visst går det om man vill, verktygen var geråkap..överhandsfräs..powerfile..en bra kort slöjdkniv..dremmel.
inponerad, vilket jobb , å ren skytteporr
vettedax skrev:underljudsförbud skrev:vettedax skrev:Ganska svårt att få till..nu är jag snickare å hade tillgång till geråkap samt överhandsfräs med flera stål till..van vid dessa maskiner men ändå tog det lång tid..nu skulle jag iåförsig kopiera av en vänsterkolv till en höger..ett evigt mätande å synande..nu blev det bra men vilket jobb...valnötsbiten fick jag av en trähandlare jag kände. problemet ligger i att du kan inte ångra det du gjort...det som är borttaget blir ju så... så visst går det om man vill, verktygen var geråkap..överhandsfräs..powerfile..en bra kort slöjdkniv..dremmel.
inponerad, vilket jobb , å ren skytteporr
Ja tack för det...men va jobb å svårt det var ändå...några år sedan nu..pistolen var nyrenoverad å fick den till väldigt bra pris på egun fast vänster då...va fan tänkte jag det fixar väl jag..ja..ja.. nu är det gjort å jag har både vänster å höger kolv..tänkte först köpa en ny höger men va dyr...en mindre förmögenhet då...här är vänstern å lite rester som ligger på hyllan....ni ser ju på den undre bilden om ni förstorar...många olika fräsningar blir det...
vettedax skrev:Nä jag har faktiskt inte sålt någonting...inte nån bössa ens...björk kan va fint ibland..har själv en stor plankebit av svartek som jag inte vet vad jag skall göra med..
SWEcerb skrev:Kanske man kan forma ett grepp i nån typ av mjuk massa som sen stelnar? Tyckte jag läste nån som använt form trä och sen lagt epoxy uppepå för det ska tåla fukt. Nån tankar om detta?
underljudsförbud skrev:vettedax skrev:Nä jag har faktiskt inte sålt någonting...inte nån bössa ens...björk kan va fint ibland..har själv en stor plankebit av svartek som jag inte vet vad jag skall göra med..
ok , ja blev det bästa greppet på 2240 jag någonsin haft i allafall , hadde sådan tur att det passade min hand perfekt , så otroligt bra köp .
ja du får trolla och hitta på nått med den svarteken
SWEcerb skrev:Kanske man kan forma ett grepp i nån typ av mjuk massa som sen stelnar? Tyckte jag läste nån som använt form trä och sen lagt epoxy uppepå för det ska tåla fukt. Nån tankar om detta?
vettedax skrev:underljudsförbud skrev:vettedax skrev:Nä jag har faktiskt inte sålt någonting...inte nån bössa ens...björk kan va fint ibland..har själv en stor plankebit av svartek som jag inte vet vad jag skall göra med..
ok , ja blev det bästa greppet på 2240 jag någonsin haft i allafall , hadde sådan tur att det passade min hand perfekt , så otroligt bra köp .
ja du får trolla och hitta på nått med den svarteken
Fina bitar svartek ju.
SWEcerb skrev:För att följa länken så måste du registera dig.
Testar lite med en prototyp nu i lera
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster