Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Silwer skrev:En sak jag frågar mig ibland är om man hade en AA TX200 från 1991, hur tusan kan man bevisa det? Jag menar 92 kommun 10J
Silwer skrev:Ärligt BSA Studsen är en Airsporter med helstock, de är framtagna och ser fina ut trots bokstock men är inget särskilt i övrigt, RB2 var en klar förbättring dock.
Jo jag var skjutit med båda versionerna en hel del då en kompis ägde båda, det är väl inget fel på dem men de med rappladdning tenderar att bli glappa och det är inte skoj då precionen blir värdelös.
Själv hade jag ett BSA Superstar 89 .22 och det slog alltid Airsportern.
Sen kan man se lika på att dold spännarm vs tydligt underspännande som med AA pro-sport och Tx200.
En sak jag frågar mig ibland är om man hade en AA TX200 från 1991, hur tusan kan man bevisa det? Jag menar 92 kommun 10J
Det finns säkert andra bössor som även de egentligen sitter fast där så de fanns före och efter i samma format.
Jag vet att folk svär över pre 92 folk för att de gärna just funderar över sånt här med gamla bössor man kan ha som 200mos utan licens.
Jag menar min gamla Superstar köpt 1989, men tillverkad även som mk1 till efter 92, jag har inga bevusoapoer, varför skulle man behöva det då, man kunde ju i te förutse framtiden.
Jag undrar hur nåt sånt skulle sluta röttsmässict.
börne skrev:Silwer skrev:En sak jag frågar mig ibland är om man hade en AA TX200 från 1991, hur tusan kan man bevisa det? Jag menar 92 kommun 10J
Lär väl inte ens finnas så många, det var ju trots allt i december -91 den lanserades & reklam för den syntes först i januari -92.
Silwer skrev:En BSA Mercury har jag velat haft mycket länge,jag ratade en .22 för många år sen och det har jag ångrat, de var inte så vanliga hör då Meteor var brytbössan folk köpte av och gick de upp i nivå blev det en Airsporter.
Jag kan givet inte säga att alla Airsporter automatisk har glappa tappladdare,men tyvärr hände det flertalet gånger i mitt liv, sen Jo de användes mycket och slitage mm.
Inget innebar väl att de inte kunde lagas.
Det udda var att min Superstar dömd av de som höll på BSA då höll bättre.
RB2 var en klar förbättring för Airsporter men vid det laget var de ju rätt ålderdomliga även om effekten ökade något.
En udda grej är att Tracker eller AA sidospännare med rappladdning höll bättre, sen kan man diskutera andra aspekter av att ha en diabol hoppa in i pipan, det måste ju vara perfekt.
Men de var ju jaktvapen i UK, kommande hit under hysterin kring brittiska Luftvapen då på 80ralet, som komma sig 92 givetvis även om en licens ännu var lätt att få.
Det var en intressant tid iaf, och jag menar inte att inga andra fjädervapen fanns, Diana var populär men sög HW knappast i Sverige iaf.
Men mycket styrdes av vad sög Stiga vapen/Nordmark och Arnheims valde att ta hit, mycket gick ju oss förbi.
Silwer skrev:Det var bara en tanke om du förstår.
Benjihunter skrev:En Webley Patriot kaliber 6,35 är ett måste.
Den Brittiska versionen, och inte den nya sk Patriot.
fonkystuff skrev:...Andra jag gillar är AA prosport - helt underbar att skjuta med - känns som en ”riktig” studsare. Har HW också men är mer förtjust i AA generellt (gillar TX också men Prosport är skönare imo)....
fonkystuff skrev:...Den tillverkas inte längre, eller hur? begagnat som gäller?
fonkystuff skrev:Tack för länken - får nog spana in LGU lite mer. Den tillverkas inte längre, eller hur? begagnat som gäller?
fonkystuff skrev:Tack för länken - får nog spana in LGU lite mer. Den tillverkas inte längre, eller hur? begagnat som gäller?
Återgå till Luftgevär (Fjäder & Gasfjäder)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst