Låter som att du har en oregulerad
AA... Vilken modell är det?
Om du matar i 210 bar vilket du inte ska (Max 190bar i
AA ståltuber) så kommer garanterat hastigheten sjunka istället för att öka eftersom ju högre tryck ju tyngre för hammaren att öppna.
Det fungerar så på självregulerade
PCP att högt tryck & ventilen öppnar kort tid, du får ut en viss fart, lågt tryck & hammaren orkar öppna längre & du får ut en viss fart & i mitten av skjutsträngen finns det så kallade sweetspot, där den går som jämnast men där du också får ut högst fart även om skillnaderna på bra självregulerade
PCP vilket
AA tillhör är liten. Då lirar tryck i tuben & hammarens fjäder bra ihop & man får ut jämnast skott, på mina
AA utan regulator ligger sweetspot mellan 170 - 110 bar om jag minns rätt nu & dom varierar c:a 4 m/s på hundra skott.
Ju fler skott du skjuter så sjunker såklart trycket men då orkar hammarfjädern hålla ventilen öppet lite längre & farten bibehålls, men när man sedan går för långt ner i tryck så faller farten snabbt. Vid 100 bar så börjar mina falla snabbt & det är dags att fylla, jag fyller vid 110 så slipper man den lägre farten, men ibland är det kul att skjuta så man bara pangar på & rätt va det är så träffar man inte längre & man hör bössan får ett annat ljud, då är det verkligen dags att fylla
Hoppas du blev nåt klokare av mitt svammel