Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Captain Beefheart skrev:Hej,
Jag har tävlat med anatomisk kolv i krutskytte i ca 35 år. Jag förstår inte riktigt vad du menar men många bygger på med spackel/plastic padding på kolven/handstödet för att få handen att passa så bra som möjligt. Men jag misstänker att behöver du en kolv ger en annan vinkel till pipans centrumlinje och finns inte det att köpa så blir det att tillverka själv. Detta kan gå att fixa hjälpligt med fil och plastic padding. Jag har en kompis som gjorde en kolv av lera som han sen ugnsbakade, det var nog 15 år sen och den håller än.
"Som det är nu så måste jag välja på raklinje från pipan upp längst armen ELLER vettig position för avtryckarfingret.
vettedax skrev:Fingrets sista led skall ju va i 90 grader mot avtryckaren å resten av fingret skall inte ligga an mot kolven utan va fritt.
vettedax skrev:Jag hade borrat grunda hål runt om tex 1mm djupt först så man inte tar för mycket.
vettedax skrev:Kan du inte flytta bak avtryckaren? kollade på nätet å vad jag förstår är det meningen man skall karva i kolven själv, därav storleken.
frankjw skrev:vettedax skrev:Kan du inte flytta bak avtryckaren? kollade på nätet å vad jag förstår är det meningen man skall karva i kolven själv, därav storleken.
Tror jag lyckats flytta den max bak, ingen stjärna på skruv och fix men... ingen större skillnad blev det iaf.
Det är just karvande jag drar mig för.. tror jag låter bli, får se om jag kan få nån att göra en kolv åt mig!
vettedax skrev:Jag hade borrat grunda hål runt om tex 1mm djupt först så man inte tar för mycket.
Martin skrev:vettedax skrev:Jag hade borrat grunda hål runt om tex 1mm djupt först så man inte tar för mycket.
Hur menar du här? Hänger inte riktigt med..
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster