Hammarfjäderproblem

Här snackas det om Tuning, Service och Reparationer

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Hammarfjäderproblem

Inläggav sälstryparn 24 okt 2009, 16:00

Min laglydiga AT-44 går uselt då trycket är på 200 bar .
Har provat att spänna hammarfjädern men det räcker inte .
Mellan 130-170 bar går bössan som en dröm .

Hur gör folk som har licensbössor ??

Har dom en starkare fjäder eller är min felaktig från fabrik ??
sälstryparn
 
Inlägg: 1135
Blev medlem: 03 apr 2009, 18:52
Ort: Rundvik
Tack utdelade: 5 gång
Tackad: 24 gånger i 17 inlägg
Skytteklubb: Rundviks Skytteförening
Luftvapen favorit: Webley Tracker

Re: Hammarfjäderproblem

Inläggav Airrifles 24 okt 2009, 17:05

Det där är väl något man får räkna med, att den går bra mellan 130-170 bar är väl inget fel, tänk istället att du slipper pumpa upp till 200 (om du använder pump förstås). Det gäller ju att hitta en "sweet spot" där du får ut så många jämna skott som möjligt, där har ju licensbössorna mer justeringsmöjligheter medans en 10 joules bössa vill man ju gärna ha så nära 10 joule som möjligt, även om man naturligtvis kan gå nedåt (men det är ju inte så många som har lust med det).

Nu kanske 130-170 bar är dåligt i din bössa men jag tycker det låter relativt normalt men jag är ingen expert på pcp så någon annan kan säkert utveckla det hela.
Airrifles
 
Inlägg: 323
Blev medlem: 07 feb 2008, 12:01
Ort: Öland
Tack utdelade: 4 gång
Tackad: 7 gånger i 6 inlägg


Återgå till Tuning - Service - Reparationer - Custom

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster

  • Sponsorer