har äntligen köpt en hunting master blizzard bolt action 22, måste säga att det är en otrolig bössa. kvaliten slår fx bössorna och träffsäkerheten är lika bra. köpte några askar med eujin 28grains skott och några barracuda 21 grains. men det blir eujin jag kommer att använda, man behöver den extra tyngden i kulorna när bössan är så pass kraftig.det är bra tyngd i bössan strax över 3kg med sikte det tycker jag om. har en cyclone syntet också men den är för lätt.man blir ganska ostadig med sådana lätta bössor. otroligt enkel var blizzarden att plocka isär och är robust byggd. var ute ock sköt idag på några mål, en 1tums planka på 30meter är inga problem för den. men måste nog köpa dyktub, blir alldeles för mycket pumpa med den kraften i bössan..
Dom där bössorna är fina,,skulle vilja äga en själv . En dyktub verkar vara ett måste,,man skulle lite skämtsamt kunna ge bössan ett alias "Pumping Master" Blizzard bolt 22 "
Skulle va kul å se nån göra ett riktigt test av den bössan.
Har för mig jag läst att räffelstigningen är anpassad till viss ammo (eujin) å liknande ammo, skulle va kul att se hur den skjuter med typ jsb å i normala farter.
Har själv en carrier som lämnar över 100J i .22 men det kräver sina kulor för att träffa där man siktar, en vanlig jsb ligger långt över 400mps om kronografen hänger med men då träffar man absolut ingenting...
På vad sätt? Många som köpt ny bössa är väldigt snabba att säga just så. Behöver man inte andvända geväret ett tag innan man talar om hur hög kvalitén är.