Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
kalln skrev:Oerhört svår fråga att generellt besvara....tyvärr.Pga alla vapens egna" favvoammosar" är detta svårt att dra över samma kam...
Kizmiaz skrev:kalln skrev:Oerhört svår fråga att generellt besvara....tyvärr.Pga alla vapens egna" favvoammosar" är detta svårt att dra över samma kam...
Instämmer.
Och också jag har FX/JSB som favoritammo då dessa går bäst i mina bössor.
Fast jag har å andra sidan inte testat så överdrivet många sorter.
öberg skrev:Håller med dig KallnDet beror så mycket på vilken bössa vi pratar om. Men till Trackern Crosman AccuPell
Till G-sor (skyddsjakt) Crosman Premier Hollow Point. Som Plinking ammo i .177 kör jag med Crosman Premier Field Target 7.9gr
Men precis som Kalln så använder jag FX som referens ammo.
Ps jag har alldeles för många sorter och kilo ammokanske 60 olika sorter
Kryddan92 skrev:Hej, är det någon som har testat något sånt här eller nåt liknande?
För att följa länken så måste du registera dig.
Dark Of Light skrev:Kryddan92 skrev:Hej, är det någon som har testat något sånt här eller nåt liknande?
För att följa länken så måste du registera dig.
UUUÄÄÄÄHHH!
Nu fick jag sådana där "Titankule" svettningar igen. Har aldrig riktigt listat ut vad de där är bra för egentligen? Det enda jag kan tänka mig är en hög utgångshastighet, inget annat. Och knappt det en gång...
En fullständigt vidrig uppfinning. Kass träffbilder, penetration, mm. Rickoshett risk 100 och inget bra för fjäderbössorna alls.
Faen, jag ryser ännu...
Tomaz skrev:Crosman premier 4,5mm (7,9gr) i HW30S och Crosman 1077
Martin skrev:Tomaz skrev:Crosman premier 4,5mm (7,9gr) i HW30S och Crosman 1077
Intressant. Av de ammunitionssorter jag testat har jag fått bäst resultat med JSB Exact 4,51/4,52 (märker ingen skillnad) i mina HW30s, varav den ena är din gamla Kallander tunade.
Kanske skall testa med CP 7,9grHar bara CP 10,5 gr hemma och de har jag egentligen aldrig testat i de bössorna då de är så tunga.
Tomaz skrev:I den bössan du har, så var JSB Exact strået vassare än CPL har jag för mig..Men det kan ju skilja mellan olika batcher..
Martin skrev:Undrar om kanske den lilla svarta (HW30C) skall få följa med upp över jul så kan vi ha en liten shootout, om vädret tillåter, i Piteå
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster