Luftpistol 4,5 co2 Dan Wesson 8

Här diskuterar vi om luftvapen i form av luftpistoler

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Luftpistol 4,5 co2 Dan Wesson 8

Inläggav ikonane 11 dec 2009, 02:29

korffen skrev:jo då det är väldigt intressant. den danska butiken jag köpte min i sa att det var en riktigt trevlig pjäs. denna är helt i metall vilket fick upp mina ögon.

jag köpte denna för ca 1200svenska eftersom jag slapp frakt o dyl när jag ändå var på plats.

/korffen

Funderar på att köpa just denna från Hobbex (För att följa länken så måste du registera dig.

).
Men har aldrig ägt en luftpistol innan, något man skall tänka på?

Någon bättre pistol i samma prisklass som är att rekomendera?
Allmänt intressant om luftpistolskytte/just den pistolen?

Lite off-topic, ni får ursäkta.

Tack så mycket!
ikonane

Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg

Re: Luftpistol 4,5 co2 Dan Wesson 8

Inläggav Daniel 11 dec 2009, 02:34

du fick en egen tråd. välkommen till forumet.
Don't walk in front of me, I may not follow; Don't walk behind me, I may not lead; Walk beside me, and just be my friend
Användarvisningsbild
Daniel

Tack utdelade: 176 gång
Tackad: 216 gånger i 164 inlägg
Skytteklubb: Piteå Luftvapen Klubb
Luftvapen favorit: Theoben slr 98

Inläggav zeke-cool 11 dec 2009, 02:42

Ska du köpa en luftpistol för ca.1500kr så kan du nog inte få så mycket bättre än den som jag rekommenderar dig här nedan :!:

För att följa länken så måste du registera dig.

Användarvisningsbild
zeke-cool

Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 24 gånger i 23 inlägg

Inläggav yellonet 11 dec 2009, 07:43

ikonane skrev:
korffen skrev:jo då det är väldigt intressant. den danska butiken jag köpte min i sa att det var en riktigt trevlig pjäs. denna är helt i metall vilket fick upp mina ögon.

jag köpte denna för ca 1200svenska eftersom jag slapp frakt o dyl när jag ändå var på plats.

/korffen

Funderar på att köpa just denna från Hobbex (För att följa länken så måste du registera dig.

).
Men har aldrig ägt en luftpistol innan, något man skall tänka på?

Någon bättre pistol i samma prisklass som är att rekomendera?
Allmänt intressant om luftpistolskytte/just den pistolen?

Lite off-topic, ni får ursäkta.

Tack så mycket!
Just det där vapnet är gjord mycket för att likna en riktig revolver, både i utseende och funktion, tyvärr skjuter den också rundkulor vilket gör att precisionen inte kommer vara den bästa.
Om något ska rekommenderas så bör vi veta lite mer vad du är ute efter, vill du ha precision på toppnivå eller är det viktigare att vapnet ser häftigt ut med rätt känsla, alternativt att man kan avlossa många skott på kort tid?
Det finns mycket att välja/tänka på när det gäller luftvapen.
---
FX T12 Whisper (.22)
BSA 240 Magnum (.177)
Crosman 2240 (.22)
Anics A-1001 (.177)
yellonet

Tack utdelade: 12 gång
Tackad: 16 gånger i 15 inlägg

Inläggav Nixon 11 dec 2009, 10:09

Det är inte samma metall som i tex. Umarex topp-pistoler/revolvrar men den känns bra i handen för det prisklassen. Tack vara julhandeln så har jag inte hunnit skjuta den ännu så jag kan inte uttala mig om precisionen.
Användarvisningsbild
Nixon

Luftvapen favorit: Benjamin Discovery .22

Inläggav ikonane 11 dec 2009, 12:20

Sorry, det är rätt väsentligt att man berättar vad man skall använda den till om man vill ha tips.

Det är ingen überprecisions-bössa jag är ute efter, skall inte börja tävla eller liknande.
Det är mest bara som en rolig grej att gå ut i skogen och skjuta prick lite. Tar en tillbaka till ungdomen lite när man låg i skogen och sköt med ett luftgevär.

Varför jag vill ha en pistol istället för ett gevär är att det känns betydligt smidigare. Bor inte lika mycket ute på landet som förr, då kunde man bara gå utanför dörren så störde man ingen. Nu blir jag tvunden att gå en bit för att vara ostörd.

Ska jag vara helt örlig så har jag bara kollat på hur snygga dem är och m/s. Alltid roligt med ett kraftfullt vapen.
Även att de ska se och kännas riktiga, inga replicor, men åt det hållet. Eftersom denna är helt i metall känns det mer trovärdigt.

Hoppas det guide:ade er lite i vad det är jag är ute efter.
Tack
ikonane

Inläggav yellonet 11 dec 2009, 13:03

Den här För att följa länken så måste du registera dig.

verkar trevlig, kan använda både rundkulor och diaboler, rörlig mantel, extra magasin, mindre och smidigare än revolvern dessutom.
Revolvern du tittat på har ju bara sex skott i trumman och kanske inga extra-patroner(?).
---
FX T12 Whisper (.22)
BSA 240 Magnum (.177)
Crosman 2240 (.22)
Anics A-1001 (.177)
yellonet

Inläggav ikonane 11 dec 2009, 13:16

yellonet skrev:Den här För att följa länken så måste du registera dig.

verkar trevlig, kan använda både rundkulor och diaboler, rörlig mantel, extra magasin, mindre och smidigare än revolvern dessutom.
Revolvern du tittat på har ju bara sex skott i trumman och kanske inga extra-patroner(?).

Såg schysst ut, dock stiger priset en hel del där. Men såg annars riktigt schysst ut.

En till fråga om revolvern dock:
Vad är skillnaden på en Co2 luftpistol (stålkulor) och en Airsoft/BB Co2 med plastkulor?

Tittar lite på denna vid:

Läste någonstans att de inte fanns reservpatroner än, men de måste väl komma?
Killen i videon har en massa.
ikonane

Inläggav Nixon 11 dec 2009, 13:20

A-1001 funkar bra om man har lite mindre händer, avtryckaren i singleaction hamnar toklångt bak. A-3003 sitter lite bättre enligt eget tycke. Avtryckarna på alla modeller känns dock tydliga och bra och vi har haft enormt bra pålitlighet från dem...har endast bytt en som hakade sig och smörjt ett par mag för matningsproblem.
Användarvisningsbild
Nixon

Luftvapen favorit: Benjamin Discovery .22

Inläggav ikonane 11 dec 2009, 13:29

Nixon skrev:

A-1001 funkar bra om man har lite mindre händer, avtryckaren i singleaction hamnar toklångt bak. A-3003 sitter lite bättre enligt eget tycke. Avtryckarna på alla modeller känns dock tydliga och bra och vi har haft enormt bra pålitlighet från dem...har endast bytt en som hakade sig och smörjt ett par mag för matningsproblem.

Ok, det kanske skall tilläggas att jag inte har speciellt små händer. Därför är det inga problem med en stor eller tung pistol.
ikonane

Inläggav yellonet 11 dec 2009, 16:31

ikonane skrev:

Såg schysst ut, dock stiger priset en hel del där. Men såg annars riktigt schysst ut.

Vad är skillnaden på en Co2 luftpistol (stålkulor) och en Airsoft/BB Co2 med plastkulor?

En luftpistol har generellt sett (jämfört med en airsoft-pistol) högre utgångshastighet, tyngre kulor och alltså betydligt mer anslagsenergi vid mynningen, man kan skjuta på större avstånd och vapnet har bättre precision. Ett luftvapen låter mycket mer också.
Det ena är mer eller mindre en leksak och det andra ett vapen.
---
FX T12 Whisper (.22)
BSA 240 Magnum (.177)
Crosman 2240 (.22)
Anics A-1001 (.177)
yellonet

Inläggav ikonane 14 dec 2009, 01:27

yellonet skrev:
ikonane skrev:

En luftpistol har generellt sett (jämfört med en airsoft-pistol) högre utgångshastighet, tyngre kulor och alltså betydligt mer anslagsenergi vid mynningen, man kan skjuta på större avstånd och vapnet har bättre precision. Ett luftvapen låter mycket mer också.
Det ena är mer eller mindre en leksak och det andra ett vapen.

Tack så mycket, ungefär så jag tänkte med.

Men inget som någon har att tillägga?
Korffen, hur fungerar den för dig?
ikonane

Återgå till Luftpistoler

| | |likartade trådar| | |