Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Daniel skrev:köp nån av hw märkerna eller eventuellt bsa så blir du nöjd
Lite av varje, med 10J-vapen måste man lobba ganska rejält på 70 m, men ska det vara 10J så får det ju bli 4,5 mm för då hinner kulan "bara" falla en halvmeter.ivage skrev:säger du detta av erfarenhet? eller av det du har hört?
Nix...ivage skrev:och har du nån förslag på 5.5 fullfart?
Nja, det vet jag inte, 10J är inte så mycket och pannbenet är ganska tjockt. Men trimmar man ett vapen till 30-40 J så kanske... antar att det är därför gränsen ligger där den ligger, för med ett 10J-vapen är det svårt att skada någon allvarligt med vanlig ammo.ivage skrev:de blir nog mer än 10j =P och om nu farbror blå skulle få för sig att besöka mig för de tror att jag skall döda någon så kan dom ju börja med att ändra lagen för tar du ett 10js
gevär o pressar de mot någons panna med hålspets ammo så dör denne .
yellonet skrev:Nja, det vet jag inte, 10J är inte så mycket och pannbenet är ganska tjockt. Men trimmar man ett vapen till 30-40 J så kanske... antar att det är därför gränsen ligger där den ligger, för med ett 10J-vapen är det svårt att skada någon allvarligt med vanlig ammo.ivage skrev:de blir nog mer än 10j =P och om nu farbror blå skulle få för sig att besöka mig för de tror att jag skall döda någon så kan dom ju börja med att ändra lagen för tar du ett 10js
gevär o pressar de mot någons panna med hålspets ammo så dör denne .
gubbe skrev:Tycker diskussionen i den här tråden börjar urarta.
ivage skrev:bössan skall vara känd eller kapabel att ta ett skott på minst 70 meter för det kunde min kines finns det inte nån bra long range gevär? man får en sån j*vla kick!
gubbe skrev:ivage skrev:bössan skall vara känd eller kapabel att ta ett skott på minst 70 meter för det kunde min kines finns det inte nån bra long range gevär? man får en sån j*vla kick!
Skjut stående utan stöd så lovar jag att du får en ännu större kick om du träffar en sockerbit eller tomhylsa på 40m. Det är inte svårt att få fram ett bra gevär med kikare som klarar det för 4-5000 tusen som dessutom är lagligt. Nu vet jag inte om du tänker dig ett 10+ med licens, då hittar nog ett beg pcp som även klarar 70m. Vad dom olika modellerna och fabrikaten går för kan du inte ha missat om du läst på alla bra trådar och bra recensioner som finns på forummet.
yellonet skrev:Ja den här verkar ju vara ett bra startpaket: För att följa länken så måste du registera dig.
Men pump ingår ju inte.
Återgå till Luftgevär (Fjäder & Gasfjäder)
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 0 gäster