Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
RoLig skrev:Tomaz har du mätat den där hw30k.....är det någon skillnad i hastighet jämfört med en vanlig 30s?
Tomaz skrev:RoLig skrev:Tomaz har du mätat den där hw30k.....är det någon skillnad i hastighet jämfört med en vanlig 30s?
Det skilljer säkert från bössa till bössa, men detta exemplar med 10cm kortare pipa ligger ca 5 m/s lägre än vad jag är van vid från mina "långa" hw30..
Men om det beror på piplängden eller annat, vet jag inte...
Skulle vara intressant att växla pipa mellan två bössor med lång och kort pipa, för att se om piplängden har någon betydelse för utgångshastigheten.
RoLig skrev:Tomaz skrev:RoLig skrev:Tomaz har du mätat den där hw30k.....är det någon skillnad i hastighet jämfört med en vanlig 30s?
Det skilljer säkert från bössa till bössa, men detta exemplar med 10cm kortare pipa ligger ca 5 m/s lägre än vad jag är van vid från mina "långa" hw30..
Men om det beror på piplängden eller annat, vet jag inte...
Skulle vara intressant att växla pipa mellan två bössor med lång och kort pipa, för att se om piplängden har någon betydelse för utgångshastigheten.
Har du petat i orginal export fjäder?...grannens 30s presterade bara runt 175mps(jsb exact .177) med den fjädern och utan överskottsklet i bössan.
G0LI4T skrev:Kul att den hann fram innan Jul.
Den ser ut att må bra hos dig....
Hoppas du blir nöjd med den.
// Golle
Tomaz skrev:Exportfjädern som följde med bössa löst, sitter i nu.. Var faktiskt tvungen att klippa bort det yttersta varvet på fjädern, annars gick det inte att haka upp bössan.
Tomaz skrev:Testade den på 30m idag, och då var det inte JSB RS, eller CPL som funkade bäst längre, utan vanliga hederliga JSB Exact (8,44gr) 4,51mm...
max54 skrev:Hey Tomaz, anser du att den där fina träbiten även fungerar för HW´s öppna riktmedel. (ej diopter)??
Mvh
Commando2008 skrev:Ang stocken; var, hur & hur mycket?
;-)
Återgå till Luftgevär (Fjäder & Gasfjäder)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster