Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
G0LI4T skrev:bippsan skrev:Det verkar som kvaliten på FX har sänkts rejält Sen jag köpte min bössaFör på den tiden så höll man ju FX rätt så högt,
men nu läser man ju nästan bara om alla som har alla möjliga problem med domTrist.
FX har sålt MÅNGA bössor i vårat avlånga land, och ännu flera runt om i värden.
Att det dyker upp många negativa åsikter om ett vist märke, behöver inte betyda att bössan enbart håller dålig kvalitet, utan kan även betyda att den är mycket populär.
De få "ex" som är defekta blir plötsligt många, efter som många bössor nu blivit sålda, men felprocenten kanske inte är högre än 1%.
En nöjd kund hör väldigt sällan av sig till annat än sina närmaste kompisar och då för att visa att bössan fungerar väl.
En missnöjd kund vill gärna dela sina negativa upplevelser med så många som möjligt, dels för att få bekräftelse att inte
bara han eller hon är missnöjd, utan också för att få kunskap om hur andra som är missnöjda löst sitt problem.
FX har ett högt uppskattat kvalitetsvärde runt om i värden, medans i Sverige så har på senare tid många missnöjda kunder lagt ut åsikter på forum.
Kan ju vara så att dom tappat lite av intresset för hemmamarknaden då den inte längre står för många procent av omsättningen.
// Golle
Airrifles skrev:Fast det måste ju kosta ganska mycket för tillverkarna när de är tvungna att ta hand om returer hela tiden, då tror ju jag att de skulle spara en hel del på att ha en seriös testorganisation. Fast å andra sidan ser jag det här problemet dagligen på helt andra typer av produkter, man får ändå ge en eloge till FX som iaf står för och fixar felen, det har jag varit med om många leverantörer som defenitivt inte är intresserade av och det är STORA aktörer inom sina områden, pinsamt dåligt.
Johnny skrev:Jag tror att luftvapen ska byggas av luftvapenfantaster som kan relatera till produkten på ett personligt plan, inte av death-metal fans som har tankarna någon annanstans.
Älskar man sin produkt så tillverkar man en bättre produkt, se på Toyota vad stolthet över sin produkt innebär i praktiken.
Johnny skrev:Jag tror att luftvapen ska byggas av luftvapenfantaster som kan relatera till produkten på ett personligt plan, inte av death-metal fans som har tankarna någon annanstans.
Älskar man sin produkt så tillverkar man en bättre produkt, se på Toyota vad stolthet över sin produkt innebär i praktiken.
Jazz skrev:Det är inte 6000, det är sextusen +kikare + luftpump eller tuber + påfyllningskitt.
Jag tror inte att man kan stanna under 10 för ett nytt gevär om man inte har ett pcp tidigare.
De flesta hamnar nog på runt 12 för sitt första pcp.
G0LI4T skrev:Men att man kan marknadsföra lågprisbössor från vissa andra tillverkare och kalla dessa kvalitetsbössor och med
mycket genomtänkt marknadsföring lyckas sälja tusentals undermåliga PCP bössor det gillar jag inte alls.
Och man får hoppas att kunderna i slutänden lär sig uppskatta de som istället försöker ge det där lilla extra.
dano_swe skrev:Alla har vi olika ekonomi, men är det inte konstigt om folk väljer att börja skruva på sin nya bössa istället för att lämna tillbaka den när det är ett uppenbart garantiärende det handlar om? En sak om man vill tuna, då förstår jag om man vill plocka fram verktygslådan direkt.
/dano
Återgå till Luftgevär (PCP/Co2)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster