Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
MrBlarren skrev:Kolla här luftpistol på 75 joule! bl.a
För att följa länken så måste du registera dig.
yellonet skrev:MrBlarren skrev:Kolla här luftpistol på 75 joule! bl.a
En i varje hand så är biffen klar!
MrBlarren skrev:yellonet skrev:MrBlarren skrev:Kolla här luftpistol på 75 joule! bl.a
En i varje hand så är biffen klar!
He,he precis,men dom hade kraftiga luftbössor också
öberg skrev:Vill inte vara den där negativa surmulen men jag tror att det skulle bli riktigt svårt att få licens på en 150 joulare om man har en krut 22:a innan
Jazz skrev:Visst är det kul med större kalibrar, men utbudet av kulor är inte så stort.
Men skit samma för man använder väl inte bössan ändå.
Mest till för att skryta med och då ska det vara en halvtums bössa eller värre.
För det är väl störst vinner?
buckshot2000 skrev:Beaumont är väldigt häftiga men de kostar 35 000:- , det är ett högre pris än de flesta andra luftvapen kostar.
Vet någon vilket block Beaumonten bygger på ? har för mig det var ett annat välkänt märke de tar blocken ifrån.
gubbe skrev:Du får bygga ett själv,det behöver vara en annan lösning på ventilen än gängse. Mer raka rör.
öberg skrev:Vill inte vara den där negativa surmulen men jag tror att det skulle bli riktigt svårt att få licens på en 150 joulare om man har en krut 22:a innan
Jazz skrev:Cal 355=9mm anser jag är för stor att jaga tex kaniner eller harar med. Blir inget kvar att äta.
mikebike skrev:gubbe skrev:
Du får bygga ett själv,det behöver vara en annan lösning på ventilen än gängse. Mer raka rör.
Ungefär som ett Stealth alltså?
gubbe skrev:Nu förstår jag inte vad du menar?
mikebike skrev:På ett Stealth sitter flaskan med ventilen bakom pipan, det blir inte mycket rakare!
gubbe skrev: Har du några data på Stealth .
gubbe skrev:Menar du att du sitter på en, häftigt! Kan du inte berätta mer.
gubbe skrev:Det ser ut som han bakom dej (skytten) ryggar lite tillbaka
mikebike skrev:9mm / 78 gr diaboler i drygt 250 m/s.
gubbe skrev:mikebike skrev:9mm / 78 gr diaboler i drygt 250 m/s.
Om kalibern varit .22 eller .25 vilka hastigheter tror du den levererat då? (vanliga luft gevärskulor)
Daniel skrev:Jag gissar på ca 540 m/s i .22 som väger 1.030 gram
Återgå till Luftgevär (PCP/Co2)
Användare som besöker denna kategori: vettedax och 4 gäster