MIn Crosman är färdig (typ)

Här diskuterar vi om luftvapen i form av luftpistoler

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: MIn Crosman är färdig (typ)

Inläggav CyberVillain 07 jan 2010, 00:21

Ska du fila bort refflorna på stocken även? Annars blir det väll svårt att passa in den där?
CyberVillain

Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg

Inläggav dano_swe 07 jan 2010, 01:01

Det kan bli så att jag tar bort nuvarande bakkappan helt CyberVillain. Vi får se.
Användarvisningsbild
dano_swe

Tack utdelade: 347 gång
Tackad: 719 gånger i 337 inlägg
Luftvapen favorit: Steyr LG 110 HP Hunting

Inläggav CyberVillain 07 jan 2010, 12:32

Du får be santa tillverka en vikbar adapter till PRSen istället! ;)
CyberVillain

Inläggav dano_swe 07 jan 2010, 13:49

CyberVillain skrev:Du får be santa tillverka en vikbar adapter till PRSen istället! ;)

Vilken drömprodukt! :)
Användarvisningsbild
dano_swe

Inläggav ZaphodB 07 jan 2010, 17:13

dano_swe skrev:Kan bara säga att bössan beter sig så mycket bättre med HDDn installerad. Distinkt pang istället för "sladder" efter skott. Då får man komma ihåg att jag hade en bättre fjäder än Crosmans original redan innan HDDn! Inte provat skarpt ännu men borde helt klart få ut mer skott per laddning nu. Återkommer.

Vart hittar man en HDD och bättre fjäder till 2240?

Mvh, ZaphodB
FX Royale .22, FX Royale .25, FX Cyclone .22 , FX Whisper T12+ .22 MK I,
FX Ranchero .177 & .22, FX Bobcat .22 MK I, FX Independence .22, Sig X-Five .177 CO2
Crossman 2240 .22 (Custom), Weirauch HW45 .177 & .22, Raptor 4500 - 300 Bar Kompressor
Användarvisningsbild
ZaphodB

Tack utdelade: 108 gång
Tackad: 120 gånger i 97 inlägg
Luftvapen favorit: FX Royale .22 / .25

Inläggav dano_swe 07 jan 2010, 23:23

ZaphodB skrev:
dano_swe skrev:Kan bara säga att bössan beter sig så mycket bättre med HDDn installerad. Distinkt pang istället för "sladder" efter skott. Då får man komma ihåg att jag hade en bättre fjäder än Crosmans original redan innan HDDn! Inte provat skarpt ännu men borde helt klart få ut mer skott per laddning nu. Återkommer.

Vart hittar man en HDD och bättre fjäder till 2240?

Mvh, ZaphodB

HDD från För att följa länken så måste du registera dig.

Fjäder från För att följa länken så måste du registera dig.

Användarvisningsbild
dano_swe

Inläggav ZaphodB 08 jan 2010, 05:29

Tackar!

Mv, ZaphodB
FX Royale .22, FX Royale .25, FX Cyclone .22 , FX Whisper T12+ .22 MK I,
FX Ranchero .177 & .22, FX Bobcat .22 MK I, FX Independence .22, Sig X-Five .177 CO2
Crossman 2240 .22 (Custom), Weirauch HW45 .177 & .22, Raptor 4500 - 300 Bar Kompressor
Användarvisningsbild
ZaphodB

Tack utdelade: 108 gång
Tackad: 120 gånger i 97 inlägg
Luftvapen favorit: FX Royale .22 / .25

Inläggav Striked 09 jan 2010, 16:37

Jäklar vad du har lyckats bra Dano_swe. Jag är grymt avundsjuk på det där arbetet. Hur många timmar har du lagt på detta? Vad var slutpriset för det fina resultatet? Hur svårt var det att genomföra hela projektet? :D
Användarvisningsbild
Striked

Luftvapen favorit: Crosman C31

Inläggav dano_swe 09 jan 2010, 17:16

Striked skrev:Jäklar vad du har lyckats bra Dano_swe. Jag är grymt avundsjuk på det där arbetet. Hur många timmar har du lagt på detta? Vad var slutpriset för det fina resultatet? Hur svårt var det att genomföra hela projektet? :D

Hehe. Tack! Det som tagit mest tid är att hitta alla grejor. Ju mer man skruvar, ju mer lär man sig. Det är ett väldigt enkelt vapen att modifiera. Det finns otroligt många forum runt om i världen så kunskap och erfarenhet finns det gott om. Slutspriset ska jag räkna på nån gång. Det är nästan så att resan har varit målet. Vägen till färdig bössa har varit otroligt kul och att slutresultatet den stora belöningen. 22xx-serien är en moddares dröm!

/dano
Användarvisningsbild
dano_swe

Inläggav Striked 09 jan 2010, 19:12

dano_swe skrev:
Striked skrev:Jäklar vad du har lyckats bra Dano_swe. Jag är grymt avundsjuk på det där arbetet. Hur många timmar har du lagt på detta? Vad var slutpriset för det fina resultatet? Hur svårt var det att genomföra hela projektet? :D

Hehe. Tack! Det som tagit mest tid är att hitta alla grejor. Ju mer man skruvar, ju mer lär man sig. Det är ett väldigt enkelt vapen att modifiera. Det finns otroligt många forum runt om i världen så kunskap och erfarenhet finns det gott om. Slutspriset ska jag räkna på nån gång. Det är nästan så att resan har varit målet. Vägen till färdig bössa har varit otroligt kul och att slutresultatet den stora belöningen. 22xx-serien är en moddares dröm!

/dano

Jag måste säga att efter att jag sett hur du moddat din och fått den att bli så underbar rent grafiskt så har jag nu bestämt mig för att köpa en 2240 och har dessutom med pistolen beställt diverse modningar till den. Detta ska bli sjukt roligt :D. jag kommer säkert kasta en del frågor till dig dano eftersom du sitter med färsk information angående modning av detta vapen :D :wink:
Användarvisningsbild
Striked

Luftvapen favorit: Crosman C31

Inläggav dano_swe 10 jan 2010, 21:24

Striked skrev:
dano_swe skrev:

/dano

Jag måste säga att efter att jag sett hur du moddat din och fått den att bli så underbar rent grafiskt så har jag nu bestämt mig för att köpa en 2240 och har dessutom med pistolen beställt diverse modningar till den. Detta ska bli sjukt roligt :D. jag kommer säkert kasta en del frågor till dig dano eftersom du sitter med färsk information angående modning av detta vapen :D :wink:

Här kommer två heta tips:
Den lilla kulan (den är verkligen pytteliten) och fjädern till säkringen är det som är det jobbigaste med att plocka isär pistolen. Så fort du plockar loss tuben från själva handtaget så hoppar dom iväg åt alla håll och dom är ett helvete att få på plats igen. Jag använde mig av en liten syl för att trycka ihop fjädern i rätt läge och pillade samtidigt in kulan för hand. Det är jobbigt men man lär sig efter att ha gjort om misstaget några gånger.

Breech-skruven som håller originalplastbreechen på plats är extremt ömtålig. När jag skulle byta till min stålbreech drog jag sönder den direkt. Eftersom jag inte behövde plastbreechen tog jag helt enkelt en bågfil och sågade till skruven så att det blev en minusskruv. Sedan var det lätt att få ut den. Se till att ha bra verktyg om du ska ge dig på den. Det finns rostfria ersättningsskruvar att beställa. Jag har köpt det och nu är det en baggis att skruva i och ur den.

Lycka till!

/dano
Användarvisningsbild
dano_swe

Inläggav yellonet 10 jan 2010, 22:42

dano_swe skrev:Den lilla kulan (den är verkligen pytteliten) och fjädern till säkringen är det som är det jobbigaste med att plocka isär pistolen. Så fort du plockar loss tuben från själva handtaget så hoppar dom iväg åt alla håll och dom är ett helvete att få på plats igen. Jag använde mig av en liten syl för att trycka ihop fjädern i rätt läge och pillade samtidigt in kulan för hand. Det är jobbigt men man lär sig efter att ha gjort om misstaget några gånger.
Det där håller jag nog inte med om, visst, fjädern kan flyga iväg om man sliter loss tuben snabbt. Men om man håller den med greppet uppåt medan man skruvar ut skruvarna som går upp i tuben och sedan lossar den över något mjukt så studsar den inte iväg. När det är dags att sätta tillbaka igen så har jag bara släppt ner kulan och satt fjädern ovanpå, det är ju ett hål som de sitter i så de stannar kvar bara man har handtaget upprätt. Kan det vara så att det skiljer mellan olika 2240 då du haft problem men jag inte alls...?!
---
FX T12 Whisper (.22)
BSA 240 Magnum (.177)
Crosman 2240 (.22)
Anics A-1001 (.177)
yellonet

Tack utdelade: 12 gång
Tackad: 16 gånger i 15 inlägg

Föregående

Återgå till Luftpistoler

| | |likartade trådar| | |