Anonymous

Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
CyberVillain skrev:Du får be santa tillverka en vikbar adapter till PRSen istället!
dano_swe skrev:Kan bara säga att bössan beter sig så mycket bättre med HDDn installerad. Distinkt pang istället för "sladder" efter skott. Då får man komma ihåg att jag hade en bättre fjäder än Crosmans original redan innan HDDn! Inte provat skarpt ännu men borde helt klart få ut mer skott per laddning nu. Återkommer.
ZaphodB skrev:dano_swe skrev:Kan bara säga att bössan beter sig så mycket bättre med HDDn installerad. Distinkt pang istället för "sladder" efter skott. Då får man komma ihåg att jag hade en bättre fjäder än Crosmans original redan innan HDDn! Inte provat skarpt ännu men borde helt klart få ut mer skott per laddning nu. Återkommer.
Vart hittar man en HDD och bättre fjäder till 2240?
Mvh, ZaphodB
Striked skrev:Jäklar vad du har lyckats bra Dano_swe. Jag är grymt avundsjuk på det där arbetet. Hur många timmar har du lagt på detta? Vad var slutpriset för det fina resultatet? Hur svårt var det att genomföra hela projektet? :D
dano_swe skrev:Striked skrev:Jäklar vad du har lyckats bra Dano_swe. Jag är grymt avundsjuk på det där arbetet. Hur många timmar har du lagt på detta? Vad var slutpriset för det fina resultatet? Hur svårt var det att genomföra hela projektet? :D
Hehe. Tack! Det som tagit mest tid är att hitta alla grejor. Ju mer man skruvar, ju mer lär man sig. Det är ett väldigt enkelt vapen att modifiera. Det finns otroligt många forum runt om i världen så kunskap och erfarenhet finns det gott om. Slutspriset ska jag räkna på nån gång. Det är nästan så att resan har varit målet. Vägen till färdig bössa har varit otroligt kul och att slutresultatet den stora belöningen. 22xx-serien är en moddares dröm!
/dano
Striked skrev:dano_swe skrev:Striked skrev:Jäklar vad du har lyckats bra Dano_swe. Jag är grymt avundsjuk på det där arbetet. Hur många timmar har du lagt på detta? Vad var slutpriset för det fina resultatet? Hur svårt var det att genomföra hela projektet? :D
Hehe. Tack! Det som tagit mest tid är att hitta alla grejor. Ju mer man skruvar, ju mer lär man sig. Det är ett väldigt enkelt vapen att modifiera. Det finns otroligt många forum runt om i världen så kunskap och erfarenhet finns det gott om. Slutspriset ska jag räkna på nån gång. Det är nästan så att resan har varit målet. Vägen till färdig bössa har varit otroligt kul och att slutresultatet den stora belöningen. 22xx-serien är en moddares dröm!
/dano
Jag måste säga att efter att jag sett hur du moddat din och fått den att bli så underbar rent grafiskt så har jag nu bestämt mig för att köpa en 2240 och har dessutom med pistolen beställt diverse modningar till den. Detta ska bli sjukt roligt :D. jag kommer säkert kasta en del frågor till dig dano eftersom du sitter med färsk information angående modning av detta vapen :D
Det där håller jag nog inte med om, visst, fjädern kan flyga iväg om man sliter loss tuben snabbt. Men om man håller den med greppet uppåt medan man skruvar ut skruvarna som går upp i tuben och sedan lossar den över något mjukt så studsar den inte iväg. När det är dags att sätta tillbaka igen så har jag bara släppt ner kulan och satt fjädern ovanpå, det är ju ett hål som de sitter i så de stannar kvar bara man har handtaget upprätt. Kan det vara så att det skiljer mellan olika 2240 då du haft problem men jag inte alls...?!dano_swe skrev:Den lilla kulan (den är verkligen pytteliten) och fjädern till säkringen är det som är det jobbigaste med att plocka isär pistolen. Så fort du plockar loss tuben från själva handtaget så hoppar dom iväg åt alla håll och dom är ett helvete att få på plats igen. Jag använde mig av en liten syl för att trycka ihop fjädern i rätt läge och pillade samtidigt in kulan för hand. Det är jobbigt men man lär sig efter att ha gjort om misstaget några gånger.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster