Anonymous

Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Micke skrev:Skitfin! Du får starta en tråd för Eisenwerke/Gaggenau-pangare. Tyvärr har jag inte hittat någon manual eller sprängskiss på nätet för denna pangare. Kanske är det hemligt, som för Hatsan...Hihi..
Jag blev lite intresserad över hur den funkar. Man bryter alltså ner pipan för att ladda den, och jag förutsätter att det är en genomgående axel vid den främre skruven.
Pular man in kulan i den skumma grunkan på vänstersidan, hur funkar den? Och vad är de bakre skruvarna på pipan bra för (en på var sida)?
Faen vilken snygg varbygel....vilket träarbete...120år gammal...
/Micke
Lars Solebrant skrev:Micke skrev:Skitfin! Du får starta en tråd för Eisenwerke/Gaggenau-pangare. Tyvärr har jag inte hittat någon manual eller sprängskiss på nätet för denna pangare. Kanske är det hemligt, som för Hatsan...Hihi..
Jag blev lite intresserad över hur den funkar. Man bryter alltså ner pipan för att ladda den, och jag förutsätter att det är en genomgående axel vid den främre skruven.
Pular man in kulan i den skumma grunkan på vänstersidan, hur funkar den? Och vad är de bakre skruvarna på pipan bra för (en på var sida)?
Faen vilken snygg varbygel....vilket träarbete...120år gammal...
/Micke
Den skumma grunkan är låsknappen för pipan och bakre skruvarna för att fastgöra densamma. Man bryter pipan och laddar den som på en vanlig bössa.
Mvh Lasse
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster