Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
HerrLarsson skrev:Julas kinapangare QB36. Jag tittar surt på den ibland och tänker att jag vill ha ett riktigt luftgevär...och nu, såhär i vintertid är det väl allt jag har den till.![]()
Fördelar: Priset, lättmeckad, hyfsat bra precision (för det priset) = ett okej första gevär enl. mig själv.
Nackdelar: Det mesta. Fjädern är bytt till en 15J hatsanfjäder (dock nedtrimmad till 9,9J) och bössan sparkar som en häst. Speciellt efter jag borrade upp transferporten lite väl mycket...man kan ju inte säga att den twangar direkt...den "skvockar" snarare.
Vansinnigt: Laddningen. 36:orna har ju fått det ökända namnet "fingergiljotinen" pga risken för fingerkapning om det skiter sig.
Den kommer antagligen inte behöva utstå så mycket mer seriöst skytte, men som ett customprojekt kan man ju alltid roa sig med att bygga om den.
Darko Kmet skrev:Det verkar som att pistongen slår i botten innan kulan lämnat pipan pga att du ökade arean på transferporten. Borra upp transferporten till t.ex 6 mm och tryck sen in en aluminiumplugg som är 6,15mm som du borrar till den storleken transferporten var original eller 0,05mm mindre som du brotschar upp de sista 5 hundradelar.
Bössdocktor skrev:Berätta vad ni använder era luftvapen till...
dano_swe skrev:Sniper-uppdrag i Afghanistan.
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster