Ulf skrev:Johnny skrev:Att ni orkar....
Det uttalandet är ju knappast befrämjande för våra intressen alls.....
Kanske, kanske inte. Dock har jag väldigt svårt att se hur man genom att peka finger och försöka elevera sin egen moraliska standard bidrager till att främja sporten. I den återgivan texten hänvisar handlaren, helt i sin ordning, till regler för vapenlicens. Jag har synnerligen svårt att se på vilket sätt handlaren skulle uppmana till lagbrott mer än än exempelvis detta forumet. Det tar inte mer än 10 minuters letande bland innläggen här att hitta hur man tunar sitt gevär och var man kan får tag på delarna. Det finns även ett flertal inlägg här om hur exalterad man är över sin trimmade bössa. Sådant smittar, enligt min erfarenhet, av sig.
Vad jag försöker säga är, har varenda en som gjort inlägg i den här diskussionen alltid följt gällande lagar och förordningar till punkt och prickar? Har var och en tänkt igenom vad spridandet av den egna kunskapen kan medföra i längden? Jag har väldigt svårt att tro det. Personligen tycker jag handlarens sales pitch vara lite billig men inte värre än att Hobbex sålde (säljer?) trimcylindrar till mopeder. I slutänden tycker jag att detta handlar om att ta sitt ansvar för sina egna handlingar och att också låta andra ta ansvar för sina handlingar även om de inte ligger i linje med min egen övertygelse. I stället för att fördömma tror jag man vinner mer på att informera. Det kostar mycket mindre förtroendekapital och det är mycket lättare att få igång en dialog i stället för ett ställningskrig.
... och nu har det gått ytterligare en dag utan att jag fått min hw97:a levererad