Airgun.se har gått i graven.

Här läggs det upp Nyheter rörande luftvapen

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: Airgun.se har gått i graven.

Inläggav Phonta 20 feb 2010, 14:27

Egon skrev:Det är lätt att tycka och ha åsikter när man inte vet vad som händer bakom kulisserna.
En grupp medlemmar som ständigt ska klaga och gråta så fort det inte passar dem riktigt bra. Respekterar inte reglerna och skickar arga pm när de blir tillsagda.
Ni tar förgivet att forum finns som ni kan nyttja gratis och utan att se vilket arbete det ligger bakom.
Leif har inget större luftvapenintresse kvar...men trots det har han lagt ner massor med timmar och kronor för att alla vi andra ska ha en trevlig mötesplats att vara på.
Men när folk hela tiden petar naglar i ögat på honom så blir det för mycket tillslut...Ni vet säkert vilka ni är och jag hatar er mer än ord kan beskriva.

Mvh
-Jonas-

Du är inte ensam med dom känslorna Jonas,

Men nu måste vi gå vidare , hoppas vi kan ha lika trevligt här, utan de som känner att de har del i denna tragedi :roll:
Phonta

Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 3 gånger i 3 inlägg

Inläggav Johnny 20 feb 2010, 14:35

Att bli petad i ögat är inte onormalt om man driver ett forum och om man inte kan förhålla sig till detta på ett bra sätt så kanske man inte ska driva forumsverksamhet?

Samma sak gäller om man inte har entusiasmen att kunna driva verksamheten, även i perioder då det personliga intresset svajar.

Själv är jag förvånad över att han drev det så länge som han gjorde, med tanke på att han försökte sälja (!) forumet redan för ett år sedan.

Alla har olika drivkrafter och Leifs drivkraft har varit entrepenörskap, en vilja att konkurrera ut alla andra aktörer igenom att göra sin verksamhet så bra som möjligt. Airgun grundades ju ifrån en konkurrenssituation med dåvarande Skytteforum och med en uttalad ambition att bli bättre och stjäla alla deras besökare.

Det lyckades vi med och sedan hamnade Airgun i en svacka. Det gemensamma målet försvann och uppdelningen blev att jag tillförde material medan Leif stod för finanserna och det tekniska datakunnandet.
CZ 200T .177 - Leupold 3-9/33 EFR VX-II (8.00J)
BSA Lonestar .25 - Tasco Varmint II 6-24/42 (62.00J)
BSA Ultra .22 - Tasco Varmint I 2.5-10/42 (25.00J)
Användarvisningsbild
Johnny

Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 5 gånger i 5 inlägg

Inläggav rigor 20 feb 2010, 14:53

Blev jävligt förvånad igår kväll när jag skulle in på Airgun å sidan va nere... :o
I see dead pixels
Användarvisningsbild
rigor

Tackad: 0 gång i 0 inlägg

Inläggav Tomaz 20 feb 2010, 15:31

Larsson skrev:
Så är inte fallet med Leif. Han har lagt ner oändligt mycket tid på forumet, han har stått för kostnader ur egen ficka. Beundransvärt, verkligen, detta säger jag utan minsta sarkasm. Innebär detta att vår tacksamhet ska vara så djup att vi ska stå ut med en jättebäbis okontrollerade humörsvängningar? Självklart inte. Som jag ser det fanns det inga "sabotörer" på airgun. Där fanns människor, individer med olika åsikter. Detta förstod inte Leif. Han klarade inte av att hantera kritik. Han såg konspirationer i varje hörn och tog konstant beslut baserade på känslor, inte fakta. Jag har hållit käftet i många år eftersom jag är en sansad, lugn och logisk person som väljer mina strider. Och jag har själv fungerat som moderator på flera olika forum under åren, däribland airgun.se, jag vet m.a.o. hur frustrerande det kan bli. Och det Leif gjorde var oprofessionellt, barnsligt och egoistiskt. Det är dags att sluta vara diplomatisk om det faktumet. Förklaringen som nu figurerar på airgun.se är inget annat än hans personliga hjärnspöken, och en skymf mot alla trogna medlemmar.

De som känner mig vet att jag inte är en gnällspik. I just call it as I see it.
Jag ser fram emot en mer vettig tillvaro på detta forum istället. Peace.

Bra skrivet, håller med helt...
Användarvisningsbild
Tomaz

Tack utdelade: 945 gång
Tackad: 1311 gånger i 481 inlägg
Skytteklubb: Forshaga
Luftvapen favorit: Steyr LG110 FT

Inläggav Marcus 20 feb 2010, 16:07

Jag tycker definitvt att detta är fel ställe att diskutera vad som gjorde att Airgun.se stängdes.
Marcus

Inläggav Hawkeye 20 feb 2010, 16:12

Nu när Airgun.se stängts kanske en del av deras medlemmar dyker upp på detta forum. Det kan vara på sin plats att upplysa alla nytillkomna om detta forums policy. Vi är alla väldigt noga att följa denna. sv/villkor.php
Weihrauch 50 S .22, Weihrauch 30 S .177, Diana 34 .22, Webley Tracker .22, HW 45 .22, HW 40, Beretta 92 FS m fl
Användarvisningsbild
Hawkeye

Tack utdelade: 9 gång
Tackad: 39 gånger i 28 inlägg
Skytteklubb: Björnstorp

Inläggav Airrifles 20 feb 2010, 16:12

Det behöver ju uppenbarligen diskuteras och då är väl ändå den här platsen den absolut mest logiska, är ju massor av folk som inte har en susning om vad som föranlett den minst sagt kvicka avslutningen. Genom den här tråden får man ju iaf lite insikt i vad det hela berodde på, hade varit fruktansvärt frustrerad om jag inte hade fått den här informationen.
Airrifles

Tack utdelade: 4 gång
Tackad: 7 gånger i 6 inlägg

Inläggav Hawkeye 20 feb 2010, 16:20

Det är rätt Airrifles. Öppenhet är bra. Det är inte bra att sopa saker och ting under mattan.
Weihrauch 50 S .22, Weihrauch 30 S .177, Diana 34 .22, Webley Tracker .22, HW 45 .22, HW 40, Beretta 92 FS m fl
Användarvisningsbild
Hawkeye

Tack utdelade: 9 gång
Tackad: 39 gånger i 28 inlägg
Skytteklubb: Björnstorp

Inläggav dorro 20 feb 2010, 16:35

Suck....
Hade just bestämt mig för att införskaffa en Ruger 10/22.. och det fanns ju mycket intressant och lärorikt att läsa om den på airgun.se.. och så helt plötsligt.. poff borta... :cry:
Skulle det inte gå att klämma in en 10/22 avdelning i detta forum också?
dorro

Tackad: 23 gånger i 21 inlägg

Inläggav mikebike 20 feb 2010, 16:40

dorro skrev:Skulle det inte gå att klämma in en 10/22 avdelning i detta forum också?

Du kan ju alltid ställa dina frågor på robsoft. Johnny m.fl. hänger ju där också.
Användarvisningsbild
mikebike

Tack utdelade: 13 gång
Tackad: 53 gånger i 42 inlägg

Inläggav mikebike 20 feb 2010, 16:49

Johnny skrev:Airgun grundades ju ifrån en konkurrenssituation med dåvarande Skytteforum och med en uttalad ambition att bli bättre och stjäla alla deras besökare.

Leif skrev:Som jag skrev i tråden uppfattar jag inte att skytteforum.se konkurrerar med airgun.se.
Vi ser oss som ett komplement och vill öka utbudet för dom som är intresserade av luftvapen. Dessutom så är det tänkt att bli ett klubbforum.
Jag ser inte FX som en konkurrent bara som ett annat forum. Ni har er inriktning och vi har vår...

Så olika Admin och en av dess moderatorer kan uppfatta saken! 8)
Användarvisningsbild
mikebike

Tack utdelade: 13 gång
Tackad: 53 gånger i 42 inlägg

Inläggav dorro 20 feb 2010, 16:52

mikebike skrev:Du kan ju alltid ställa dina frågor på robsoft. Johnny m.fl. hänger ju där också.

Jovisst, det går väl... men kul skulle det vara om det fanns ett krypin för rugernördar...

Tycker oxå att det var mycket tjafs på airgun... men nog var det ruttet att klippa av så där.. taskigt mot dem som engagerat sig och delat med sig av sina kunskaper.. ganska stor kunskapsbank som gått i graven
dorro

Tackad: 23 gånger i 21 inlägg

Inläggav Mikael 20 feb 2010, 17:04

Nää nu är ju gnället igång på hög nivå. :?

Vi har några alternativ.

Lära oss något för framtiden. Gör om, gör rätt...

Fortsätta i samma gamla hjulspår och vänta på nästa nedläggning.

Se om möjlighet finns att ha en mindre krutarea, ofta i samband med luftskyttet så smyger det sig gärna in lite krut här och där på gott och ont

Om inte så starta ett 22lr eller 10/22 forum.

Men gnället tillför tamejfan ingenting.
Mikael

Tackad: 9 gånger i 1 inlägg

Inläggav Grövsten 20 feb 2010, 17:12

Mikael skrev:Nää nu är ju gnället igång på hög nivå. :? Men gnället tillför tamejfan ingenting.

Hehe.. Jo det kommer ju verkligen från rätt en... :) Tråden handlar väl dessutom om det nedlagda Airgun..
8 st luft

Hellre en dag som varg.. Än tusen år som får....
Användarvisningsbild
Grövsten

Inläggav Commando2008 20 feb 2010, 17:12

Jag är sur. Hade just avslutat en affär och var i gång med två andra..
Visst det löser sig säkert men killen kunde ha förvarnat ett par dagar... Så om du, Leif, eller någon kamrat till dig läser här, vänlig öppna formut ett par dagar alt en vecka så jag kan samla ihop lite telefonnummer, bilder inlägg, guider etc...
Bild
För att följa länken så måste du registera dig.

Användarvisningsbild
Commando2008

Luftvapen favorit: FWB 300S

Inläggav Johnny 20 feb 2010, 17:17

Nu gnäller jag inte och jag HAR startat eget, om än inte ett forum.

Att Leif skulle öppna Airgun för att några affärer skulle bli klara kan ni nog glömma är jag rädd..
CZ 200T .177 - Leupold 3-9/33 EFR VX-II (8.00J)
BSA Lonestar .25 - Tasco Varmint II 6-24/42 (62.00J)
BSA Ultra .22 - Tasco Varmint I 2.5-10/42 (25.00J)
Användarvisningsbild
Johnny

Tackad: 5 gånger i 5 inlägg

Inläggav öberg 20 feb 2010, 17:30

Jag tycker det är jättetråkigt att Airgun är nedlagt.
Vad vi måste komma ihåg nu, är att detta är Luftvapen.info och vad som hänt på Airgun vet jag inte men dom problemen skall inte tas med över hit.
Så ni som har ett horn i sidan på någon, ta det via mail/telefon eller helt sonika strunta i det!

Att diskutera Airguns nedläggning är ju naturligtsvis helt ok, men vi håller oss borta från personangrepp osv.

Tack på förhand :smt020
Användarvisningsbild
öberg

Tack utdelade: 42 gång
Tackad: 64 gånger i 43 inlägg
Skytteklubb: Ljsk
Luftvapen favorit: G-sor Light

Inläggav Commando2008 20 feb 2010, 17:33

Johnny skrev:Nu gnäller jag inte och jag HAR startat eget, om än inte ett forum.

Att Leif skulle öppna Airgun för att några affärer skulle bli klara kan ni nog glömma är jag rädd..

Ja, kanske inte bara för några affärers skull... men visat lite storsinthet ett par dagar med alla de som inte "saboterar" & förstör så att vi hade kunnat "runda av" det hela...
Bild

Användarvisningsbild
Commando2008

Luftvapen favorit: FWB 300S

Inläggav ruglosp 20 feb 2010, 17:42

Om personen som PM:at mig på airgun.se läser detta så försök på detta forum istället.
Har samma alias här.
Hade fått mail om nya PM och skulle gå och kolla dom när jag upptäckte vad som hänt.
ruglosp

Luftvapen favorit: Morini CM 162 MI/HW 50 S

Inläggav Marcus 20 feb 2010, 17:44

Johnny kör ett "uppsamlingsheat" för vilsna forumister på sin blogg.
Marcus

Inläggav ruglosp 20 feb 2010, 18:34

Marcus skrev:Johnny kör ett "uppsamlingsheat" för vilsna forumister på sin blogg.

Tack för tipset. :) :)
ruglosp

Luftvapen favorit: Morini CM 162 MI/HW 50 S

Inläggav buckshot2000 20 feb 2010, 19:16

Jag kan inte känna vare sig bu eller bä om att Airgun lade ner, det var mycket längesedan jag var inloggad där, vad jag minns tyckte jag då att det var för mycket konstigt struntprat , konflikter och grupperingar. Människor som tog med sig sina privata problem in på ett luftgevärsforum... det var vad jag minns redan då lite struligt och till slut ingen trevlig plats att vara på. Men mycket bra fakta och mycket bra kunskap samlad.

För mig som använd sociala medier sedan slutet av 80-talet och sett många nya mötesplatser baserade på olika tekniker blomma upp och dö så blir det inte mer än en vägstolpe. Vem använder BBSer idag ? Vem kommer att Blogga om 10 år ? Finns Facebook om 10 år ?

Jag tror att moderatorerna och ägaren här är så kloka att de kan och kommer att hantera eventuella problem som kan uppstå - i det stora hela tror jag att det kommer bli ett uppsving för detta forum med ökad aktivitet.
*Jag förstår inte att ironi fungerar dåligt på internet*

Användarvisningsbild
buckshot2000

Tack utdelade: 10 gång
Tackad: 30 gånger i 26 inlägg
Skytteklubb: Laxå Skytteförening

Inläggav Grövsten 20 feb 2010, 19:23

buckshot2000 :
Det sk "struntpratet" :roll: var en av grejerna som gjorde det forumet trevligt.. Inte bara en massa kalla fakta..utan det kunde skojas
om det mesta... Och dom flesta klarade av att ge och ta.
8 st luft

Hellre en dag som varg.. Än tusen år som får....
Användarvisningsbild
Grövsten

Inläggav buckshot2000 20 feb 2010, 19:39

Grövsten skrev:buckshot2000 :
Det sk "struntpratet" :roll: var en av grejerna som gjorde det forumet trevligt.. Inte bara en massa kalla fakta..utan det kunde skojas
om det mesta... Och dom flesta klarade av att ge och ta.

Ja jag har ingen aning och inga åsikter alls om hur det var där borta sista tiden. men helt friktionsfritt verkar det ju inte ha varit med tanke på att det dels är nerlagt och att alla verkar ha en bestämd åsikt. jaja det blir säkert fortsatt mycket trevligt på detta forum. det är ju tyvärr så att forum kommer och går eftersom det har visat sig svårt att tjäna pengar på dem och det är väldigt få människor som orkar och vill arbeta ideellt med saker under lång tid. Intressen förändras ju också.
*Jag förstår inte att ironi fungerar dåligt på internet*

Användarvisningsbild
buckshot2000

Tack utdelade: 10 gång
Tackad: 30 gånger i 26 inlägg
Skytteklubb: Laxå Skytteförening

Inläggav RoLig 20 feb 2010, 19:42

Grövsten skrev:Och dom flesta klarade av att ge och ta.

Grövsten Du var en av dom få där, som kunde diskutera "känsliga" ämnen utan att reta folk mer än så där "lagom" :wink:

Däremot var det alla urspårade trådar+en del annat, som fick mig att minska min närvaro där för ett par månader sen! Jag insåg redan då att forumet var i utförsbacke, och är inte på något sätt förvånad.
RoLig

Tack utdelade: 80 gång
Tackad: 42 gånger i 29 inlägg

FöregåendeNästa

Återgå till Nyheter Luftvapen