Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Airhunter skrev:Nån som har testat nån av dom alla tyngsta blydaggarna som finns på marknaden..? i Sverige iaf..
Tänker mest kaliber 22 nu. vikter över 35 grains. Kanske Heavy lead klumparna på 45 grains som Hurricane säljer.![]()
Erfarenheter?
Airhunter skrev:Nån som har testat nån av dom alla tyngsta blydaggarna som finns på marknaden..? i Sverige iaf..
Tänker mest kaliber 22 nu. vikter över 35 grains. Kanske Heavy lead klumparna på 45 grains som Hurricane säljer.![]()
Erfarenheter?
GUNnar skrev:Den i mitten är 45 grain'arn. Vänster 50 grain salongsammo, höger .22 JSB Exact Jumbo.
mikebike skrev:GUNnar skrev:Den i mitten är 45 grain'arn. Vänster 50 grain salongsammo, höger .22 JSB Exact Jumbo.
Ser verkligen inte ut som en 22LR.
Airhunter skrev:mikebike skrev:GUNnar skrev:Den i mitten är 45 grain'arn. Vänster 50 grain salongsammo, höger .22 JSB Exact Jumbo.
Ser verkligen inte ut som en 22LR.
Nej Tycker inte jag heller...om man inte börjat göra luftvapenkulor i tombak...Vilket jag tvivlar starkt på.
Airhunter skrev:Med allra största säkerhet 222/223 Remington ja.
Och att 22LR inte är luftvapen vet jag....haft några olika bössor 22LR
flippen skrev:Priset per skott för 1.37:an är ca 30 öre och samyangen ca 78 öre ...
Men vill man ha "det fetaste" finns någ inte många andra vägar att gå.
flippen skrev:vad är det för skott?? låter roligt
flippen skrev:vad är det för skott??
NitRoP skrev:Jag gjuter de här till min Career .25 - 25ACP, 51grain lämnar pipa med 270m/s ~120J
till vänster är en baracuda 31grain
Mika.G skrev:Hur många skott får du ut i den farten?
/MG
NitRoP skrev:Mika.G skrev:Hur många skott får du ut i den farten?
/MG
Jag brukar toppa upp efter varje magasin(6 skott) men jag vet från tidigare cronograf tester att det börjar falla efter 10 skott.
När jag skjuter "normalt" med baracuda drar jag ner hastigheten lite och ställer upp vart efter trycket sjunker. Då får jag 3 mag(18 skott) runt 300mps/90J
Mika.G skrev:
Ok jag köper bössan av dig.![]()
/MG
NitRoP skrev:Jag gjuter de här till min Career .25 - 25ACP, 51grain lämnar pipa med 270m/s ~120J
till vänster är en baracuda 31grain
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster