Anonymous

Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
steken skrev:Köpte ett begagnat fx typhoon som kom hem i veckan och satt nu och kolla i fx pdf:en under download på deras site och på en bild fanns det en
"Pellet tray" som jag inte sett.
verkar som den sitter med gummi på något vis.
Tänkte höra om den funkar nåt bra om någon har erfarhent av den?
yellonet skrev:Oj, finns det en färdig sån?! Jag hade funderinger på att tillverka en sådan (på något sätt...) till min Whisper eftersom det är så pilligt att få i diaboler en och en när man vill det.
Vet du om det är samma höjd från botten av öppningen upp till pipmynning i både enkelskottare och magasinmodellerna? Kanske går att kapa och fila lite så man får den att passa.Martin skrev:yellonet skrev:Oj, finns det en färdig sån?! Jag hade funderinger på att tillverka en sådan (på något sätt...) till min Whisper eftersom det är så pilligt att få i diaboler en och en när man vill det.
Jag har en sådan till min Typhoon, och jag tror den följer med från fabrik till alla enkelskottare. Dock inte till T12/T16 modellerna, de med magasin. De passar dessutom inte på dessa modeller då de har smalare "springa" om ni förståpr vad jag menar.
F.ö så är den mycket bra! Vore ett elände utan den.
yellonet skrev:samma höjd från botten av öppningen upp till pipmynning i både enkelskottare och magasinmodellerna? Kanske går att kapa och fila lite så man får den att passa.
ZaphodB skrev:Nån som vet om det finns en modell av ett "pellet tray" för Cyclone ifall man skulle vilja temporärt konvertera den till enkelskottare, t.ex om man har diaboler som inte vill sitta ordentligt i magasinet? (Ja man kan ladda med pincett men det känns liiiite omständigt!).
Mvh, ZaphodB
MrBlarren skrev:ZaphodB skrev:Nån som vet om det finns en modell av ett "pellet tray" för Cyclone ifall man skulle vilja temporärt konvertera den till enkelskottare, t.ex om man har diaboler som inte vill sitta ordentligt i magasinet? (Ja man kan ladda med pincett men det känns liiiite omständigt!).
Pröva diaboler i rätt kaliber istället så att dom fastnar i magasinet
Nej jag har inte sett nå´t dylikt till Cyklonen
MrBlarren skrev:Nä jag trodde väl inte det hellermen spetskulor vad skjuter man med dom ? är inte dom rent allmänt dåliga precisionsmässigt?
ogster skrev:Mika har gjort en smart konstruktion av pellet trey till sin cyklone, ska se om jag hittar nån bild
Återgå till Luftgevär (PCP/Co2)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster