Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
om du får tag på en Bam cal 22 så tycker jag att den är bättre än Discon i både avtryck och pre,,pressi,,prskript ,,, , precissision , ja menar precision . Tänk att man har varit med på det här forumet i snart ett år och fortfarande har stora problem med att stava det viktigaste ordet av allaZanderMan skrev:Ska man lägga pengarna på en crosman istället?
buckshot2000 skrev:Jag har ingen personlig erfarenhet av BAM50 eller av Discovery men jag tror det var här på forumet någon skrev att BAM50 kändes bättre än Discoveryn så de kanske är likvärdiga ?
Jag sökte på BAM51 och hittade egentligen inte vad som skiljer den från BAM50 , nån som vet ?
Super Bee skrev:Vart tjackar man grejerna ifrån då? och som någon sade...`"Va kosta sig"?
Skogshuggarn skrev:Sist jag såg pris på Bam cal 177 så var det runt 4200 spänn,kan tänka att cal 22 är något dyrare .
Superbee skrev:Skogshuggarn skrev:Sist jag såg pris på Bam cal 177 så var det runt 4200 spänn,kan tänka att cal 22 är något dyrare .
Jösses... Finns inte en sportmössa att jag skulle välja en sådan före en Discovery!
zeke-cool skrev:Ska man jämföra Discoveryn och Bam-51 direkt ur kartong Då förlorar Discoveryn både finnish och skjut mässigt mot Bam-51
Superbee skrev:Mjae bössan får va hur bra som helst, känns bara "sådär" att betala de pengarna för något som är tillverkat i Kina.
Det är min åsikt och ni får väl hata mig för den om det är så
gubbe skrev:buckskot2000 känner du till någon bra metallsvarv för hobbybruk
Skogshuggarn skrev:Nu är ju inte frågan ställd till mig , men jag tror mig betsämt att jag hört att Bam tillverkar hiskligt bra svarvar i metall
Superbee skrev:Mjae bössan får va hur bra som helst, känns bara "sådär" att betala de pengarna för något som är tillverkat i Kina.
gubbe skrev:Förlåt
Skogshuggarn skrev:Superbee skrev:Mjae bössan får va hur bra som helst, känns bara "sådär" att betala de pengarna för något som är tillverkat i Kina.
Är det av principskäl du känner dig obekväm i köp mot Kinesiska produkter ? jag har förr kännt att jag icke vill vara delaktig i finanseringen av detta lands uppbyggnad pga regimens ruttna förhållningssätt mot deras fritänkande medborgare , men har väl tullat lite på min anledning till bojkott på senare tid .
Det är förbaskat svårt , det är inte alltid (oftast) som man har upplyst sig själv om bakomvarande händelser som indirekt påverkat människor som fabricerat produkten man tänk köpa , och hur långt bak i tiden vilar den onda anden i de tingetar som man så gärna vill ha . Om jag nu vill köpa ett begagnat Bam 50 i kanske tredje hand känns det lika ruttet som att importera ett sprillans nytt ? Samvetet kan vara riktigt töjbart i vissa fall . Hur lockande kan det vara att töja på samvetet om man blir erbjuden att köpa en pcp bössa med suverän prestanda som det står Made by Talibans på,,är det något man skulle ställa upp med på en Ft tävling utan att riskera å få kompanistryk ?buckshot2000 skrev:Frågan blir ju vart man skall dra gränsen
Återgå till Luftgevär (PCP/Co2)
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 6 gäster