Anonymous

Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Oden skrev:En liten fråga ang klasser i FT.Läste lite i reglerna ang FT,om man kommer till en tävling med ett pre-92 vapen och vill skjuta i fjäder +10j klassen och har ingen licens på bössan(förutsatt att dom andra krit uppfylls 18år 92 mm mm)Får man Skjuta i +10j klassen dåDet är ju licenskrav på "normala" bössor.F.ö vore det ju väldigt trevligt med en som Öberg skrev om Old school klass med max ett 4x32 kikarsikte.
hasse59 skrev:så då med tillexemepel ett gäver som var max 10 juole innan köpte på 60 talet upptaget till 10+ före 92 får man då använda det då?
tänker då på min meteor skulle va lite kul att testa sjuta ft med den då jag tycker det går ganska bra att sjuta på längre avstånd.
så min fråga blir får man det.
Nisse skrev:Ta den klassiska Trackern t.ex. lämnar ca 155-160 i originalutförande... populärt var ju att pilla i en Gasfjäder i dom.. farten hamnade på ca 190-195... men vips så vill dom att det skall vara licens på den för att bytet utfördes efter Jan- 92 och det är inte original-fjäder....
RoLig skrev:Nisse skrev:Ta den klassiska Trackern t.ex. lämnar ca 155-160 i originalutförande... populärt var ju att pilla i en Gasfjäder i dom.. farten hamnade på ca 190-195... men vips så vill dom att det skall vara licens på den för att bytet utfördes efter Jan- 92 och det är inte original-fjäder....
Det tolkar jag som att...om bytet av fjädern är gjort före -92, så är det ok om bara bössan ligger under 200. Medans om man byter idag, så gäller max styrka/spec som orginalfjädern gav..eller?
Ulf skrev:Vad jag personligen erfarit , så de beställningar som går genom auktoriserad handlare/leverantör , så får man vad man beställer.
Om man uppger pre-92, så får man anta att leverantör/handlare vet vilken "låda" denne ska plocka varan.
paskina skrev:Ulf skrev:Vad jag personligen erfarit , så de beställningar som går genom auktoriserad handlare/leverantör , så får man vad man beställer.
Om man uppger pre-92, så får man anta att leverantör/handlare vet vilken "låda" denne ska plocka varan.
Tror nog att handlaren skickar vad du beställer.
Frågan är vad beställer du.
Tror nog att dom flesta beställer någonting som förbättrar prestandan.
Tror inte att jag har fel!
Som sagt ärlighet varar längst.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster