Sveriges största sida som säljer luftvapen?

I denna kategori talas det om luftvapen i form av fjäder & gasfjäder drivna luftgevär

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Sveriges största sida som säljer luftvapen?

Inläggav lazlo09 07 apr 2010, 19:27

Vissa verkar ha, i "gevärsklassen", ca 90% Hatsan och 10% blandat. Medan andra kan ha en massa, kanske enbart moderatplånboks pris dvs 5000kr och uppåt (helst inte under 10000kr)

Hurricane känner jag till, bra utbud och bra priser. men för att klaga lite så när man trycker på info-knappen så står det om man har tur en 2-3 rader på engelska. Ska säga att det finns undantag med mycket info på både svenska och engelska.

Finns det någon annan sida som kan mäta sig med Hurricanes utbud av luftvapen (gevär som intresserar mig)???

CABOM blev jag besviken på. Höll inte räkningen men bland deras gevär var nog fan runt 80-85 om inte 90% uteslutande Hatsan.
Best on YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Lf6Xe7iVdE4
Användarvisningsbild
lazlo09

Tack utdelade: 13 gång
Tackad: 7 gånger i 6 inlägg
Luftvapen favorit: ME BullBarrel 5,5

Re: Sveriges största sida som säljer luftvapen?

Inläggav Daniel 07 apr 2010, 19:35

Hammer arms har mycket men uppdaterar inte sin hemsida så bra.

Annars finns det nog ingen som har lika stort utbud som hurricane.
Don't walk in front of me, I may not follow; Don't walk behind me, I may not lead; Walk beside me, and just be my friend
Användarvisningsbild
Daniel

Tack utdelade: 176 gång
Tackad: 216 gånger i 164 inlägg
Skytteklubb: Piteå Luftvapen Klubb
Luftvapen favorit: Theoben slr 98

Inläggav Johnny 07 apr 2010, 19:38

Hurricane vänder sig till stor del åt entusiasten och denne brukar sällan vara intresserad av en detaljerad beskrivning på svenska vilket vapen som är vilket och vad de kan göra eller inte.

Såvitt jag vet så finns det ingen handlare i landet som har ens på långa vägar så stort sortiment som Tobbe.

Även med internationella mått mätt så är han osedvanligt välsorterad.

Ett besök i hans butik/lager är en stor upplevelse som verkligen kan rekomenderas...
CZ 200T .177 - Leupold 3-9/33 EFR VX-II (8.00J)
BSA Lonestar .25 - Tasco Varmint II 6-24/42 (62.00J)
BSA Ultra .22 - Tasco Varmint I 2.5-10/42 (25.00J)
Användarvisningsbild
Johnny

Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 5 gånger i 5 inlägg

Inläggav buckshot2000 07 apr 2010, 19:46

lazlo09 skrev:Vissa verkar ha, i "gevärsklassen", ca 90% Hatsan och 10% blandat. Medan andra kan ha en massa, kanske enbart moderatplånboks pris dvs 5000kr och uppåt (helst inte under 10000kr)

Hurricane känner jag till, bra utbud och bra priser. men för att klaga lite så när man trycker på info-knappen så står det om man har tur en 2-3 rader på engelska. Ska säga att det finns undantag med mycket info på både svenska och engelska.

Finns det någon annan sida som kan mäta sig med Hurricanes utbud av luftvapen (gevär som intresserar mig)???

CABOM blev jag besviken på. Höll inte räkningen men bland deras gevär var nog fan runt 80-85 om inte 90% uteslutande Hatsan.

Nej det finns tyvärr ingen mer butik i Sverige som har ett lika stort sortiment som Hurricane, tidigare fanns Progunner som hade ett bra sortiment med många olika fabrikat men han säljer tyvärr enbart krutvapen nu. Hurricane har dessutom fler bössor än vad som finns i webshopen för han hinner inte lägga ut alla produkter i webshopen.
Håller med om att det är SVÅRT att köpa en bössa utan att få testa, klämma och känna.

De flesta som säljer luftgevär i Sverige ser jag som rena skämten, de har bara samma junk som alla andra och de säljer det som deras största leverantör råkar ha - Hurricane har ju många olika fabrikat och han anstränger sig till skillnad mot många andra att ta hem bra spännande produkter.

men jag uppfattar det som att du vill ha en bössa som är lite bättre än de billigaste skitbössorna men inte riktigt lika dyr som ett PCP ? Och i det läget tycker jag att allt du får under 4500:- kr är ungefär "samma skit" och inget som är roligt att äga - och naturligtvis finns det de som tycker tvärtom. Det är ju helt klart en svår prisklass att handla ur.

Gällande moderata plånböcker är de ju inte så mycket tjockare än några andra ( taxeringskalendern och UC select 2009 ) , många är bara villuppare som hoppas få en del av kakan :twisted: men jag förstår vad du menar.
*Jag förstår inte att ironi fungerar dåligt på internet*
För att följa länken så måste du registera dig.

Användarvisningsbild
buckshot2000

Tack utdelade: 10 gång
Tackad: 30 gånger i 26 inlägg
Skytteklubb: Laxå Skytteförening

Inläggav lazlo09 07 apr 2010, 19:50

Johnny skrev:Hurricane vänder sig till stor del åt entusiasten och denne brukar sällan vara intresserad av en detaljerad beskrivning på svenska vilket vapen som är vilket och vad de kan göra eller inte.

Såvitt jag vet så finns det ingen handlare i landet som har ens på långa vägar så stort sortiment som Tobbe.

Även med internationella mått mätt så är han osedvanligt välsorterad.

Ett besök i hans butik/lager är en stor upplevelse som verkligen kan rekomenderas...

Hehe, kanske det. Bor i skåne, inte så långt till Vittsjö!

PS: Om man åker "hem" till han, butiken alltså.
Får man då automatiskt säg 10-40% rabatt om man viskar: "luftvapen.info" i örat på han :wink:
Best on YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Lf6Xe7iVdE4
Användarvisningsbild
lazlo09

Tack utdelade: 13 gång
Tackad: 7 gånger i 6 inlägg
Luftvapen favorit: ME BullBarrel 5,5

Inläggav mathewsbow 07 apr 2010, 21:15

Hej på dej Lazlo, tänka sig, vi är nästan grannar (jag bor uppe på Nöttebacke!)
Nog med offtopic, ett besök hos Hurricane är verkligen att rekomendera, (köpte bössa av honom för ett halvår sedan)
mathewsbow

Tack utdelade: 4 gång
Tackad: 15 gånger i 12 inlägg
Luftvapen favorit: Weihrauch

Återgå till Luftgevär (Fjäder & Gasfjäder)

| | |likartade trådar| | |