Välkommen Gäst
Weihrauch HW97K-Klubben
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Re: HW97K-Klubben
Det var en fin samling i tavlan soul Ja det är ingen lek att skjuta i stående ställning med 97:an det är jag den förste att hålla med om
Men det är en härlig känsla de få gånger man lyckats med bedriften att fälla en tom hagelhylsa på 40m i just stående(utan stöd) ställning
beon_ och Ulf och flera andra duktiga skyttar i Plvk knockar ner hylsor på detta avståndet utan större problem verkar det som
Det är ju möjligt att dom har någon form av målsökande-ammo som dom förprogrammerat hemma vid datorn innan träningen
Skall kontrollera deras ammo för att se om det ändå inte finns någon usb-anslutning motsv i deras diaboler då jag starkt misstänker att det föreligger på så vis 
Det är inte "normalt" att fälla hagelhylsor på 40m ståendes med ett fjädergevär, speciellt då det blåser kastvindar.. man är ju nog nöjd då man fixar detta på 50m med 22lr-bössan men det går ju inte att jämföra då kulbanan är spikrak på dessa avstånd med 22Lr. Kulbanan för luftpangen är ju som alla vet likställd med "Loopen" på Liseberg
(finns den attraktionen kvar föressten?)
beon_ och Ulf och flera andra duktiga skyttar i Plvk knockar ner hylsor på detta avståndet utan större problem verkar det som
Det är inte "normalt" att fälla hagelhylsor på 40m ståendes med ett fjädergevär, speciellt då det blåser kastvindar.. man är ju nog nöjd då man fixar detta på 50m med 22lr-bössan men det går ju inte att jämföra då kulbanan är spikrak på dessa avstånd med 22Lr. Kulbanan för luftpangen är ju som alla vet likställd med "Loopen" på Liseberg
Hw97K .22
Webley Tracker deluxe .22
Bsa Lightning Xl .177
Yunker 3 .177(Ak74M)
Sheridan L-pistol .177

--------------------------------------------------------
Grundare av Hw97k-klubben
Bsa Lightning Xl .177
Yunker 3 .177(Ak74M)
Sheridan L-pistol .177

- trident01
- Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg - Skytteklubb: Piteå Luftvapen Klubb
- Luftvapen favorit: HW97K
Glad midsommar på er allihopa i Hw-klubben
Tveka inte att bjuda gästerna på lite ballongskytte med säkert kulfång om ni bor "säkert till" Luftsmällarskytte är alltid ett trevligt inslag vid festliga sammanhang som ni säkert redan vet
Kom ihåg att idka detta momentet innan ruset tar vid allt för mycket
Amen
Tveka inte att bjuda gästerna på lite ballongskytte med säkert kulfång om ni bor "säkert till" Luftsmällarskytte är alltid ett trevligt inslag vid festliga sammanhang som ni säkert redan vet
Amen

Hw97K .22
Bsa Lightning Xl .177
Yunker 3 .177(Ak74M)
Sheridan L-pistol .177

Bsa Lightning Xl .177
Yunker 3 .177(Ak74M)
Sheridan L-pistol .177

- trident01
Säljs HW97 av någon handlare i norrbotten?
- megauser
- Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg - Luftvapen favorit: pistol
Fritid&Vildmarksliv i Piteå tar garanterat hem en sådan åt dig om du vill ha en. Dock så har dom inte mycket av luftvapen i lager. Fx-bössor brukar dom ha någon enstaka modell hemma av och några andra skräpbössor som fyller ut resten av vapenstället. Jag antar att du vill klämma & känna först
Är du någorlunda välbyggd och orkar svinga en öl-bägare ett par gånger i rad så törs du säkert beställa en 97k från någon av sponsorerna här på forumet
Både Hurricane och Hammer Arms har oftast dessa i lager för direktleverans.
"Med en Hw97K i näven så är man rätt nöjd, speciellt om man saknade något gångbart att hålla i innan"
- Även detta ett gammalt Hw-ordspråk
Amen
"Med en Hw97K i näven så är man rätt nöjd, speciellt om man saknade något gångbart att hålla i innan"
- Även detta ett gammalt Hw-ordspråk
Amen
Hw97K .22
Bsa Lightning Xl .177
Yunker 3 .177(Ak74M)
Sheridan L-pistol .177

Bsa Lightning Xl .177
Yunker 3 .177(Ak74M)
Sheridan L-pistol .177

- trident01
Tjo
Efter ett år med hw50 och 200 skott har jag växlat över till en beställd och bekräftad HW97 som nu ligger på bussgods upp till Luleå. Har inte på ett år lyckats ta mig till Piteå Luftvapen Klubb (skäms) för att provskjuta och bestämde mig efter att ha läst denna tråd. Vem kan tvivla på en HW97?
Jag anhåller vördsamt och med respekt om medlemskap i denna ärofyllda klubb!
Efter ett år med hw50 och 200 skott har jag växlat över till en beställd och bekräftad HW97 som nu ligger på bussgods upp till Luleå. Har inte på ett år lyckats ta mig till Piteå Luftvapen Klubb (skäms) för att provskjuta och bestämde mig efter att ha läst denna tråd. Vem kan tvivla på en HW97?
- megauser
megauser skrev:Tjo
Ja avståndet Piteå-Luleå är ju likställt med att åka Onedin-linjen i motvind i liten flytring avsedd för flugfiske
PLVK har träningstider 18.00-20.00 Torsdagar och Söndagar och du är varmt välkommen att möta upp på Fagersbergets skyttebanor. Vi håller i regel till på 50m-"grisbanan" & emellanåt även på vår skogsbana där FT-skytte bedrivs.
Då välkomnar jag dig megamauser in i Hw97-klubbens atmosfär

Hw97K .22
Bsa Lightning Xl .177
Yunker 3 .177(Ak74M)
Sheridan L-pistol .177

Bsa Lightning Xl .177
Yunker 3 .177(Ak74M)
Sheridan L-pistol .177

- trident01
200skottmegauser skrev:Efter ett år med hw50 och 200 skott
-

gubbe - Inlägg: 10480
- Tack utdelade: 3156 gång
Tackad: 1651 gånger i 826 inlägg - Skytteklubb: Onsala Luftgevärsklubb
- Luftvapen favorit: FX Royale FT
gubbe skrev:200skottmegauser skrev:Efter ett år med hw50 och 200 skottDet är tre kvällars förbrukning för mig.
Och en plinkingträffs förbrukning för mej , ungefär.................................per bössa
Du ,megauser : om 50:n är till salu, så har jag en köpare på den
Wälkommen i HW 97klubben i vart fall.
Dopet sker i anslutning till "The Holy Tree" , och förmodas saluteras (av i skrivande okänt vapenslag)

www.plvk.se
----------------------------------------------------------
Anhängare till Elitserielaget -=Det Svarta Hotet=-
-

Ulf - Inlägg: 3884
- Tack utdelade: 463 gång
Tackad: 299 gånger i 200 inlägg - Skytteklubb: Piteå Luftvapen Klubb
- Luftvapen favorit: Vortek-drivna luftgevär
Jag fick en liten chock nu när jag loggade in...HW97-klubben BORTPLOCKAD från forumet
Naturligtvis inte, visade det sig efter några knapptryck. Vi har rentav blivit "katalogvara" och hamnat i "tysk-mappen" där vi hör hemma
Som Ulf nämner så blir det en hel del ammo som läggs in i skjutvallen under en plinkingkväll, det är helt naturligt och inget man behöver skämmas för
En "Salut" på forumet blir inte mer än så
här... Men den är iofs gångbar vid upptagande av ny medlem i Hw97-klubben 
Naturligtvis inte, visade det sig efter några knapptryck. Vi har rentav blivit "katalogvara" och hamnat i "tysk-mappen" där vi hör hemma
Som Ulf nämner så blir det en hel del ammo som läggs in i skjutvallen under en plinkingkväll, det är helt naturligt och inget man behöver skämmas för
En "Salut" på forumet blir inte mer än så
här... Men den är iofs gångbar vid upptagande av ny medlem i Hw97-klubben Hw97K .22
Bsa Lightning Xl .177
Yunker 3 .177(Ak74M)
Sheridan L-pistol .177

Bsa Lightning Xl .177
Yunker 3 .177(Ak74M)
Sheridan L-pistol .177

- trident01
Jag tackar och bockar för medlemskapet, inte minst för mitt fina nick "megamauser".
Jag trivdes aldrig med hw50 då jag först råkade känna på en hw97 hos en vapenhandlare i stockholm. Köpte den mest för att det drog mot fjolårets vinter och tänkte testa lite, skjuter annars HW75 i garaget och där går det kulor. Nu lär det bara vara ett par dagar kvar så kommer min HW97 med buss till Luleå för avfärd mot Sikfors och husvagnen. Om jag inte hinner till PVLK träning på torsdag kommer jag på tisdag med min nya bössa.
Tyvärr Ulf HW50 gick till en i forumet från malmö, via blocket (tror han är med här).
Onedinlinjen, det var väl en underdrift..... mer som att krypa upp för en oändlig isbacke med ökande stigning ju längre upp man kommer ;-)
Jag trivdes aldrig med hw50 då jag först råkade känna på en hw97 hos en vapenhandlare i stockholm. Köpte den mest för att det drog mot fjolårets vinter och tänkte testa lite, skjuter annars HW75 i garaget och där går det kulor. Nu lär det bara vara ett par dagar kvar så kommer min HW97 med buss till Luleå för avfärd mot Sikfors och husvagnen. Om jag inte hinner till PVLK träning på torsdag kommer jag på tisdag med min nya bössa.
Tyvärr Ulf HW50 gick till en i forumet från malmö, via blocket (tror han är med här).
Onedinlinjen, det var väl en underdrift..... mer som att krypa upp för en oändlig isbacke med ökande stigning ju längre upp man kommer ;-)
- megauser
så då är det bara 2-3 dagar innan min fina hw97 bössa anländer... så jag måste väl slänga in en ansökan till klubben jag med
AirArms Tx200HC hawke sport hd 3-9x40
Fx Royal 400 hawke varmint II 6-24x44
Sako quad 22lr /22 wmr burris 3-9x40
- nimix
- Tack utdelade: 10 gång
Tackad: 2 gånger i 2 inlägg - Luftvapen favorit: Air arms Tx200HC Fx Royal 400
nimix skrev:så då är det bara 2-3 dagar innan min fina hw97 bössa anländer... så jag måste väl slänga in en ansökan till klubben jag med
Det gör du helt rätt i nimix
Välkommen in bland andra kvalitètstänkande Hw-fantaster

Hw97K .22
Bsa Lightning Xl .177
Yunker 3 .177(Ak74M)
Sheridan L-pistol .177

Bsa Lightning Xl .177
Yunker 3 .177(Ak74M)
Sheridan L-pistol .177

- trident01
nimix ämnar söka uträde ur Hw-klubben då han skall sälja sin 97k innan han ens hunnit skjuta 100skott
Naturligtvis beviljar jag nimix`s vädjan om utträde med omedelbar verkan. I regel köper man fler bössor dvs man säljer inte det man redan har
Om nimix återigen införskaffar en Hw-bössa så får han naturligtvis i sedvanlig ordning och efter extra hårda prövningar ingå äktenskap i Hw-klubben
Nåväl en medlem mindre kan vi leva med speciellt då anstormningen av ansökanden är såpass stor att vi skulle kunna köra 6-skift på behandlingen av dessa
Naturligtvis beviljar jag nimix`s vädjan om utträde med omedelbar verkan. I regel köper man fler bössor dvs man säljer inte det man redan har
Om nimix återigen införskaffar en Hw-bössa så får han naturligtvis i sedvanlig ordning och efter extra hårda prövningar ingå äktenskap i Hw-klubben
Nåväl en medlem mindre kan vi leva med speciellt då anstormningen av ansökanden är såpass stor att vi skulle kunna köra 6-skift på behandlingen av dessa
Hw97K .22
Bsa Lightning Xl .177
Yunker 3 .177(Ak74M)
Sheridan L-pistol .177

Bsa Lightning Xl .177
Yunker 3 .177(Ak74M)
Sheridan L-pistol .177

- trident01
trident01 skrev:nimix ämnar söka uträde ur Hw-klubben då han skall sälja sin 97k innan han ens hunnit skjuta 100skott![]()
Naturligtvis beviljar jag nimix`s vädjan om utträde med omedelbar verkan. I regel köper man fler bössor dvs man säljer inte det man redan har![]()
Om nimix återigen införskaffar en Hw-bössa så får han naturligtvis i sedvanlig ordning och efter extra hårda prövningar ingå äktenskap i Hw-klubben![]()
He He här går det fort i svängarna.. hade min hw97kcal.22 som jag älska men sålde den 2 veckor när jag inte hitta någon klubb att skjuta på i vintertid....så nu har jag beställt hw100kt cal.177 har väl oxå läst här på forumet att cal.177 är mer anpassad till FT.....Kännde att jag ej hade råd att behålla 97:an samt köpa en hw100... men jag kan bara säga så att nästa bössa när jag tar mig råd blir helt klart en hw97k bästa bössan jag har skjutit med... he he det ända jag är orolig är om jag kommer älska hw100 lika mycket.....

AirArms Tx200HC hawke sport hd 3-9x40
- nimix
- Tack utdelade: 10 gång
Tackad: 2 gånger i 2 inlägg - Luftvapen favorit: Air arms Tx200HC Fx Royal 400
Hmm
Om det är så att det ev står en HW97k hos mig i kal .20 och det ev är så att jag skulle vara ägare till den.
Och om jag ev skulle söka medlemsskap i denna klubben, vilken titel skulle man få då?
Man vill ju hålla sig till den ädla rang man sig bör för bövelen
Om det är så att det ev står en HW97k hos mig i kal .20 och det ev är så att jag skulle vara ägare till den.
Och om jag ev skulle söka medlemsskap i denna klubben, vilken titel skulle man få då?
-

öberg - Inlägg: 3563
- Tack utdelade: 42 gång
Tackad: 64 gånger i 43 inlägg - Skytteklubb: Ljsk
- Luftvapen favorit: G-sor Light
Trodde jag skulle bli inbjuden av trident01 efter min "Dagens Tränings Video" men då ingen inbjudan dykt upp får jag väl göra som Öberg och skicka in en ansökan jag med...Den här sekten vill man ju inte vara utanför 
We do not stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
850 AirMagnum.22 Hw97K.22 PX4 Storm.177
-

AnToSe - Inlägg: 278
- Tack utdelade: 7 gång
Tackad: 2 gånger i 2 inlägg
öberg skrev:Hmm
Det var många "Om" öberg...
Om det nu råkar förhålla sig på det viset du beskriver att du har denna "luftbössa", ja precis, luftbössa...Vi har ju inte riktigt sett den ännu
Titlarna är för länge sedan tillsatta egentligen men eftersom du smygit om kring under en långtid runt klubbstugan men inte ansökt om tillträde förrän nu så kommer ett undantag att göras
Din titel skulle då tänkas kunna bli Qualitätsprüfung- Fûrer
Hw97K .22
Bsa Lightning Xl .177
Yunker 3 .177(Ak74M)
Sheridan L-pistol .177

Bsa Lightning Xl .177
Yunker 3 .177(Ak74M)
Sheridan L-pistol .177

- trident01
AnToSe skrev:Trodde jag skulle bli inbjuden av trident01 efter min "Dagens Tränings Video" men då ingen inbjudan dykt upp får jag väl göra som Öberg och skicka in en ansökan jag med...Den här sekten vill man ju inte vara utanför
Inbjuden blir ingen, man får helt enkelt kosta på sig en ansökan
Välkommen AnToSe

Hw97K .22
Bsa Lightning Xl .177
Yunker 3 .177(Ak74M)
Sheridan L-pistol .177

Bsa Lightning Xl .177
Yunker 3 .177(Ak74M)
Sheridan L-pistol .177

- trident01
Mina OM grundar sig i att bössan inte juridiskt sett är min! (än)
Det har regnat hela dagen så här långt så det fick bli en liten skyttestund från altanen.
För att följa länken så måste du registera dig.
Detta är modellen
Kalibern
25 skott sittande på 20m.
Är inte riktigt kompis med avtryckarn än, men helt klart så är det en kanonfin bössa att skjuta med.
Kråkskrället fick sig en omgång oxå! sköt på 30m stående och fick in 12 i killzone och 8 plåtträffar av 20 möjliga. Me like
Av dom HW jag ägt så ligger denna i topp tät följt av HW77:an. 77:an losar på slutet pga kulbanan (pre-92 i kal .25)
HW30 och HW50 bössorna är mycket trevliga men underspännare är mer nice tycker jag.
Det har regnat hela dagen så här långt så det fick bli en liten skyttestund från altanen.
Detta är modellen
Kalibern
25 skott sittande på 20m.
Är inte riktigt kompis med avtryckarn än, men helt klart så är det en kanonfin bössa att skjuta med.
Kråkskrället fick sig en omgång oxå! sköt på 30m stående och fick in 12 i killzone och 8 plåtträffar av 20 möjliga. Me like
Av dom HW jag ägt så ligger denna i topp tät följt av HW77:an. 77:an losar på slutet pga kulbanan (pre-92 i kal .25)
HW30 och HW50 bössorna är mycket trevliga men underspännare är mer nice tycker jag.
-

Jamen då så öberg, då får du klubba in dig själv i klubben när juridiken sagt sitt
Bara en sådan sak att få "klubba in sig själv" är inget man får gratis här i livet
Fin träffbild på poängtavlan förövrigt
ser ut som en gubbe som faller bakåt med armarna utsträckta efter kulan har passerat(flyern till vä om träffbilden). Denna "figur" kan man endast skjuta medvetet med en Hw-bössa bör tilläggas
Din titel som kvalitètsöverchef är härmed bekräftad
Detta visste gurun redan om innan du laddade första skottet
Men som sagt hojta till när bössan är i din ägo
Amen.
Fin träffbild på poängtavlan förövrigt
Din titel som kvalitètsöverchef är härmed bekräftad
Detta visste gurun redan om innan du laddade första skottet
Men som sagt hojta till när bössan är i din ägo

Amen.
Hw97K .22
Bsa Lightning Xl .177
Yunker 3 .177(Ak74M)
Sheridan L-pistol .177

Bsa Lightning Xl .177
Yunker 3 .177(Ak74M)
Sheridan L-pistol .177

- trident01
OM man skaffar en 98 som är brytpipe-modellen av 90 serien, är man välkommen in i denna heliga klubb då? *funderar*

AA S400 Carbine .20 16J Nikon 4-16x42
AA S400 Classic .22 10J Nikon 4-16x42
AA TX200 HC .22 10J MTC 3-12x44
Bsa Airsporter S .177 16J MTC 10x44
FWB600 .177 7.9J sport dot
-

Bsa_Airsporter - Inlägg: 5229
- Tack utdelade: 46 gång
Tackad: 65 gånger i 65 inlägg - Luftvapen favorit: Air Arms S400 .20
Bsa_Airsporter skrev:OM man skaffar en 98 som är brytpipe-modellen av 90 serien, är man välkommen in i denna heliga klubb då? *funderar*
Ja just det, "OM" då var vi där igen...
Alla Hw-ägare är som jag nämnt och numera oavsett Hw-modell är välkomna i denna anrika församling efter en noga preciserad ansökan om innehav etc.
Nästa medlem får titeln OM och den huvudsakliga uppgiften blir då att svara på evt blivande medlemmars frågeställningar. Grundaren delegerar bara så att ni vet
Detta är ytterligare ett undantag och titeln i sig är inte dålig utan kanske rentav den största utöver mitt egna ämbete här, så passa nu på o skicka in ansökningar och knip "pokalen"

Hw97K .22
Bsa Lightning Xl .177
Yunker 3 .177(Ak74M)
Sheridan L-pistol .177

Bsa Lightning Xl .177
Yunker 3 .177(Ak74M)
Sheridan L-pistol .177

- trident01
Ja då titulerar jag mig som Qualitätsprüfung- Fûrer!
Så nu blir det rättning i leden framöver, inget malaj hattande här längre
Skulle vilja se alla medlemars bössa rengjorda och klara för visitation.
Så fram med kameran för bövelen
Så nu blir det rättning i leden framöver, inget malaj hattande här längre

-

"Majonäskump fuller"... que ? e de nått man är vig korvmojjen en söndagmorgon påväg hem från lokala puben ?
VÄLKOMMEN VELKOMMEN WELCOME WILLKOMMEN BIENVENUE
Herr Qualotätsnzxvkjcha,.... damn nu snubblade jag igen
VÄLKOMMEN VELKOMMEN WELCOME WILLKOMMEN BIENVENUE
Herr Qualotätsnzxvkjcha,.... damn nu snubblade jag igen

- G0LI4T
- Tack utdelade: 15 gång
Tackad: 70 gånger i 44 inlägg
öberg skrev:Ja då titulerar jag mig som Qualitätsprüfung- Fûrer!![]()
Så nu blir det rättning i leden framöver, inget malaj hattande här längre![]()
Skönt att Öberg funnit sin plats!

Alla bössor ger hål. Tänk på var du siktar
-

Airhunter - Inlägg: 404
- Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg - Skytteklubb: Bollnäs skytteklubb
- Luftvapen favorit: G-Sor HW97K