Anonymous

Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
öberg skrev:Är det inte så att i alla andra skytte sammanhang så måste man vara medlem i en skytteklubb för att få tävla.
Den frågan är ju lite lurig Dan
Ser man på pistol, lerduve, banskytte med krut så krävs det ju ett aktivt medlemsskap för att få licens på vapnen. Men för att skjuta svenska sportskytteförbundets tävlingar krävs att man löser sportskyttelicens a 200kr per år. Mig veterligen så krävs inget medlemsskap i skytteklubb.
öberg skrev:Tävlingslicens krävs bara för svenskasportskytteförbundets tävlingar!
Vad det beträffar nationella tävlingar (pistolskytteförbundet) så skall jag låta det vara osagt.
Men jag har ett flertal ggr skjutet tävlingar i grenar där jag ej varit medlem i någon klubb för den aktuella grenen. Men det kan vara så att man måste vara det!
Den största förändringen jag skulle vilja se är att AG blir mer självständiga, klubben röstar fram sin representat som sedan har fria händer. Precis så demokrati fungerar i verkligheten. Dagens system med sakdemokrati kommer bli tungrott och representanterna kommer tappa orken, alla förlorar.
problemet med att klassen har stulit starter från andra klasser
öberg skrev:
Med det resonemanget ang old style klassen så kan vi ju lika gärna köra tre klasser totalt på tävlingarna! En max 10j oavsett vapen och en fullfart oavsett vapen och en med öppna riktmedel oavsett vapen.
Hur kan det vara ett problem? Folk skjuter den klassen dom tycker är roligast!
Som jag har förstått det så är det väl dit martinw vill komma med allt detta, fast då en klass med rekylerande bössor å en med rekylfria bössor?
ogster skrev:
Offtopic:
Vad gäller öppna riktmedel så tänkte jag faktiskt testa att skjuta med min career nästa tävling, man vet ju aldrig om pcp blir kvar till nästa år så det är bäst att passa på
På det enkla sättet att din placering blir mindre värd ju färre startande det är, har vi tillräckligt många klasser vinner alla.
Nisse skrev:ogster skrev:
Offtopic:
Vad gäller öppna riktmedel så tänkte jag faktiskt testa att skjuta med min career nästa tävling, man vet ju aldrig om pcp blir kvar till nästa år så det är bäst att passa på
Då vill jag allt skruva lite på den först......... blir ju inte så många mål kvar att skjuta på efter den rundan.....![]()
Återgå till Skytte Tävlingar och träffar Etc.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst