Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
husis skrev:Det jag sett på filmer är att siktet inte får vara för långt på HW97K
då blir det bökigt att få i skotten. Någon som har erfarenhet ?
mathewsbow skrev:Du vill ha kort "lopptid" (kulans tid i pipan) detta ökar presicionen. (kulan hinner påverkas mindre om den lämnar pipan på så kort tid som möjligt.
idéalet enligt mig är då kulan lämnar loppet just före pistongen slår i botten.(vilket man inte vet riktigt när!)
Beträffande kulans hastighet, så hinner kulan uppnå maxhastighet på ett fjädervapen med så kort pipa som ca 20-30cm, efter detta tillförs inte mycket hastighet, endast möjligen stabilitet till kulan.
Så lång pipa på ett fjädervapen är inte en fördel annat än om bössan har brytpipa och då endast för att det blir lättare att spänna fjädern med "långpipa"
husis skrev:Imorgon smäller det Tobbe har lagt undan en HW97K kaliber .20 till mig. Tror det blir ytterligare något
när jag ändå är där. HW 50S ligger nära till hands då jag vill ha en vanlig brytbössa utan kikarsikte.
Samlandet har börjat
Det får plats några bössor till för det är högt till taket.
husis skrev:
Det är en ära och få vara en iglooHus är mitt liv och leverbröd.
zeke-cool skrev:Det får plats några bössor till för det är högt till taket.
Välkommen till luftvapen träsket husisNär man sitter fast där är det svårt att låta bli att köpa flera luftvapen
![]()
Om ett par år kanske du vaknar av att de knackar på dörren från lyxfällan
husis skrev:Så här fint blev det över min säng. Frun och har skilda sovrum så jag får göra vad jag vill i mitt rum![]()
För att följa länken så måste du registera dig.
Det är en ära och få vara en iglooHus är mitt liv och leverbröd.
husis skrev:Nu har jag skjutit 600 skott med HW97:an. Kan ju säga att den är väldigt mycket svårare än Cyclonen och skjuta med.
Siktet är något mysko också hux flux så träffade jag inte ens kulfånget på 25 m. Det tog ett tag innan Cyclonen sköt
rakt så jag får nog ha lite tålamod. Fantastiskt kul är det iaf
Farten i bössan är 141 m/s med JSB .20 och 155 m/s med HN field target.
G0LI4T skrev:Vikten på diabolen, gubbs
Ta en koll i "diabol databasen" vi har här på forumet:
Finns i OMVANDLAREN.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster