Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Ja det är ju en variant, en annan är att montera fast ljus över tavel hållaren = oberoende av dagsljusBromslätt skrev:Tejpade en lampa på pipan för att se något åtmindstånde.
gubbe skrev:Ja det är ju en variant, en annan är att montera fast ljus över tavel hållaren = oberoende av dagsljusBromslätt skrev:Tejpade en lampa på pipan för att se något åtmindstånde..
Görgen skrev:...
I går vid knappt 3+ grader gick bössan lägre och lägre hela tiden, men idag vid 9+ grader märkte jag ingen inverkan på den.
Leopold skrev:Jungfrutavlan med nya pickan, siktet inställt bara såpass att man hamnar någorlunda. Fick skynda mig innan det blev för mörkt.
Datum: 2010-10-13, halvskumt ljus.
Picka: Zoraki HP-01
Ammo: Meisterkugeln 0.45 grams 0.45 mm
Skjutavstånd: 10 m
Skjutställning: stående med stödhand (tvåhandsfattning)
25 skott.
För att följa länken så måste du registera dig.
Kommentar: avtrycket kändes fint men det tog litet väl långt bak, får se om man kan justera detta. Pistolen ligger bra i min näve med sidostödet nedskruvat i sitt maxläge så jag ser fram emot att skjuta enhands när jag vant mig vid avtrycket eller ställt in det som jag vill ha det. En kul grej jämfört med Hatsan mod 25 är att även träffar jag visste skulle gå åt skogen trots allt hamnade inom det svarta med denna pistolen. En annan kul grej är definitivt kornets två lägen: i det ena läget är det inställt så man träffar mitt i där man siktar på 10 meter, i det andra så är det inställt så man "skjuter ballong". Tavlan ovan är med siktet inställt på "ballong-modellen".
PS. Ooops... inte 0.45mm ammo... hehe. Det vore litet svårt att hantera tror jag. .177 ska det vara i standardstorleken 4.50 mm.
Mycket bra Leopold.Leopold skrev: ett grymt flyt i början
gubbe skrev:
AnToSe skrev:Datum: 16 okt
Gevär: Hw97k
Ammo: JSB Exact .22
Avstånd: 75meter
Ställning: Ståendes mot ett stenblock/filt som stöd
Eget mål: 10 skott i rad inom en snusdosa (ring utmarkerad). Klarade inte mitt mål idag heller men är gansk nöjd ändå.
PS: Svårt med två trådar, vet inte riktigt var man ska posta.
Snyggt jobbat med fjäderbössaAnToSe skrev:Hw97k 75meter Ståendes mot ett stenblock/filt som stöd
eddie skrev:Snyggt jobbat med fjäderbössaAnToSe skrev:Hw97k 75meter Ståendes mot ett stenblock/filt som stöd![]()
Datum: 16 okt
Gevär: AT44w
Ammo: Fx 5,52 och HN sport platt
Avstånd: 30m
Sittande med stöd
minusgrader ute
Övre tavlan en Fx i varje nedre 5 HN sport i varje i mörkret utan lumen
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster