Anonymous

Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
drinkalott skrev:funderar på att köpa mej ett billigt luftgevär i cal 22 typ hatsan 75, undrar om det är nån som har nån koll på detta gevär eller liknande. ska använda det till enklare övningsskytte mm, hur är trycket ? vibrationer om man monterar ett kikarsikte ? andra rekommendationer ?
drinkalott skrev:gjorde en beställning på en hatsan 75 med snik stocken (svart plast) sent igår kväll. Pratade med en kompis som har skjutit en hel del med hatsan bössor som träning inför sin jägarexamen, hans åsikt är att dom känns helt okey, däremot så var han inte säker på vilka modeller han använt annat än att det var 4,5 mm kaliber. Däremot så har jag ännu inte funderat på vilken typ av kikarsikte jag vill ha 4x32,2-6x40 eller 3-9x40 är det nån som har nåt bra tips på kikarsikte och fästen (ska tydligen vara viktigt med bra fästen) hör av er. Prisklass 500-800kr
Falcon skrev:Jag har pratat med Fondprodukter som är Generalagent för Hatsan och de håller på just nu att bestämma vilka modeller som de kommer att ta upp samt vilken prisbild de hamnar på. De är nog klara om ca 2veckor och då ska jag naturligtvis förmedla informationen vidare.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster