Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Superbee skrev:men med tanke på att jag nu får ut 70-80 skott ur en 12gr CO2 för tavelstansning på 8 och 10 meter så kanske det räcker om det blir en vettig kurva mellan 100-50 bar för säg 40 skott.
Superbee skrev:Tror även man kan tjäna en hel del "driftsekonomiskt" om man tillverkar en smart debouncer
eddie skrev:Superbee skrev:men med tanke på att jag nu får ut 70-80 skott ur en 12gr CO2 för tavelstansning på 8 och 10 meter så kanske det räcker om det blir en vettig kurva mellan 100-50 bar för säg 40 skott.
Vilken hastighet har du på kulan med Co2 vid 70-70skott?Superbee skrev:Tror även man kan tjäna en hel del "driftsekonomiskt" om man tillverkar en smart debouncer
Jag såg Sofiero satte en suddgummibit mellan hammaren och fjädern som debouncer, är det värt att testa, vad tror du??
viewtopic.php?f=3&t=5234&p=54529&hilit=suddgummi#p54535
Superbee skrev:Skulle vara kul att köra den som kaliber 22 nu men den korta 2240 pipan smäller ju fasiken som en 22lr när man bränner på med HIPACen
50bmg skrev:Hur många skott skjuter du med dom "orealistiska" hastigheterna då?Om inte din chrony fått snulle så är det ju sanslösa nuffror du fixat till!!
eddie skrev:Nu har jag testat med röd fjäder och det var en hiskelig skillnad!!!!!! Men plastöverdelen är för klen så det kräver stålöverdel som det står i det bifogade HiPac dokumentet för att hålla i längden, jag har nu 200ms med 200kg tryck i tuben och hastigheten ökar ju successivt med tryckfallet så runt 130kg är det helt orealistiska siffror!!
Steelkreeg skrev:Vad är det för en plast överdel?
Är det svårt att ersätta denna (göra sig en i stål )
Tack på förhand /Steele
micro skrev:Jag har fått ett litet problem, när jag försöker fylla
hipacen lös pyser bara luften ut ur änden mot ventilen.
Det hände inte när jag fyllde den första (enda) gången.
eddie skrev:micro skrev:Jag har fått ett litet problem, när jag försöker fylla
hipacen lös pyser bara luften ut ur änden mot ventilen.
Det hände inte när jag fyllde den första (enda) gången.
ta en liten skiftnyckel och spänn hipac'en ett kvarts varv, om du har gjort som det står att du ska skruva i den med hand kraft och efter dra med nyckel max 3/4 varv, så löser det sig
micro skrev:nja nu var det ju när den var lös det handlade om
eddie skrev:micro skrev:nja nu var det ju när den var lös det handlade om
lös går den inte pumpa, den funkar som en punkterad CO2 patron, du måste skruva fast den mot tex ventilen
micro skrev:Är du säker? jag är nästan hundra på att jag fyllde den lös när jag fick den.
eddie skrev:micro skrev:Är du säker? jag är nästan hundra på att jag fyllde den lös när jag fick den.
Ja, jag kan då inte fylla den lös iaf, ventilpinnen har en spetsig ända som punkterar CO2 patronen vid första skottet men HiPac'en är ju öppen så det undrar jag om det gick fylla lös, det skulle isf vara en försegling när den är ny för att förhindra smuts att komma i i tuben som punkteras på samma sätt vid första skott?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster