Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Bra tråd! Hoppas att det kommer in idéer och tips. För egen del kan jag inte bidra med några "uppfinningar" på grund av verkstaden med dess maskin park som jag tidigare hade tillgång till är nerlagd. Man känner sig frustrerad när man är tvungen att leja bort minsta svarv arbete.Får nog skaffa en egen svarv.POS skrev:Tanken är att man i den här tråden kan posta bilder och beskrivningar på vad man byggt själv för tillbehör och delar.
Får man fråga vilken? Fin och smart övergång du snidat ihop föresten.POS skrev:Svarvat i en liten hobbysvarv
eddie skrev:Vågar man det
Mika.G skrev:Färdig Fx Rancero med choud!
/MG
eddie skrev:Jag tror att det ska bli en "Luft"värnskanon
Nja,,mathewsbow skrev:jag gissar på balk till vedklyv
Där satt den !Bsa_Airsporter skrev:ska skogshuggarn bygga ny ved-kärra till traktorn? =)
50bmg skrev:Mitt hemmabygge
Skogshuggarn skrev:eddie skrev:Jag tror att det ska bli en "Luft"värnskanonJapp,en pneumatisk luftvärnskanon
Nja,,mathewsbow skrev:jag gissar på balk till vedklyvDär satt den !Bsa_Airsporter skrev:ska skogshuggarn bygga ny ved-kärra till traktorn? =)
Det är vad som är på gång .
Här förbereds banken till boggi´t,,snart fräser OK 48:an in sin fina söm.
Förstärker den inifrån med plattor.
AnToSe skrev:Byggde därför ihop en applikation igår där jag har full koll på Förbrukning/Temperatur/Sopor och kostnaderna.
AnToSe skrev:Måste säga att alla är grymma på att göra saker ”praktiskt”.
Tyvärr har jag varken kunskapen eller verktygen utan får göra mer teoretiskt saker (hoppas att även det fungerar på denna sida)
Då man är husägare sedan några år tillbaks så bestämde jag mig för att ha bättre koll på min elförbrukning. Byggde därför ihop en applikation igår där jag har full koll på Förbrukning/Temperatur/Sopor och kostnaderna.
Kan lätt se trender och jämföra olika tidsurval. Just nu är jag på en uppåtgående trend när det gäller elförbrukningen och får väl börja se över detta.
För att följa länken så måste du registera dig.
För att följa länken så måste du registera dig.
mtn skrev:Vackert! Men har du inte vinter som vi andra?
POS skrev:Jag tycker det är roligt och inspirerande att se vad andra bygger så man får idéer själv.
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster