Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Larsson skrev:Och jag beställde den här: För att följa länken så måste du registera dig.)
Larsson skrev:Äh, jag har bara mer pengar än jag kan göra av med just nu.
buckshot2000 skrev:Problemet med svarta pengar är att de INTE ger någon form av SGI (sjukpenningrundande inkomst) så blir man sjuk har man inget att hämta.
Ej heller ger svarta pengar någon Allmän pension (skattebaserad) och självklart ingen Avtalspension.
Ej heller någon sjukförsäkring i form av tex. AFA / AGS.
Så skall man långsiktigt tjäna svarta pengar i det här landet skall det vara _väldigt_ mycket pengar så att du kan pensionspara massor privat och teckna privata sjukförsäkringar och inkomstbortfallsförsäkring. (utlandet)
Detta i utlandet annars kvarstår två stora problem , ty så mycket svarta pengar är svårt att "gömma" för myndigheterna och vid årskiftet bestämde ju borgarna/regeringen att man MAX får göra avdrag för 12000:- Skr i privat pensionsparande per år ! ! !.
/Skattejuristen
ogster skrev:Betala skatt gör man ju på sitt vanliga jobb, allt jobbande på kvällar/helger är ju det som bidrar till leksaks kontot. Sverige har väl ett av världens högsta skattetryck om jag inte minns fel till ingen nytta...
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster