Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Görgen skrev:Bössa. Hw97K TH 4.5mm med V-mach.
Sikte. Leapers Accushot 3-12x44 AO.
Kulor. JSB EXACT 4.52 mm.
Förstoring. 6 Gånger.
Avstånd. 10 skott stående utan stöd på 60 meter i småblåst.
Första 60 meters i år. En vind by tog tag i tavlan precis när jag tryckte av på det ena skottet så det tog uppe i kanten på tavlan.
För att följa länken så måste du registera dig.
Leopold skrev:Görgen skrev:Bössa. Hw97K TH 4.5mm med V-mach.
Sikte. Leapers Accushot 3-12x44 AO.
Kulor. JSB EXACT 4.52 mm.
Förstoring. 6 Gånger.
Avstånd. 10 skott stående utan stöd på 60 meter i småblåst.
Första 60 meters i år. En vind by tog tag i tavlan precis när jag tryckte av på det ena skottet så det tog uppe i kanten på tavlan.
För att följa länken så måste du registera dig.
En försynt fråga: varför skjuter du på så stort avstånd, utomhus, småblåst, med det vapen/ammo du valt?
Själv tycker jag det är mycket roligare att skjuta under förhållanden där min egen skicklighet spelar roll för resultatet snarare än slumpen och vindbyar, och där jag får direkt feedback på min prestation så jag lär mig så snabbt/effektivt som möjligt hur jag ska göra för att maximera resultaten.
Bara nyfiken på hur du resonerar.
Jazz skrev:Leopold:
Eftersom jag och Görgen skjuter en hel del tillsamans så vill jag svara. Det är aldrig slumpen som styr. Man kalkylerar vinden och avståndet. Sedan är det träning som gör resten. Görgen är mao en riktigt bra skytt.
Har saknat dig och dina tavlor på Dagens.Görgen skrev:Avstånd. 10 skott stående utan stöd på 60 meter
Ja man undrar vad som händer, rätt som det är fungerar allt.Tomaz skrev:Ursäkta mig
Du är på gångBromslätt skrev:Men kul . Det är det!
Ser bra ut.Görgen skrev:Avstånd. 3x5 skott stående utan stöd på 16 meter.
Silwer skrev:Ok stående är inte jag direkt kung på heller
Tjena på dig kompisgubbe skrev:inte är speciellt "trångt" på Dagens just nu![]()
HahaSilwer skrev:Allt är ju i det svarta iaf, vilket betyder ful kråka stendöd.
eddie skrev:Stående med dubbelfattning
Stora och bra hål.Görgen skrev:med Jazz 9mm PCP bössa
Bromslätt skrev:Vänta bara. I morrn söndag då blir det andra bullar.
Bromslätt skrev:Vänta bara. I morrn
Inte alls meninglöst. Istället skriver du det vi nästan alla känner med jämna mellanrum.Bromslätt skrev:Någon moderator kanske flyttar meningslösa inlägget till en annan plats i forumet
Vad har du för hölstereddie skrev:Detta är nog det otympligaste jag har att skjuta med rena axelknäckaren
ett 4" plaströr skulle funkagubbe skrev:Vad har du för hölster
gubbe skrev:den tunga madamen med det lätta trycket.
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster