Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Jonas skrev:Samma här å jag kommer att vinna
Rickard skrev:Hemsidan skall komma igån i början av nästa vecka. Killen som gör hemsidan tog studenten i fredags vilket har försenat det hela.
Rickard skrev:Det är en blandning mellan FT och HFT.
mikebike skrev:Rickard skrev:Det är en blandning mellan FT och HFT.
Vad är det för fel på det gamla (Engelska) HFT-reglementet?
Blir det tillåtet att ändra parallax och förstoring under tävlingen t.ex?
Rickard skrev:Japp, det blir/är tillåtet att justera paralax och förstoring. Vi har ju kört så i två år och det verkar inte vara avgörande.
Tomaz skrev:Man behöver ju faktiskt inte ha parallaxjustering för vår typ av tävlingar mot fallmål...Det är lättbedömda avstånd mellan 5 till 50 meter och relativt stora träffzoner..
Personligen ställer jag alltid parallaxen på kikarsiktet till runt 27-30m, och rör sedan inte kikarsiktet under hela rundan. Likadant med förstoringen där jag oftast kör med 10x eller 12x..
mikebike skrev:Tomaz skrev:Man behöver ju faktiskt inte ha parallaxjustering för vår typ av tävlingar mot fallmål...Det är lättbedömda avstånd mellan 5 till 50 meter och relativt stora träffzoner..
Personligen ställer jag alltid parallaxen på kikarsiktet till runt 27-30m, och rör sedan inte kikarsiktet under hela rundan. Likadant med förstoringen där jag oftast kör med 10x eller 12x..
Behöver gör man kanske inte, men nog känns det som en avgjord nackdel att inte kunna ändra parallaxen, om inte annat för att få skärpa i målet.
Mitt kikarsikte är alltså inlämnat för parallaxjustering från 100 yds till 40 meter och max förstoring är 10x. Om man kan/får ändra parallax kan man ha betydligt högre förstoring.
Rickard skrev:Skämt å sido, en viktig poäng är att alla kan vara med oavsett kikare.
Tomaz skrev:Parrallax fixerad till 40m är nog i längsta laget för våran tävlingsform....
Jag upprepar min fråga; vad är det som skiljer denna "nya" tävlingsform från FT? Har man längre avstånd på FT?
Tomaz skrev:I Laxå tänker jag tävla i fjäder 10J med Gamo Hunter Realtree med öppna riktmedel...Det är en något större utmaning men jag är helt övertygad om att jag kommer att vinna ändå...
Tomaz skrev:I Laxå tänker jag tävla i fjäder 10J med Gamo Hunter Realtree med öppna riktmedel...Det är en något större utmaning men jag är helt övertygad om att jag kommer att vinna ändå...
Återgå till Skytte Tävlingar och träffar Etc.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst