Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Jimmy85 skrev:Vill du justera paralaxen så lossar du låsringen framför objektivlinsen ock skruvar sedan objektivlinsen utåt för att få kortare paralax. Skruva ut till det blir suddigt o sen skruva du in till det blir skarpt.
Martin skrev:Hmm, du menar att tryckstången gnager mot komptuben? Den lilla inlägget ingår inte i ett Maccarifjäderkit, utan den får man beställa separat.
Fjäderkit:
För att följa länken så måste du registera dig.
Plastinlägg till tryckstång
Tomaz skrev:Grattis till fin bössa Leopold....!
Följ Martins fina tips, så får du ut det bästa av bössan.![]()
JSB Exact (8,44gr) 4,51 mm eller 4,52 mm brukar fungera bäst, men även Crosman Premier 7,9gr funkar fint.
Här är till exempel 10 skott från 29m med JSB Exact 4,51mm med HW30S
Leopold skrev:Martin skrev:Hmm, du menar att tryckstången gnager mot komptuben? Den lilla inlägget ingår inte i ett Maccarifjäderkit, utan den får man beställa separat.
Fjäderkit:
Plastinlägg till tryckstång
Jättebra info, tack! Tror jag ska lägga en beställning där om fjäderkitet är Maccari (framgick inte riktigt av deras information).
Leopold skrev:Jimmy85 skrev:Vill du justera paralaxen så lossar du låsringen framför objektivlinsen ock skruvar sedan objektivlinsen utåt för att få kortare paralax. Skruva ut till det blir suddigt o sen skruva du in till det blir skarpt.
Oj det hade jag ingen aning om! Tack för tipset det måste jag absolut prova!
Martin skrev:Här är lite bilder från en ammotest jag gjorde för några år sedan, med just en HW30s och en FWB300s.
Nedan exempel på tavlor skjutet med HW30 respektive 300s, bägge 4.5. Avstånd 10 meter. Rent generellt kan sägas att 300:an var mer förlåtande än HW30 vad gäller ammo.
...
Tomaz skrev:Och när man hittat rätt ammo (förmodligen JSB Exact (8,44gr) 4,51 eller 4,52) så skjuter HW30s så här från 10m..
Martin skrev:Tomaz skrev:Och när man hittat rätt ammo (förmodligen JSB Exact (8,44gr) 4,51 eller 4,52) så skjuter HW30s så här från 10m..
Det är inte schysst att lägga upp sånt där, tänk på att andra kan få skadliga men för all framtid och förmodligen fundera på att lägga ned luftskyttet!![]()
Leopold skrev:Jag drog igenom 50 skott idag, 10 st av varje sort på varsin tavla
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst