Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Tomaz skrev:utan stöd 09:00 midsommardagen
Tomaz skrev:Ammoåtgång: 42st JSB Exact 4,52mm .......
gubbe skrev:Tomaz skrev:Ammoåtgång: 42st JSB Exact 4,52mm .......
Det hade Mika.G klarat med ett skott.
gubbe skrev:
Tänkte hoppa Dagens i dag av olika anledningarmen sen när han den där hurtbullen Tomaz var i farten hela dagen tänkte jag att jag får väl masa mig ut.
För att följa länken så måste du registera dig.
FWB 300S 37 st JSB 4,52. Något färre skott men Tomaz hål var snyggare. Usch nu blev det konstigt
Tomaz skrev:så får du bort hela tian du också....
Donk skrev:Testade något nytt vid stugan idag. 50 m internationell tavla gevär. Kändes lite som gräddvisp men mycket roligt. Utmaning till er andra
Donk skrev:Bössa Fx Cutlas
Ammo Fx .22
Avstånd 50 m
Ställning stående
...
Testade något nytt vid stugan idag. 50 m internationell tavla gevär. Kändes lite som gräddvisp men mycket roligt. Utmaning till er andra
Tavel diam: 154,4 mm. Svarta: 112,4 mm
Om du skjuter några skott till från 18m för att få bort den här flärpen, så får du bort hela tian du också....
Leopold skrev:Donk skrev:Bössa Fx Cutlas
Ammo Fx .22
Avstånd 50 m
Ställning stående
...
Testade något nytt vid stugan idag. 50 m internationell tavla gevär. Kändes lite som gräddvisp men mycket roligt. Utmaning till er andra
Kan utmaningen motsvara på ett ungefär att skjuta på internationella 10m luftpistoltavlan på 26.7 meter? Där är svartpricken 60mm i diameter så det blir enklare för de flesta både att få till avståndet och att hitta tavlor hos lokala handlaren.
Donk skrev:Leopold skrev:Donk skrev:Bössa Fx Cutlas
Ammo Fx .22
Avstånd 50 m
Ställning stående
...
Kan utmaningen motsvara på ett ungefär att skjuta på internationella 10m luftpistoltavlan på 26.7 meter? Där är svartpricken 60mm i diameter så det blir enklare för de flesta både att få till avståndet och att hitta tavlor hos lokala handlaren.
...
Tar man den 5 prickade 10 m tavlan för luftgevär (diam. 45,5 mm) så blir jämförbart avstånd 14,7 meter för att få visuellt lika stor målyta. Tror dock att det är svårt att jämföra skytte på 14 meter och 50 meter.
Gnistan skrev:300S
RWS
22m
Stående
...
Han trodde jag missade men när vi hämtade tavlan såg det ut så här.
För att följa länken så måste du registera dig.
vargen66 skrev:Min 17 åriga plastdotter 16 m med samma bössa
Gnistan skrev:måste vara en fluga lr nåt, ska jag knäppa den?".
gubbe skrev:Skyddsjakt har en egen tråd.
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst