Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
buckshot2000 skrev:Görgen skrev:Var och köpte en FX pipvikt med kompensator funktion och en pipstabilisator idag. Pipvikten väger 170 gr och gjorde att balansen i bössan blev så mycket bättre men samtidigt tyngdes pipan (12mm) ner lite så jag satt en pipstabilisator med 14mm hål och la en gummiring i mellan så pipan inte tyngs ner av pipvikten men ändå inte störs av vibrationer från lufttuben.
För att följa länken så måste du registera dig.
Pipvikten.
Bössan utan pipvikt och pipstabilisator.
Bössan med pipvikt och pipstabilisator.
Sån där pipstabilisator som sitter runt tuben ser ut exakt som den till BAM-50 !
Är den speciellt gjord till FX ?
buckshot2000 skrev:Aha, man kanske skulle köpa en sån då, alltid bra att ha !
Inte värt stå och göra en sån själv såvida man inte har en 5-axlig CNC-maskin.
Men jag hittar bara den gamla vanliga pipstabben för 295:- på Hurricanes hemsida om jag tittar under FX-ariguns/tillbehör/
Oden skrev:En Puch Montana L 1982 lätt"viktkompenserad"
Perfekt grusvägs moped
Ulf skrev:Oden skrev:En Puch Montana L 1982 lätt"viktkompenserad"
Perfekt grusvägs moped
Your my man , Oden![]()
Klockrent, unge man
Görgen skrev:buckshot2000 skrev:Aha, man kanske skulle köpa en sån då, alltid bra att ha !
Inte värt stå och göra en sån själv såvida man inte har en 5-axlig CNC-maskin.
Men jag hittar bara den gamla vanliga pipstabben för 295:- på Hurricanes hemsida om jag tittar under FX-ariguns/tillbehör/
Den finns på sidan 2 och heter FX Pipvikt-Korn och kostar 495 kr.
buckshot2000 skrev:Jag använder ofta mina bössor som bräckjärn när jag är ute och skjuter på gården, hittar alltid stenar och gammalt bråte som behöver bändas upp för att bli bra skjutstöd.
buckshot2000 skrev:Ja DEN produkten hittade jag direkt , jag trodde vi talade om produkter som såg ut exakt såhär :
gubbe skrev:buckshot2000 skrev:Jag använder ofta mina bössor som bräckjärn när jag är ute och skjuter på gården, hittar alltid stenar och gammalt bråte som behöver bändas upp för att bli bra skjutstöd.buckshot2000 skrev:Ja DEN produkten hittade jag direkt , jag trodde vi talade om produkter som såg ut exakt såhär :
Dåligt humör i kväll?
Silwer skrev:Jag hade en Puch Montana fast en 81 med ekerhjul.
Monzorna är klart intressantare då de är 4 växlade, fast de är inget vidare att trima tycker jag, nmen så kanske man inte leker med sånt som vuxen heller iaf inte på allmän väg.
Mustang Mamba var grejor det, sårskilt med nåt 70 kubikskit på, den väger ju inget så en blev i princip övermotoriserad då.
Ulf skrev:Härligt Oden![]()
Mysfart ca 25 mellan byarna![]()
My style bro !![]()
(brakar fram men yahama FS1 -75 , i den farten)
Oden skrev:Ulf skrev:Härligt Oden![]()
Mysfart ca 25 mellan byarna![]()
My style bro !![]()
(brakar fram men yahama FS1 -75 , i den farten)
Helt perfekt med "Vurp ollon"på man känner sig riktig närma naturenMan skulle varit 15år igen måste varit den mest bekymmerslösa/roligaste tiden i livet......
Återgå till Forum lekar & Forum fun
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst