Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Skogshuggarn skrev:Reglerna bygger på att saker som inte är medskrivna som tillåtna anses vara förbjudna.
norris skrev:vad räknas diopter som
Frank69 skrev:Jag var inne och kollade på "dopinglistan"... jösses vad preparat och sätt det finns...
Såg dock en "rolig" grej...
För att följa länken så måste du registera dig.
Så det innebär tydligen att det är helt ok att ta en starköl innan skyttet, bara man inte skjuter med pilbåge...
jodre skrev:Om vi ser till svenska FT reglerna så står det endast korn och skåra vilket i alla fall jag tolkar
som att diopter inte kvalar in som öppna riktmedel.
Skogshuggarn skrev:
12. SKJUTSTÄLLNINGAR:
Godkända skjutställningar är: stående, knästående, sittande och liggande.
-Stående, bara fötterna får vidröra marken.
Leopold skrev:Skogshuggarn skrev:
12. SKJUTSTÄLLNINGAR:
Ok, nu börjar jag fatta varför den sk "ödsmålsställningen" - eller skita-i skogen-ställningen som vissa säger - är så populär, med den definitionen på stående skjutställning enligt svenska regler.
Skogshuggarn skrev:Leopold skrev:Skogshuggarn skrev:
12. SKJUTSTÄLLNINGAR:
Ok, nu börjar jag fatta varför den sk "ödsmålsställningen" - eller skita-i skogen-ställningen som vissa säger - är så populär, med den definitionen på stående skjutställning enligt svenska regler.
Jo,,trots att den ger påfrestningar på blodkärl o muskelatur runt och i rektum begagnas den flitigt .
Det här begreppet : stående,bara fötterna får vidröra marken , det tål att fundera på,,om man sätter sig ned fast det är menat att man skall stå måste man hålla upp fötterna i luften då för att den stående skjutställningen skall godkännas ? Vart går gränsen för när man står med fötterna utan att någon annan del av kroppen vidrör marken
Skogshuggarn skrev:8. TÄVLINGSKLASSER:
-Under10J fjäder, alla fjäderdrivna vapen, max 10J anslagsenergi.
-Under10J pcp, alla vapen som drivs med förkomprimerade gaser, max 10j anslagsenergi.
-Över10J fjäder, alla fjäderdrivna vapen, max 45J anslagsenergi.
-Över10J pcp, alla vapen som drivs med förkomprimerade gaser, max 45J anslagsenergi.
-Öppna riktmedel, endast korn och skåra. Alla drivkällor, max 45J anslagsenergi.
Den tävlande är själv ansvarig för att vapnet ligger under eller över den energigräns som gäller för den klass han/hon ämnar tävla i.
Skogshuggarn skrev:I den förkunnelsen finns svaret på din inledande fråga,,åtminstone gällande 10 m luftgevärs skytte .
7.4.1.3 Alstrande av ljud
Endast ljuddämpande utrustning får användas. Radio, bandspelare, kommunikationsradio eller annan ljudalstrande utrustning är förbjuden under tävling och all träning.
Etienne skrev:Intressant. Finns det någon särskild tanke bakom att begränsa energi vid anslag istället för E0 eller E4
Silwer skrev:Torka er i arslet med den där skiten
Återgå till Skytte Tävlingar och träffar Etc.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst