Vad får man inte göra på en luftskyttetävling ???

här snackar vi om Resultat och hur olika tävlingar och träffar varit.

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: Vad får man inte göra på en luftskyttetävling ???

Inläggav Frank69 09 aug 2011, 16:41

Generellt gillar jag också full frihet, men kan förstå att på elitnivå eller vid tävlingar bör det finnas en del riktlinjer... annars blir det nog ett kaos...
Frank69

Tack utdelade: 900 gång
Tackad: 975 gånger i 541 inlägg

Inläggav Silwer 09 aug 2011, 16:57

Jag gilasr frihet med, men då folk dömmer andra efter hur ni har det i era klubbar och efter era tävlingar, så blir man som utomstående arg bara när folk vill göra nån sklillnad men ala bara skiter i det och fortsöätter.

Det är ju det samma som att fortsätta mobba oss andra bara, jag är trött ppå den skiten, men jag antar at det är bara att leva med då ingen har särskilt mycket i huvet för att begripa att det behövs internationella regler en dag om ni inte ska ses som just de töntar ni är i allas ögon.

Jg tro bar Ulf begriper det här, övriga vil gärna var styva i korken och vara över andra men egemntligen sitter de med ena armen om krutvapnet och skuieter egentligen helt i luftvapen.

Varför går ni alltid till dessa frågar jag? man får höa om de här som varnar för forumen och folk som vet allt men aldrig är på ett forumk, fattar ni inte att det inte är så, de är skrytsamam översittare bara, som inte vill oss väl alls, de vill bara styra och ställa.

Jag menar de där jävla reglerna hade jag kunnat fixa ihop och de är urgamla.

Sen när nån vil ha stöd för lite allabar och ett mer rikstäckande system, ja då håller alla käften plötsligt.

för att det guynnar de här som vi aldrig får höra av som är så jävla bra på alla vis, det är en jävla myt bara de duger inget till.

Jag är förbannad helt enkelt då ingen tänker längre än näsan räcker utan bara til sin egen del, och de som gör det til att man inte ska släppa in ofrälse osv, för det är så det låter.

Slåpp de här krutskyttarna för evigt, lyssna inte ens på dem, de vil inte oss väl, de är så upptagna i sin skitvärld, det bör räcka för dem tycker jag, låt bli oss, lämna oss och visa sig aldrig igen ina de kan kan ge oss en chans.

Som MatinW skrev licenserna ni har delas ut pga att ni inte anses möjliga att delta i krutskytte, så har ni snärjt in er, ni har juniorregler för akltihop då inget övergripande organ finns för luftskyte.

Han förklarade det mycket bättre givetvios, men folk fattar inte vad allt beror på.
Och NEJ jag är inte arg på er alla, jag känner mig bar vanmäktig för de här som alltit berättar vad som gäller men aldrig visar sig, det är inget fel på er utan ni förljer med i strömen bara, jag menar det funkar ännu för er så vad fan, jag kanske skulle gjort samma sak.

Men jag är bitter helt enkelt, at alla bara skiter i allt så länge det funkar hemma i kyrkbyn.

Är det så vi vill ha det?

Vi har fixat det skit i de där andra jävlarna, men det kommer en dag då ni sitter illa till n ui med då ni är hopbundna med diverse krutföreningar.

Sen är sagan över.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer

Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Inläggav Frank69 09 aug 2011, 17:05

Hmm... de ställen jag har träffat skyttar på...
både luftvapen och krut har jag alltid blivit väl bemött...
men det skiljer sig kanske i landet...
Frank69

Inläggav Jazz 09 aug 2011, 17:06

Hårda ord Silwer. men helt rätt :thumbupp:
Once a champ always a champ.
Se livet som en han hund: Går det inte att äta eller sätta på, så pissa på det och gå vidare.
Jazz

Tack utdelade: 66 gång
Tackad: 225 gånger i 181 inlägg
Skytteklubb: Kristianstad PK,HästvedaPK.Bjö
Luftvapen favorit: Theoben, Steyr Lp

Inläggav Jazz 09 aug 2011, 17:07

Är väl inget fel på att de är trevliga, snarare att de är inskränkta
Once a champ always a champ.
Se livet som en han hund: Går det inte att äta eller sätta på, så pissa på det och gå vidare.
Jazz

Tack utdelade: 66 gång
Tackad: 225 gånger i 181 inlägg
Skytteklubb: Kristianstad PK,HästvedaPK.Bjö
Luftvapen favorit: Theoben, Steyr Lp

Inläggav Silwer 09 aug 2011, 17:23

Alltså folk är nog trevligare än man tror, men det är inte det jag menar.

Jag tror väldigt få är som jag om ens nån, dvs en som kan säga som han tycker på plats, men det är kanske det som är fel med.

De är för mycket kompisdunkande så man inte ens kan var oeniga om saker utan att var rädd at förkora allting.

Den kompis till mig som inte klarade av att jag tyckte annorlunda, är ingen kompis till mig och så funkar det helt enkelt.

Man behöver inte tänka på alla hela tiden så man inte hamnar på nåns baksida för att man har en åsikt, folk har fan inga åsikter tycker jag.

Förlorar ni er klubb för att ni starkt tycker nåt som inte de här jag nämner gilar så var de aldrig dina vänner i vilket fall, de var bara falska as, vilket är väldigt vanligt i samhället och inom arbetet.

Hur käns det isf att vara arselslickare egentligen?

Nåt måste hända känner jag vi har fått fler klubbar vilket är bra, men vissa vill motarbeta allting andra försöker så gott de kan att utöka informationen om vad luftvapenskytte egentligen kan vara idag.

Tänk er om vi kunde få en egen huvudorganisation, jag menar vi skjuter med luft, vi är miljövänliga, vi är inte hårda jägare som vil döda allt osv, vi har ju framtiden för oss i landet.

eller iaf i min fantasi:-(
Bild
Användarvisningsbild
Silwer

Inläggav Skogshuggarn 09 aug 2011, 17:31

Jag går å väntar på att MartinW skall komma hem till sin dator,skulle känns riktigt tillfredställande om jag kunde få se innehållet i den utkast som min målskyttelicens grundar sig på .Tänkte börja med det för att sedan pilla upp den här svårskalade licensräkan ,där efter bildar jag mig en uppfattning om läget .
Användarvisningsbild
Skogshuggarn

Tack utdelade: 23 gång
Tackad: 80 gånger i 44 inlägg
Luftvapen favorit: FwB 150

Inläggav gubbe 09 aug 2011, 18:17

Silwer skrev:hur ni
Silwer skrev:de töntar ni
Silwer skrev:Varför går ni
När du skriver ni, vem menar du då?
Användarvisningsbild
gubbe

Tack utdelade: 3154 gång
Tackad: 1651 gånger i 826 inlägg
Skytteklubb: Onsala Luftgevärsklubb
Luftvapen favorit: FX Royale FT

Inläggav Silwer 09 aug 2011, 18:18

Äsch, det är ingen fara, jag menar inte så men licensen ni har är en slags juniorlicenser för att ni inte kan få målskyttelicens för krutvapen, ellert det kan ni säkert, men det är vad vilkoren givit er.

Då ni är underodnade krutföreningar.

Det hela käns konstigt för mig helt enkelt.

Jag gissar att matinw inte komer als och skriver nåt, han har nog givit upp forumen redan.

Vi bor ju i ett pissland när dert gäller väldigt mycket, minsta idiot ska ha sin röst hörd och denne kan få viljan igenom när denna låter högst, så är det alltid, minsta fjant ska säga sitt alltid.

Därför hindras det mesta roliga överallt i samhället då nån alltid är emot det, och så lever vi.

Egentligen borde det var fingret bar och sen kan de rotera på det, då kanske dt hände nåt.

Idag är det bar reda pengar som får dessa at hålla käften, vilket nyligen öppnade en dragstrip i närheten där jag bor, åratals av tjafs av nån jävla 08a med sommarstuga, sen kom reda pengar in och köpte då höll dena käften då det var just pengar som denn ville ha.
Skuitsnacket om lugnet och annt som fyllde media var nonsens, idioten ville ha pengar, mycket mer än han betalt bara, en idiot ingen borede lyssnat på när han köpte en stuga i närheten av ett militärflygfällt, typ fuvk off skule det varit bara.

på ett halvår stod skiten klart, Sverige är ett värdelöst land helt enkelt.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer

Inläggav Skogshuggarn 09 aug 2011, 18:35

gubbe skrev:
Silwer skrev:hur ni
Silwer skrev:de töntar ni
Silwer skrev:Varför går ni
När du skriver ni, vem menar du då?

:smt016

jag känner mig i alla fall inte med i den skaran :)
Användarvisningsbild
Skogshuggarn

Tack utdelade: 23 gång
Tackad: 80 gånger i 44 inlägg
Luftvapen favorit: FwB 150

Inläggav Silwer 09 aug 2011, 18:45

Men alltås det är så att nui är underordnade krutskytteföreningarna då ni anslutit er via dem, sen att inte du skogshuggarn är en tönt eller så, det är en ana sak, det menade jag inte att mena på heller.

Men vi har inget eget, det existerar inget som är grundläggande bar för luftskytte, utan alt beror på krutskyttet som jag tro kan få svåra år och då kommer de dumpa på oss fort som fan.

Det kommer låta om de oseriösa hit och dit, som det alltid gör.

Därför borde vi ha en bas själva tycker jag, om dt är möjligt, en huvudorganisation.

Då kan vi bara garva när de försöker utmåla oss som idioter och vad et är när de själva kommer bli ifrågasatta, vilket de komer bli.

Vad kan var bättre än luft som medel att skjuta med? inget, det är som att drigva bilar på luft.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer

Inläggav gubbe 09 aug 2011, 18:53

Silwer skrev:Sverige är ett värdelöst land helt enkelt.

Du verkar lite deppig Silwer, tänk om du skulle muntra upp dig genom att åka till Laxå och tävla. Du skulle må bra mycket bättre när du åker hem därifrån, jag lovar. Tänk bara att få träffa alla dessa ni och se hur trevliga dom egentligen är.
Användarvisningsbild
gubbe

Följande användare vill tacka gubbe för detta inlägg
ubbe (09 aug 2011, 19:49)

Inläggav gubbe 09 aug 2011, 18:57

Silwer skrev:Därför borde vi ha en bas själva tycker jag, om dt är möjligt, en huvudorganisation.

Skulle den innefatta allt luftgevärs skytte typ 10m tavelskytte eller bara FT.
Användarvisningsbild
gubbe

Inläggav Silwer 09 aug 2011, 19:06

Ingen aning, jag tror inte 10m skytarna vill ha med oss att göra då de har ett fungerande system, så det blir nog all ana typ av tävlingg med luftvapen inte bara FT.
För alltså inget gammalt måste slaktas och ev. andra tävlingsformer kan läggas till som jag ser det.

Och en viktig sak ett internationellt regelverk, kan länder som Norge ha det kan fan vi ha det med.

Jag tror att det är framtiden, men det är nog mest jag och få andra.

Jag gissar tat det kommer tigas till döds och sen går alt under när krutföreningarna får svårigheter och då är det för sent att gapa.

sen får vi se folk som förr i tiden igen, dvs i princip all utan licenser, problemet är väl att de med licenser väl fått lämna in sina bössor då iofs.

Men som sagt, ingen håller ändå med mig så vad kvittar det, fortsätt satsa på erat i stället, det blir nog bra.

alal håller väl alltid ändå på med krutvapen eller har för avsikt tat passera til dem antar jag.

Det finns inga eldsjälar, luftvapen förblir trams och nåt man hånar stor i korken inna det smäller iaf, för det komer det göra, jag gissar på vapen enbart förvarade vid klubben mm och där ingår ni.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer

Inläggav ales 09 aug 2011, 20:37

skjuta på varandra, far man inte göra! det är jag säker på.
fx t12 0.177 , hatsan at44 0.22 , Feinwerkbau 80 , gamo pr45 , b-2
ales

Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg

Följande användare vill tacka ales för detta inlägg
Frank69 (09 aug 2011, 21:43)

Inläggav Frank69 09 aug 2011, 21:45

He he... det har jag provat på min svåger när vi var i 15års åldern...
Det var med ett slött gammalt luftgevär... han skrek till bra...;)
Senare sköt han mig i baken... hade ett blåmärke i en vecka...

Så man har ju lärt sig... ;)
Frank69

Inläggav Silwer 10 aug 2011, 12:19

Nä skjuita på vbaranndra kanske inet leder till mer än att de flesta får uppsöka sjukvården, det skulle se illa ut hehe.

Luftvapenschock! tävling där deltagarna chockanföll varandra, chockade sköterskor talar om skadorna i Expressen.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer

Inläggav Frank69 10 aug 2011, 14:40

Ha,ha,ha... där ser man... lite humor e aldrig fel...
Frank69

Föregående

Återgå till Skytte Tävlingar och träffar Etc.

| | |likartade trådar| | |