Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
MrBlarren skrev:Skall du ha ett vapen på licens så skulle jag nog välja .22
Daniel skrev:hadde jag haft 6500-7000 så hadde det stått mellan ett fx hatsan (nyare modellerna) eller någonting av Hw modellerna.
Jag är mycket nöjd med mitt hw97k och min fx cutlas skrev hatsan eftersom jag är nyfiken på deras nya modeller mod 155 torpedo tex.
Daniel skrev:hadde jag haft 6500-7000 så hadde det stått mellan ett fx hatsan (nyare modellerna) eller någonting av Hw modellerna.
Jag är mycket nöjd med mitt hw97k och min fx cutlas skrev hatsan eftersom jag är nyfiken på deras nya modeller mod 155 torpedo tex.
Precis de som du beskriver.., Hw 97k och FX Cutlas har jag kikat lite på.., men jag skulle gärna vilja veta lite mera om dess för och nackdelar och om det är värt att välja cal.22 i båda objekten.., för jag tror om jag inte mins fel att HW 97k finns även i cal.25..??
Vart kan man hitta en bra handlare i V-götaland...??
Men intresset för beg. finns även om det är någon som läser detta och möjligtvis vill släppa taget om sin bössa
Hw97k har jag i både 4.5 och 5.5 båda funger klockrent finns även en recension under forumdelen recensioner finns även en recension på fx cutlas där.
Jag tror inte jag är så insatt så jag kan ge direkta nackdelar med vapnen då jag inte har så mycket att jämföra med av andra märken.
men hw97k är det enda märket av weihrauch som jag haft och det geväret klår allla dom andra märken jag haft i fjäderväg.
härnedan på länken kan du se lite kronografmätningar som är gjorda på bla cutlas och hw97k, ska krona .22 i helgen.
http://www.luftvapen.info/viewtopic.php?t=765
Daniel skrev:Som du ser på kronografmätningarna är dom över 10 joule.
angående hatsan så är jag mest intresserad av torpedo 100 och torpedo 155, ja gillar att testa nya grejjer men nu har plånboken inte rådnya sommardäck måste inhandlas.
Ja jag läste precis kronografen.., men då var det bara på cal.177 (HW 97k) om jag inte läste helt fel...
Investeringar på dessa bilar som man är så beroende av är jobbigt..., för investera i en bössa borde vara mera ekonomiskt då den troligtvis "lever" längre än en bil....
Hw97k kaliber .22 ska kronografskjutas imorgon. kan ge en gissning på att den ligger kring 190 mps
Daniel skrev:Jo det är en fin bössa.
nu finns det säkert andra medlemmar som har erfarenhet av andra bössor
som kan rekomenderas vänta o se du får säkert fler förslag.
Åsa-Nisse skrev:* Öberg.. Hur menar du att licens har avhandlats förut??
Då är det isf samma process som när man ansöker om vapenlicens "krut" i pistolskytte med Cal.22.....??
ogster skrev:
Något som slagit mig många gånger:
Skjuter man fjäder så blir man glad när man träffar men med pcp så blir man förbannad när man missar!
krille skrev:Jag har en Cutlas i kal .22 och den är jag toknöjd med!
Tidigare har jag haft en HW 95 i kal .22
en HW 77 i kal .25 och en Eclipse i kal .25.
Kal .25 bössorna är otroligt mysiga! När man träffar så händer det verkligen saker.
Men idag skulle jag välja min Cutlas varje dag!
Det är en helt otrolig bössa! Det är i princip bara upp till mig som skytt om jag kommer att träffa eller inte!
Skulle jag däremot av någon anledning välja en fjäderbössa så skulle det bli en HW 95 i kal. 22!
Jag sålde min av någon dum anledning, och det ångrar jag bittert!
Iofs ångrar jag alla bössor jag sålt!![]()
Av .25 bössorna har jag svårt att välja en favorit! HWn hade ett bättre trycke och ett mindre format, men Eclipsen var mer brutal!
Men som det ser ut idag så är det Cutlasen eller möjligtvis en Cycklone, om man vill ha en mer traditionell bössa, som jag skulle ta som nr 1.
// Krille
Mattias.A skrev:Att meka med cutlas är bus enkelt(när man vet hurt man gör)
Är lite plottrigt med kulorna och fjädern i början bara, men det finns guider att tillgå. Det tar inte mer än 10 min att plocka isär och ihop en cutlas.
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster