Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
QB20 skrev:Jag skjuter med en "Beretta 92 fs". Kan tycka den blir lite tung efter en stund. Men ligger däremot riktigt bra i handen och har alltid varit en personlig favorit.
För att följa länken så måste du registera dig.
Plinkerton skrev:Går just nu och väntar på en ME 38 Magnum 5,5D
Inställd på att precisionen inte är den bästa, men gillar idén med luftpatronerna.
Nu väntar jag på en chronograph...
Jazz skrev:Skjuter med en Steyr LP50, men jag försöker träffa kulfången med vart skott. Men det går inte alltid, men då skjuter jag på 25-30m.
![]()
Leopold skrev:QB20 skrev:Jag skjuter med en "Beretta 92 fs". Kan tycka den blir lite tung efter en stund. Men ligger däremot riktigt bra i handen och har alltid varit en personlig favorit.
Ser fin ut, bra vikt (om den är bra fördelad har jag givetvis ingen aning om). Ett tips är att du provar även med andra kulor än de jag ser du skyltar med... Gamo Pro Magnum. Inget som funkar alls i mina vapen, rena hagelbössespridningen men visst kan det kanske funka bättre i andra vapen vad vet man.
QB20 skrev:Leopold skrev:QB20 skrev:Jag skjuter med en "Beretta 92 fs". Kan tycka den blir lite tung efter en stund. Men ligger däremot riktigt bra i handen och har alltid varit en personlig favorit.
Ser fin ut, bra vikt (om den är bra fördelad har jag givetvis ingen aning om). Ett tips är att du provar även med andra kulor än de jag ser du skyltar med... Gamo Pro Magnum. Inget som funkar alls i mina vapen, rena hagelbössespridningen men visst kan det kanske funka bättre i andra vapen vad vet man.
Jag ska ta och införskaffa mig lite andra diaboler och se om det blir någon bättre prestanda. Just nu måste jag säga att jag inte är så.. Vad ska man kalla det "övertygad" om att detta kommer att hålla att skjuta med i längden. Men får se. Jag tycker absolut att den är bra fördelad i vikt. Man kan hålla den stadigt ett bra tag utan att pipan "faller". Ska försöka kasta upp några tavlor längre fram så får ni se. =)
lennsu skrev:QB20 skrev:Leopold skrev:QB20 skrev:Jag skjuter med en "Beretta 92 fs". Kan tycka den blir lite tung efter en stund. Men ligger däremot riktigt bra i handen och har alltid varit en personlig favorit.
Jag ska ta och införskaffa mig lite andra diaboler och se om det blir någon bättre prestanda. Just nu måste jag säga att jag inte är så.. Vad ska man kalla det "övertygad" om att detta kommer att hålla att skjuta med i längden. Men får se. Jag tycker absolut att den är bra fördelad i vikt. Man kan hålla den stadigt ett bra tag utan att pipan "faller". Ska försöka kasta upp några tavlor längre fram så får ni se. =)
JSB /FX kulor (är ju samma men marknadsförs som två) fungerar bra i min Beretta
Silwer skrev:luftpatronerna är var och en sitt lilla luftvapen, dvs de håler alla olika tryck bla.
Man ska inte förvänta sig mycket från den här typen av vapen, vilket kanske visas med av hur de klart försvunnit från marknaden, dels iofs pga UKs bojkott.
Jazz skrev:Jo anledningen att jag skjuter med en handsfattning och öppna sikten på minst 25m är att kulfången är samma mått som 9 och 10 på måltavlan för standard pistol. Så med andra ord när jag träffar kulfången så skjuter jag minst en nia. Minsta fel i avtrycket så missar man. Så det är helt enkelt träning för standard pistol jag håller på med.
![]()
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster