Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Hipshot skrev: När börjar taskigt tryck i tuben påverka träffbilderna på låg effekt?
Mvh!
öberg skrev:Hipshot skrev: När börjar taskigt tryck i tuben påverka träffbilderna på låg effekt?
Mvh!
Skjut ALDRIG under 100 bar!
Bössan kan gå sönder då!
buckshot2000 skrev:öberg skrev:Hipshot skrev: När börjar taskigt tryck i tuben påverka träffbilderna på låg effekt?
Mvh!
Bössan kan gå sönder då!
Varför då ?
öberg skrev:buckshot2000 skrev:öberg skrev:Hipshot skrev: När börjar taskigt tryck i tuben påverka träffbilderna på låg effekt?
Mvh!
Bössan kan gå sönder då!
Varför då ?
Skall jag vara helt ärlig så vet jag inte exakt vad som går sönder och varför!
Men det var vad dom sade till mig på FX fabriken när jag var där. Och jag har hört det på annant håll oxå!
Så jag tycker det kan va dumt och chansa. (På mitt vapen ialla fall)
öberg skrev:buckshot2000 skrev:öberg skrev:Hipshot skrev: När börjar taskigt tryck i tuben påverka träffbilderna på låg effekt?
Mvh!
Bössan kan gå sönder då!
Varför då ?
Skall jag vara helt ärlig så vet jag inte exakt vad som går sönder och varför!
Men det var vad dom sade till mig på FX fabriken när jag var där. Och jag har hört det på annant håll oxå!
Så jag tycker det kan va dumt och chansa. (På mitt vapen ialla fall)
MrBlarren skrev:Det är ventilen/ventilsätet som går sönder om man skjuter med för lågt tryck och detta beror nog på att när trycket är lågt i tuben så ahr inte hammarfjädern nå´t mottryck utan nitar alltså ventilen
Benny skrev:MrBlarren skrev:Det är ventilen/ventilsätet som går sönder om man skjuter med för lågt tryck och detta beror nog på att när trycket är lågt i tuben så ahr inte hammarfjädern nå´t mottryck utan nitar alltså ventilen
"Nitar" ventilen? Hammaren träffar ventilen som saknar "stöd" "inget tryck"
Det lilla "tryck" som hammaren kommer med kan knappast slå sönder en ventil!
Hipshot skrev:
Försökte fixa trycket även.. Lyckades inte lyfta bössan ur kolven så jag la ned det. Däremot tog jag väck varbygeln och konstaterade att Fx helt enkelt glömt att ratta dit den skruv som avgör hur långt dragläge man ska ha![]()
Justerat trycket något så det är bättre nu men jag vill ha direkttryck men det lär nog dröja ett tag..
Mvh!
Hipshot skrev:Nu har jag iaf tankat upp 220 psi eller vad det är... Mätaren på manometern står inte på rött utan strax under. Var och kollade ridskolan en sväng, satt ett gäng duvor där. Tar dem när det mörknat.. Hängt på shure-fire och dämpare nu, börjar bli tungt![]()
Mvh!
ogster skrev:Tuben måste skruvas bort ifall det är en cyklone syntet för att lyfta ur systemet!
Sen vad gällande avtrycket så finns det väl olika hål att skruva avtryckaren i, kan nog hjälpa att välja ett annat hål!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster