Så här ser min
PCP arsenal ut just nu.
Förutom Steyr LG110
FT, så har jag också hämtat hem en av mina gammla HW40 som varit ute på turne, samt även min Verminator har hittat hem igen efter en tid hos JFX....
Efter att ha vunnit i +10J klassen Laxå med Styern, trots att det bara är en 16J 4,5mm, så måste jag erkänna att jag gillar bössan ändå mer.
Ett underbart precisionsinstrument...
HW40 är en luftpistol som man alltid kan lita på. Ett perfekt luftvapen att plocka med sig ut för lite spontan plinking i trädgården eller på skogspromenaden.
Och Verminatorn........Av alla FX bössor jag haft, så är det min favorit.
Helt underbar att skjuta med, och så liten och smidig, och har trots formatet en stor luftkapacitet. Min Verminator är 67cm lång men vill man göra den ännu mindre för transport, så är det bara att skruva av bakre lufttuben vilket gör att den inte tar någon plats alls...
Den lilla minikikaren på 4x passar mig perfekt för plinking och gör det förvånandsvärt lätt att även träffa små mål fristående på avstånd mellan 30-60m
Jag har precis servat bössan och bytte o-ringarna till fartomställaren till de hårdare och tåligare varianten som Progunner säljer. Tidigare har det alltid pyst luft från fartomställaren, vilket påstås vara normalt och inte påverkar prestandan. Men efter bytet till de hårdare o-ringarna så har inte bara luften slutat tjuvpysa ut på sidorna, utan även hastigheten har ökat 15 m/s i fullfartsläget...
För att följa länken så måste du registera dig.