Fixa och snygga till två (!?) FWB 300s Junior

Här snackas det om Tuning, Service och Reparationer

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: Fixa och snygga till två (!?) FWB 300s Junior

Inläggav Leopold 15 sep 2012, 17:12

Imponerad av dina resultat Etienne! Det där med målning och färger är en hel vetenskap och det du kommer fram till är av stort värde för alla oss som går i samma tankar. Estetik och funktion i skön kombination!
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12780
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Re: Fixa och snygga till två (!?) FWB 300s Junior

Inläggav Etienne 15 sep 2012, 17:21

Jo, det är väl en av sakerna som gör att man presenterar såna här grejer, att någon annan förhoppningsvis har nytta av informationen. Jag personligen uppskattar att kunna ta del av liknande trådar och resultat!

Ännu mer uppdatering om motståndskraft mot mekantiskt slitage, fastställt genom att gnida med Svinto:

Biltema fälgfärg: Superbra! Gnugga hårt och endast ytliga repor uppstår...
Biltema Transparent spray: Bra! Tar man i ordentligt kommer man igenom färgen, men det krävs en hel del...
Biltema bättringsfärg: Acceptabel. Tar man i lite så kan man få färgen att lossna helt.
STC Aluminium spray: Acceptabel. Tar man i lite så kan man få färgen att lossna helt.
Plastic Padding Zink-spray: Acceptabel. Tar man i lite så kan man få färgen att lossna helt.
Användarvisningsbild
Etienne
 
Inlägg: 5560
Blev medlem: 18 aug 2008, 12:19
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 95 gång
Tackad: 273 gånger i 218 inlägg

Re: Fixa och snygga till två (!?) FWB 300s Junior

Inläggav Etienne 16 sep 2012, 19:26

Fick hem en bakkappa som jag köpte på Ebay. Jag tänkte att den kanske skulle kunna erbjuda den minskning av längd jag behöver för att få in vapnet i min lilla vapenväska.
Junior_mod_prog42.jpg


Till min irritation visade det sig att baksidan av bakkappan var konvex, så det satte lite käppar i hjulet för min del.
Junior_mod_prog43.jpg


Jag gissade på att den är gjord i bakelit eller liknande plast (och således osmältbar), men jag tänkte att den kanske, mot förmodan, skulle vara formbar efter lite tillförande av värme.
Junior_mod_prog44.jpg


... Men, jag drog upp värmen till lite över 100'C, men det hände absolut ingenting. Så, antingen så får jag slipa hela baksidan, eller så får jag leta efter något annat.

Jag har letat lite efter gamla plattare bakkappor till FWB 150 som fortfarande är i OK skick, men inte hittat. Dessa bör passa...
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av Etienne 16 okt 2012, 19:01, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Etienne
 
Inlägg: 5560
Blev medlem: 18 aug 2008, 12:19
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 95 gång
Tackad: 273 gånger i 218 inlägg

Re: Fixa och snygga till två (!?) FWB 300s Junior

Inläggav Etienne 17 sep 2012, 19:26

Jag får nog erkänna att jag var ganska imponerad av fälgfärgens hållbarhet. Faktum är att en sån färg skulle vara riktigt trevligt att använda på systemet, för att undvika att vapnet börjar se tråkigt ut efter lite transport och så...

Problemet med Biltemas färg var ju alltså att den dels var rätt geggig och tjock, och dessutom hade den en tråkig och tydligt "kornig" struktur. Den färg som kom närmast den nyans jag var ute efter var dessutom påtagligt mörkade än vad jag ville ha.

Men, nu har jag efter intensivt Googlande hittat en färg som enligt specifikation ska vara väldigt hållbar, är nere på några tiotals µm i tjocklek, och dessutom är trevligare i både yta och färg.

Vinnaren är: Hagmans Auto-K fälgfärg med artikelnummer 02233037.
Datablad: För att följa länken så måste du registera dig.



Den är numera inhandlad och test-sprayad på en bit metall.

Färgen är något ljusare, kanske inte riktigt så ljus om jag vill ha, men nära nog! Den är helt klart tunnare än Biltemas färg, så det är ju bra! Utöver det så är den lite småsträv i strukturen, vilket är bra då den ger rätt sidenmatta intryck.

Hållfasthetsmässigt så kan jag inte säga så mycket just nu, eftersom färgen inte fått torka ordentligt ännu. Men lite preliminära tester visar att den i alla fall ligger mycket nära Biltema-fälgfärgens hållbarhet. Den tål givetvis olja också!

Faktum är att jag med stor sannolikhet kanske kör på det här alternativet! Jag ska givetvis testa den andra alusprayen när den kommer, men det ska mycket till för att jag ska ta den framför den här fälgfärgen.


-

UPDATE: Nu har den senast inköpta fälgfärgen fått torka ordentligt, och det jag kan säga är att den är mer eller mindre lika hållbar som biltemas motsvarighet. Bra med båda av dessa är att färgen är lite seg, och således flagnar ingen av dem om man slår på dem med något vasst föremål. De andra färgerna kan tappa flagor om man försöker sig på något liknande...
Användarvisningsbild
Etienne
 
Inlägg: 5560
Blev medlem: 18 aug 2008, 12:19
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 95 gång
Tackad: 273 gånger i 218 inlägg

Re: Fixa och snygga till två (!?) FWB 300s Junior

Inläggav Etienne 19 sep 2012, 13:19

Sagt och gjort!

Jag har valt att gå på färgen jag nämnde i inlägget ovan. Det den förlorar på i mera "klibb" återtar den i slitagemotstånd.

Som vanligit blev det en del maskeringsjobb med tejp och annat.
Junior_mod_prog45.jpg


Och det resultat som man preliminärt kan beskåda verkar ju faktiskt vara hyfsat bra! Inte riktigt lika bra som den förra alu-sprayen, eftersom den sprayen var tunnare och tog sig in i små vinklar och vråer betydligt lättare.
Junior_mod_prog46.jpg


Om man jämför med den tidigare bilden tagen efter att alu-sprayen applicerats kan man framförallt se skillnader i övergången mellan det kantiga området innan pipan börjar, strax ovanför FWB-märket. Alu-sprayen har kommit åt på djupet bättre än färgfärgen, men jag anser ändå att resultatet är helt OK med tanke på att man har en hel del fördelar beträffande färgens styrka.

Nu ska allt bara få torka ordentligt, och sedan blir det montering om några dagar!
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av Etienne 17 okt 2012, 10:25, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Etienne
 
Inlägg: 5560
Blev medlem: 18 aug 2008, 12:19
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 95 gång
Tackad: 273 gånger i 218 inlägg

Re: Fixa och snygga till två (!?) FWB 300s Junior

Inläggav Etienne 20 sep 2012, 21:48

Systemet monterat och klart med Maccarifjäder!
Junior_mod_prog47.JPG

Jag är nu väldigt glad att jag valde den här stryktåliga färgen. Då behöver man inte vara superförsiktig vid montering och vid användning av fjäderkomprimatorn.

Jag kunde inte låta bli att ta fram stocken och bara testa och få ytterligare en liten hint om hur det ska bli när det är klart.
Bilden är givetvis crap, men så går på kvällarna...
Junior_mod_prog48.JPG


Blev ett par tomma skott i lägenheten för att fastställa att allt fungerade, och det gjorde det!
Dessutom åtgärdade jag i samma veva en lite glappande laddarm. Tydligen hade förra ägaren missat att dra åt en skruv ordentligt. Men nu är den den bra igen!

-

Har även konstaterat att det helt klart är tyngre att spänna upp vapnet med Maccarifjädern. Fortfarande enkelt, givetvis, men inte som med originalfjädern.

-

Nästa del av projektet får bli att fixa kikarfäste i samma färg som systemet. Det blir nog ugnsrengöringstricket + ett varv med samma silver-sprayfärg igen!
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av Etienne 17 okt 2012, 10:27, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Etienne
 
Inlägg: 5560
Blev medlem: 18 aug 2008, 12:19
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 95 gång
Tackad: 273 gånger i 218 inlägg

Re: Fixa och snygga till två (!?) FWB 300s Junior

Inläggav Leopold 20 sep 2012, 22:20

Skitbra resultat med den där hagman-fälgfärgen Etienne! Ser stabilt ut absolut.
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12780
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Re: Fixa och snygga till två (!?) FWB 300s Junior

Inläggav Etienne 20 sep 2012, 22:27

Jo, det var ju egentligen din idé från första början, även om den fick revideras lite.
Blev en hel del googlande för att hitta en tunn färg... Men jag tror faktiskt att den är tunn nog. Man ser ju på exempelvis spår m.m. att färgen kommit åt bra utan att gegga ihop allt.

Det finns dock en liten brist, som kanske inte är någon direkt brist, men jag noterade att jag maskerat av vapnet lite väl nära kanten till vad som är synligt från utsidan. Det är egentligen inga störra problem, men färgen hade gärna fått gå ner 2-3 mm till efter kanten på systemet, så att man inte ser det omålade partiet när man står snett ovanför vapnet och kollar ner i springorna mellan stocken och systemet.
Jag kommer antagligen att försöka fixa till detta med lite kosmetiskt "efterarbete".
Användarvisningsbild
Etienne
 
Inlägg: 5560
Blev medlem: 18 aug 2008, 12:19
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 95 gång
Tackad: 273 gånger i 218 inlägg

Re: Fixa och snygga till två (!?) FWB 300s Junior

Inläggav Etienne 21 sep 2012, 12:26

Etienne skrev:Det finns dock en liten brist, som kanske inte är någon direkt brist, men jag noterade att jag maskerat av vapnet lite väl nära kanten till vad som är synligt från utsidan. Det är egentligen inga störra problem, men färgen hade gärna fått gå ner 2-3 mm till efter kanten på systemet, så att man inte ser det omålade partiet när man står snett ovanför vapnet och kollar ner i springorna mellan stocken och systemet.
Jag kommer antagligen att försöka fixa till detta med lite kosmetiskt "efterarbete".


Jag tog mig lite tid för att bättra på det område jag missat. Maskeringstejpen och en gammal tidning fick nog ta emot större delen av färgen...
Junior_mod_prog49.jpg


Känns lagom onödigt för en lång strimma på 3 mm bredd som man knappt ser, men det känns också lite onödigt att inte fixa det alls. :)
Jag drog i alla fall på ett tunt lager av spray, och visst ser man att det inte är exakt samma yta som på det övriga, särskilt om man kollar i vissa ljus, men det är betydligt bättre än tidigare. När färgen torkat och man fingrat lite på den så är det säkert ännu bättre ut!
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av Etienne 17 okt 2012, 10:28, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Etienne
 
Inlägg: 5560
Blev medlem: 18 aug 2008, 12:19
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 95 gång
Tackad: 273 gånger i 218 inlägg

Re: Fixa och snygga till två (!?) FWB 300s Junior

Inläggav Etienne 24 sep 2012, 14:21

Nu har jag fixat distanserna till kolvkammen. Blev ganska bra tyckte jag!
Jag leta upp något sfäriskt rundade brickor för att ge lite ytterligare inställningsmöjligheter. Rören som håller uppe kolvkammen är faktiskt avsedda som För att följa länken så måste du registera dig.

. Men de gjorde sig bra på vapnet ändå :-)

Junior_mod_prog50.jpg


-

Sedan monterade jag ihop hela vapnet, och jag tycker faktisk att det hela blev snyggt! Det är definitivt inte perfekt på alla ställen, men överlag är jag mycket nöjd!
Junior_mod_prog51.jpg


Jag körde också vapnet genom kronografen idag. Det är ju en liten Combro jag har, så alla värden är avser E0.

JSB Exact, 0,547 gram.
192,1
195,1
193,1
194,6
193,8
194,9
193,2
194,0
194,9
192,9

Medel: 193,9
Joule: 10,3

-

För referensens sköt jag även några H&N Finale Match Rifle, 0,53 gram.
194,5
194,1
194,5
194,6
193,5

Medel: 194,2
Joule: 10,0


Nu ska jag bara fixa kikarfästet så är vapnet helt färdigt! (för den här gången)
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av Etienne 17 okt 2012, 10:29, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Etienne
 
Inlägg: 5560
Blev medlem: 18 aug 2008, 12:19
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 95 gång
Tackad: 273 gånger i 218 inlägg

Följande användare vill tacka Etienne för detta inlägg
losdrivare (24 sep 2012, 15:39), Ulf (25 sep 2012, 15:12)

Re: Fixa och snygga till två (!?) FWB 300s Junior

Inläggav Daniel 24 sep 2012, 14:28

Ser ut att bli riktigt bra det här etienne :-)
Don't walk in front of me, I may not follow; Don't walk behind me, I may not lead; Walk beside me, and just be my friend
Användarvisningsbild
Daniel
 
Inlägg: 5340
Blev medlem: 26 dec 2007, 21:05
Ort: Lögdeå
Tack utdelade: 176 gång
Tackad: 216 gånger i 164 inlägg
Skytteklubb: Piteå Luftvapen Klubb
Luftvapen favorit: Theoben slr 98

Re: Fixa och snygga till två (!?) FWB 300s Junior

Inläggav thorgus 24 sep 2012, 14:30

Etienne skrev:distanser för kullager till skateboards.


Laddarmen på min Walther är en lådknopp från IKEA :-) , det viktiga är ju inte var grejjerna kommer ifrån, utan om dom fungerar eller inte :thumbupp:

Förövrigt :smt020 för ett mycket väl utfört arbete med bössans utseende, mycket snygg den där och krono-serierna indikerar ju att det finns mycket potential i denna - bra jobbat :thumbupp:
Om man inte vet vart man är på väg, hur vet man då när man har kommit fram ?

Bild
thorgus
 
Inlägg: 2118
Blev medlem: 26 feb 2011, 11:20
Tack utdelade: 364 gång
Tackad: 521 gånger i 235 inlägg
Skytteklubb: Onsala

Re: Fixa och snygga till två (!?) FWB 300s Junior

Inläggav Etienne 24 sep 2012, 16:51

Daniel skrev:Ser ut att bli riktigt bra det här etienne :-)


Tackar!

thorgus skrev:
Etienne skrev:distanser för kullager till skateboards.


Laddarmen på min Walther är en lådknopp från IKEA :-) , det viktiga är ju inte var grejjerna kommer ifrån, utan om dom fungerar eller inte :thumbupp:

Förövrigt :smt020 för ett mycket väl utfört arbete med bössans utseende, mycket snygg den där och krono-serierna indikerar ju att det finns mycket potential i denna - bra jobbat :thumbupp:


Yepp, dessutom har den cirka 0,1 joule marginal mot lagliga gränsen för licensfria vapen, så det känns ju bra också!

Beträffande udda användningsområden för vissa grejer så tycker jag att det känns riktigt bra när man hittar ett alternativt användningsområde, och det hela fungerar riktigt bra! Det känns som att man har varit smart :-)
Användarvisningsbild
Etienne
 
Inlägg: 5560
Blev medlem: 18 aug 2008, 12:19
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 95 gång
Tackad: 273 gånger i 218 inlägg

Re: Fixa och snygga till två (!?) FWB 300s Junior

Inläggav Patrik 24 sep 2012, 17:41

Jag är lite emot målade kolvar som jag skrev tidigt i denna tråden, men fan vad bra det blev :smt020
Mycket bra jobbat Etienne :thumbupp:
Gamla Tyska fjäderbössor, det är grejer det.
Patrik
 
Inlägg: 2403
Blev medlem: 26 dec 2007, 22:48
Ort: Goteborg
Tack utdelade: 258 gång
Tackad: 128 gånger i 98 inlägg

Re: Fixa och snygga till två (!?) FWB 300s Junior

Inläggav Daniel 24 sep 2012, 17:46

lägg upp den på egun med lite detaljbilder och se hur mycket du får :)
Don't walk in front of me, I may not follow; Don't walk behind me, I may not lead; Walk beside me, and just be my friend
Användarvisningsbild
Daniel
 
Inlägg: 5340
Blev medlem: 26 dec 2007, 21:05
Ort: Lögdeå
Tack utdelade: 176 gång
Tackad: 216 gånger i 164 inlägg
Skytteklubb: Piteå Luftvapen Klubb
Luftvapen favorit: Theoben slr 98

Re: Fixa och snygga till två (!?) FWB 300s Junior

Inläggav Etienne 24 sep 2012, 18:11

Daniel skrev:lägg upp den på egun med lite detaljbilder och se hur mycket du får :)


Det hade iofs varit lite kul. Jag får se till att ha en "bulvan" på plats som kan buda högst så att jag sedan får behålla vapnet. :-)
Det gick en liknande variant för en bit över 300 EUR kan jag ju säga, vilket är väldigt mycket på Egun (dyrare än ~98% av alla FWB300-vapen som går på siten, enligt Mickes statistik)...
Användarvisningsbild
Etienne
 
Inlägg: 5560
Blev medlem: 18 aug 2008, 12:19
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 95 gång
Tackad: 273 gånger i 218 inlägg

Re: Fixa och snygga till två (!?) FWB 300s Junior

Inläggav Leopold 24 sep 2012, 22:53

Helt klart är att du lyckats förmedla och förverkliga den bild du nog hade i huvudet redan från början av projektet, Etienne. Så här suveränt tjusigt blir det liksom inte utan en sådan... varmt grattis till ett lysande resultat!
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12780
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Re: Fixa och snygga till två (!?) FWB 300s Junior

Inläggav Etienne 25 sep 2012, 12:17

Ja, det här kanske inte var så långvarigt. Det verkar som att den klarlack jag använt på stocken är lite mjuk på något sätt. Det blir indenteringar i den när man låter den ligga mot något under en natt. Otroligt irriterande.
Som det ser ut nu så får jag nog göra om den biten.

För att göra det hela mer bedrövligt så visar det sig att målarrummet här i fastigheten är felkonstruerat m.a.p ventilation. Tydligen så delas målarrummets ventilation med en trappuppgång och en rad lägenheter. Det verkar ha använts såpass sällan tidigare att ingen orkat störa sig på saken förrän nu när jag körde några omgångar färg på stocken... Så jag kan inte använda det heller utan får framöver hålla mig till "små" projekt som kan genomföras på balkongen eller i lägenheten. Såvida de inte fixar målarrummet, men jag har en känsla av att värden hellre stänger ner rummet än än fixar problemet...
Användarvisningsbild
Etienne
 
Inlägg: 5560
Blev medlem: 18 aug 2008, 12:19
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 95 gång
Tackad: 273 gånger i 218 inlägg

Re: Fixa och snygga till två (!?) FWB 300s Junior

Inläggav Etienne 25 sep 2012, 16:21

Blir lite fulfix på detta.
Har inhandlat lite ny klarlack från Hagmans (favorit i repris). Min plan är att med fint slippapper ta bort/polera in det yttersta lagret befintlig klarlack. Sedan på med ett nytt lager och hoppas att det fungerar bättre. Det är nog det mest omfattande jag kan få till under omständigheterna. Klarlack är ju lite mera förlåtande då det inte lämnar särskilt mycket spår efter sig om man sprayar lite utomhus på gårdsplanen eller balkongen.
Användarvisningsbild
Etienne
 
Inlägg: 5560
Blev medlem: 18 aug 2008, 12:19
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 95 gång
Tackad: 273 gånger i 218 inlägg

Re: Fixa och snygga till två (!?) FWB 300s Junior

Inläggav Etienne 25 sep 2012, 20:10

Ytterligare en spik i kistan för metallspray och olja.

Jag testande "Now Industrie-Qualität Aluminium Spray", beställt från en butik på Ebay.de .
Tunn och fin som den andra, och kanske snäppet stryktåligare också. Men fixar inte olja heller... Den här sprayen var betydligt mer seg att lösa upp än den andra, så det hade nog faktiskt gått att använda på vapnet om man iaktagit viss försiktighet med smörjningen... Men när det finns finfin fälgfärg som fungerar helt OK så känns det ju onödigt.
Användarvisningsbild
Etienne
 
Inlägg: 5560
Blev medlem: 18 aug 2008, 12:19
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 95 gång
Tackad: 273 gånger i 218 inlägg

Re: Fixa och snygga till två (!?) FWB 300s Junior

Inläggav Etienne 26 sep 2012, 12:41

Min ful-fix ser tillsynes ut att ha gått rätt bra!

Jag var extremt orolig i början, då lacken på vissa ställen blev helt konstig och fick en "krackelerad" effekt undertill. Det som verkar orsaka problemen är Clas Ohlsons klarlack. Antagligen är det väl någon inkopatibilitet mellan ämnen som orsakat problemen.

En omgång med lite fint slippapper för att rätta till de missbildade områdena, och så såg det hela faktiskt rätt bra ut! Bild får komma senare, men redan nu så kan jag ju säga att den här lacken känns både hållbarare och ger en snyggare yta än tidigare!

Eftersom det varit lite turer med den här stocken såser man ju på vissa ställen att saker och ting inte är perfekt. Men det gör man även på systemet, så det är ingenting som drar ner helheten. Om inga ytterligare katastrofer uppstår så får jag nog se mig själv som nöjd med stocken för ett första försök på ett sånthär projekt.
Användarvisningsbild
Etienne
 
Inlägg: 5560
Blev medlem: 18 aug 2008, 12:19
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 95 gång
Tackad: 273 gånger i 218 inlägg

Re: Fixa och snygga till två (!?) FWB 300s Junior

Inläggav VirtualWalker 26 sep 2012, 16:11

Ingen som har erfarenhet av att förnickla, går det på pipa mm.
VirtualWalker
 
Inlägg: 92
Blev medlem: 20 jul 2010, 23:33
Ort: Karlskrona
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 2 gånger i 2 inlägg

Re: Fixa och snygga till två (!?) FWB 300s Junior

Inläggav Etienne 26 sep 2012, 16:27

VirtualWalker skrev:Ingen som har erfarenhet av att förnickla, går det på pipa mm.


Jo, jag gjorde det på min Crosman 2250. Men det är ju betydligt mindre detaljer än hela grunden till en FWB 300s med pipa och allt.

I mitt fall så körde jag på hemma-varianten med ett brush plating kit. Gick helt OK, men det går givetvis inte att jämföra med industriellt utförd nickelplättering.
Användarvisningsbild
Etienne
 
Inlägg: 5560
Blev medlem: 18 aug 2008, 12:19
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 95 gång
Tackad: 273 gånger i 218 inlägg

Re: Fixa och snygga till två (!?) FWB 300s Junior

Inläggav VirtualWalker 26 sep 2012, 17:13

Intressant, finns det nån guide för detta sen du gjorde det.
VirtualWalker
 
Inlägg: 92
Blev medlem: 20 jul 2010, 23:33
Ort: Karlskrona
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 2 gånger i 2 inlägg

Re: Fixa och snygga till två (!?) FWB 300s Junior

Inläggav Etienne 26 sep 2012, 17:20

Nja, inte direkt någon guide till själva utförandet av plätteringen. Men tråden där jag berättade om projektet finns ju på forumet.

viewtopic.php?p=82710#p82710

Finns lite länkar där som kan ta dig vidare om du vill kolla på de enklare hemma-varianterna för plättering.
Användarvisningsbild
Etienne
 
Inlägg: 5560
Blev medlem: 18 aug 2008, 12:19
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 95 gång
Tackad: 273 gånger i 218 inlägg

FöregåendeNästa

Återgå till Tuning - Service - Reparationer - Custom

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster

  • Sponsorer