Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Luftpangarn skrev:Jag tycker att det ät viktigt att vi slutar betrakta ”kulighetsfaktorn” som oseriös. Något känskomässigt driver oss som skyttar. Ett göädjerus och leende, om så innombords, förklarar mycket.
Desaleux skrev: i skolan hade vi
fritt val luftgevärs skytte sittande 10 meter flickorna lärde sig fort pojkarna gjorde vanligaste fel
ryckte av med armbågen finger kroks ryck. Det var fjäder rekylfria luftgevär i slutet av 70 talet.
Luftpangarn skrev:I fortsättningen skall jag använda ordet 'precisionsskytte'.
Desaleux skrev:Jag börjad vid 8 år med Diana 23 sedan jag fått kläm på ett så sköt jag gran kottar på 40 meter med
öppna riktmedel hade en träff av 14 av 15 i genomsnitt har laser mätt avståndet så jag vet avståndet
den är långsam 23 kann göra för fot gevär och vänta på kotte falla sköt även med BSA metior med
fusk sikte och Diana 35 men då på 50 meter med Diana 35 och öppna sikten sedan i skolan hade vi
fritt val luftgevärs skytte sittande 10 meter flickorna lärde sig fort pojkarna gjorde vanligaste fel
ryckte av med armbågen finger kroks ryck. Det var fjäder rekylfria luftgevär i slutet av 70 talet.
gubbe skrev:Är det bara jag som älskar att skjuta serier på fempricks tavlor?![]()
Byta avstånd och riktning och direkt få feedback.
Dessutom känns det aningen bättre att mängdträna med en
kulfång som samlar upp blyet.
Nitro skrev:gubbe skrev:Är det bara jag som älskar att skjuta serier på fempricks tavlor?![]()
Nädå vi är fler.
Batistuta skrev:Nitro skrev:gubbe skrev:Är det bara jag som älskar att skjuta serier på fempricks tavlor?![]()
Nädå vi är fler.
Samma här, tycker papper är bra på att visa precisionen bla.
Nitro skrev:Haha
börne skrev:Nitro skrev:Haha
Vad är det mellan oss Nitro, är det 4 år? Har för mig det så jag måste snart också börja skjuta på tavlorGår gränsen vid 50 år eller när är man gubbe på riktigt?
Är visserligen inte skäggig om detta också var ett krav, hoppas man klarar sig ifrån tavlorna pga det
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster