Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
axel skrev:Vilket är det billigaste möjliga kikarsiktet man skulle kunna köpa nytt och använda inom fieldtarget, och fortfarande uppleva deltagandet i en tävling som meningsfullt?
Anderzzz skrev:Har kollat på ett Nikko Stirling Target Master 10-50X60 5295:- och ett
NIKKO STIRLING DIAMONDS 10-50X60 MD 10995:- men undrar vad som skiljer dessa då prisskillnaden är över 5000:- och om Target mastern är lika bra för FT skytte ?!
Batistuta skrev:Tror kapten kamin har stenkoll på detta, jag har för mig att han köpte Target master till deras klubbvapen
Anderzzz skrev:NIKKO STIRLING DIAMONDS 10-50X60 MD 10995:- men undrar vad som skiljer dessa då prisskillnaden är över 5000:- och om Target mastern är lika bra för FT skytte ?!
Silwer skrev:
Jag antar att du tänker börja tävla/träna i en klubb, FT är ju inget man gör hemma Själv som jag brukar säga, det är poänglöst, ett klart sikte är ju bättre då man ändå vet avstånd eller kan mäta det separat med laser.
ahayeah skrev:Silwer skrev:
Jag antar att du tänker börja tävla/träna i en klubb, FT är ju inget man gör hemma Själv som jag brukar säga, det är poänglöst, ett klart sikte är ju bättre då man ändå vet avstånd eller kan mäta det separat med laser.
Finns det nåt format som liknar ft men med kända avstånd? Hade ju varit coolt att bara klicka och skjuta, utan termosar, hjul, hartassar och andra tillbehör som tydligen behövs..
Nitro skrev:Varför krångla till det.
Nitro skrev:Men däremot skulle man kanske kunna gå utom tävlan som en ren träningsrunda och gå tillsammans med någon erfaren som har bra kikare som kan säga vad denne skytt fått för avstånd.
ahayeah skrev:Nitro skrev:Varför krångla till det.
Ja det är det nog många som undrar..
För att följa länken så måste du registera dig.
börne skrev:Nitro skrev:Men däremot skulle man kanske kunna gå utom tävlan som en ren träningsrunda och gå tillsammans med någon erfaren som har bra kikare som kan säga vad denne skytt fått för avstånd.
Sen å andra sidan, varför skulle vi som sysslar med FT vilja det!?
Jag skulle ju inte vilja ha någon med mig som inte ens är intresserad av FT utan bara vill skjuta på fallmål & man dessutom skulle säga "att det är 38 meter till det målet & 46 till det".
Nitro skrev:Men en del har varit bekymrade över tillströmningen av nya till FT och då skulle det kunna vara en väg ifall man nu inte har möjligheten att köpa ett dyrt sikte. Jag tänker att nybörjaren ganska snart börjar spara till ett bättre sikte för att sen delta på riktigt.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster