Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Sako Finnbear skrev:Även jag rekommenderar ett HW.
Själv har jag ett HW30S och är supernöjd.
Sako Finnbear skrev:https://shop.luftvapen.se/luftgevar/weihrauch/hw-30s
För att följa länken så måste du registera dig.
Davidluft skrev:Sako Finnbear skrev:https://shop.luftvapen.se/luftgevar/weihrauch/hw-30s
För att följa länken så måste du registera dig.
Guldvärd är du!
En sista fråga; Vad jag har läst så får levererar dessa bössor strax under 10J om de beställs från Sverige (vilket jag gissar att dem görs från denna hemsida?)
Frågar detta eftersom att det inte står på hemsidan, tack!
zeke-cool skrev:Jag skulle nog satsa på ett HW 50 i cal 177 och köpa det av Tobbe på Hurricane! Du kan ju köpa till ett kikarsikte senare när ekonomin tillåter!
Davidluft skrev:Nu lutar det mer åt HW30S i cal .22, så mina sista två frågor är som följande: Levereras denna bössa med ca. 10 anslagsenergi? (om man utgår från att den levereras från Sverige och inte Tyskland), och sist men inte minst, vad ligger utgångshastighet på? De flesta .22orna jag sett som har legat på 10J mer eller mindre brukar ligga på runt 138m/s, självklart kan jag ju ha fel och det är just därför jag frågar![]()
Mvh David.
Davidluft skrev:Om jag förstått rätt är den enda skillnaden mellan HW30S och HW50S storleken?
Davidluft skrev:zeke-cool skrev:Jag skulle nog satsa på ett HW 50 i cal 177 och köpa det av Tobbe på Hurricane! Du kan ju köpa till ett kikarsikte senare när ekonomin tillåter!
Om jag förstått rätt är den enda skillnaden mellan HW30S och HW50S storleken?
börne skrev:Davidluft skrev:Nu lutar det mer åt HW30S i cal .22, så mina sista två frågor är som följande: Levereras denna bössa med ca. 10 anslagsenergi? (om man utgår från att den levereras från Sverige och inte Tyskland), och sist men inte minst, vad ligger utgångshastighet på? De flesta .22orna jag sett som har legat på 10J mer eller mindre brukar ligga på runt 138m/s, självklart kan jag ju ha fel och det är just därför jag frågar![]()
Mvh David.
Ja dom levereras i 10J eller rättare sagt strax under då man inte får gå över 10J.
Ang. hastigheten beror det på vilken diabol man använder, vikten avgör farten om du skjuter olika diaboler med samma vapen. Lätt kula går snabbare än en tung, båda håller dock nästan exakt samma effekt.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst