Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Gordon skrev:Nja inte helt korrekt åtminstone inte om man tar hänsyn till alla detaljer inom skyttet.... Många köper ju "världens" bästa pistol och ska vi dra det till sin spets är det ju som att kasta pärlor för svinen om det är en blind skytt...
Självklart är det ju så här det ska se ut....
För att följa länken så måste du registera dig.
Gordon skrev:Låt mig dessutom säga så här... Jag provade dessa av en slump och blev fast direkt... Lånade ut dessa till min "konkurrent" i klubben och han blev helt till sig...
Han köpte också ett par så ur "tävlingssynpunkt" var det det dummaste jag gjort ;-)
Är det någon av Er "tvivlare" som har vägarna förbi Katrineholm/Vingåker så visar jag mer än gärna...
Låt oss dock sammanfatta för vi är ju överens i sak. Först och främst fokus på visirlinjen därefter målet....
Gordon skrev:Precis... lätt irriterad lägger man då skulden på sitt dåliga skytte på vapnet och går och köper ett ännu "bättre" istället för att helt enkelt se till att man ser
Närmar mig 20st 49:or och jag har sagt till mig själv att när jag skjuter min första 50 så köper jag en CZ Shadow II. Men tyvärr verkar det aldrig hända så efter Söndagens skytte med ytterligare en 49:a tummade jag lite på villkoren och beställde en ändå
Eraizer skrev:Intressant! kan du länka till "dessa" Gordon? jag tycker det låter väldigt bra.
Gordon skrev:Precis... lätt irriterad lägger man då skulden på sitt dåliga skytte på vapnet och går och köper ett ännu "bättre" istället för att helt enkelt se till att man ser
Närmar mig 20st 49:or och jag har sagt till mig själv att när jag skjuter min första 50 så köper jag en CZ Shadow II. Men tyvärr verkar det aldrig hända så efter Söndagens skytte med ytterligare en 49:a tummade jag lite på villkoren och beställde en ändå
Gordon skrev:Hmmm konstigt för det har jag ;-) Nästa...
Jag skjuter med ett par vanliga läsglasögon 1,0 på både på 25 och 10meter men då är inte riktigt perfekt... 1,5 är för mycket. Så 1,25 torde vara vad jag ska ha. Nu behöver jag inte fundera på detta mer utan justerar helt enkelt in glaset exakt...
Beroende på temperatur kan man behöva finjustera men det går fort
börne skrev:Eraizer skrev:Intressant! kan du länka till "dessa" Gordon? jag tycker det låter väldigt bra.
Finns en länk i hans inlägg... viewtopic.php?p=361639#p361639
dorro skrev:Gordon skrev:Hmmm konstigt för det har jag ;-) Nästa...
Jag skjuter med ett par vanliga läsglasögon 1,0 på både på 25 och 10meter men då är inte riktigt perfekt... 1,5 är för mycket. Så 1,25 torde vara vad jag ska ha. Nu behöver jag inte fundera på detta mer utan justerar helt enkelt in glaset exakt...
Beroende på temperatur kan man behöva finjustera men det går fort
I ditt testamente borde du donera dina ögon till forskning.
Med vanliga ögon är det omöjligt att fokusera på tre olika avstånd samtidigt.
Förmodligen blir du lurad av dina ögon när fokuset snabbt vandrar fram och tillbaka och kontoret inte hänger med.
Knotvillage skrev:Så du menar om du håller upp fingret framför sig kan du fokusera på det och på ett träd 10m bort?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster